Марк Уебър излезе начело в класирането в шампионата на Формула 1, след като спечели Гран При на Унгария на пистата Хунгароринг.
Австралиецът се възползва по възможно най-добрия начин от излизането на колата за сигурността в средата на състезанието и с перфектно използване на гумите си успя да мине пред Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо.
Фетел и Алонсо водеха в състезанието преди колата за сигурност, но в края трябваше да се задоволят с 2-ро и 3-то място.
След днешното състезание интригата в шампионата се заплете изключително много, тъй като досегашният лидер Люис Хамилтън отпадна заради механичен проблем. Съотборникът му Дженсън Бътън, който бе втори в класирането пък взе едва 4 точки с 8-та си позиция.
На старта Себастиян Фетел потегли безгрешно и запази първата си позиция. Марк Уебър обаче не успя да тръгне толкова добре от прашната страна на пистата и бе изпреварен от Фернандо Алонсо.
Добър старт направи и Витали Петров, който изпревари Люис Хамилтън на първия завой. Пилотът на Макларън обаче очевидно бе по-бърз и още до края на първата обиколка успя да си върне 5-та позиция с хубаво изпреварване.
Отзад двамата пилоти на Мерцедес Нико Росберг и Михаел Шумахер бяха спечелили по една позиция и бяха съответно 7-ми и 13-ти. Дженсън Бътън обаче потегли ужасно и от 11-ти се смъкна до 15-то място.
Лидерът Фетел бе много по-бърз от Алонсо и започна да се откъсва с почти секунда на обиколка. Зад испанеца пък се бе заформило малко влакче, като зад него бяха Марк Уебър, Фелипе Маса и Люис Хамилтън.
Витали Петров бе изостанал по-назад, а след него следваха Росберг и Кубица.
По принцип състезанието за Гран При на Унгария е едно от най-монотонните, без особено интересни ситуации. Всичко това обаче бе променено в 15-та обиколка и причина за това стана лек контакт между Дженсън Бътън и Витантонио Лиюци.
Двамата счупиха спойлерите си и влязаха в бокса да ги сменят. Заради отломките по пистата излезе кола за сигурност и почти всички пилоти се втурнаха да влизат в бокса.
Интересно бе, че лидерът Себастиян Фетел разбра в последния момент за това, след като вече бе подминал пит-лейна. Въпреки това той пресече директно през шиканите и все пак влезе в бокса.
Зрелището обаче тепърва предстоеше. В хаоса с безброй коли в бокса механиците на Рено не видяха Адриан Сутил от Форс Индия и дадоха знак на Роберт Кубица да тръгва. Полякът потегли, но точно в този момент Сутил влизаше пред него и двамата се блъснаха под носа на механиците. Интересното бе, че от сблъсъка пострада само Сутил, който отпадна, докато Кубица продължи.
В същия момент пък се откачи задната дясна гума на Нико Росберг и колелото полетя в бокса и като по чудо не удари нито един механик. Пилотът на Мерцедес премина през целия пит-лейн на три гуми и спря накрая в очакване. Тъй като нямаше как механиците да стигнат до там с оборудването, за да му поставят гумата, той нямаше как да продължи.
Единствените пилоти, които изобщо не влязоха за смяна на гуми бяха Марк Уебър и Рубенс Баричело и съответно се изкачиха до 1-ва и 6-та позиция.
При спиранията в бокса Люис Хамилтън бе изпреварил Фелипе Маса за 4-та позиция, но само 3-обиколки след подновяване на състезанието пилотът на Макларън отпадна заради механичен проблем.
Впоследствие стюардите на състезанието наказаха Роберт Кубица заради катастрофата с 10-секунди спиране в бокса. Малко по-късно полякът се оттегли окончателно.
Много по-важно за развоя на състезанието обаче бе решението на стюардите да накажат Себастиян Фетел с преминаване през бокса заради това, че по време на колата за сигурност той е направил прекалено голяма дистанция между себе си и Марк Уебър отпред.
В този момент Фетел бе 2-ри, като преднината му пред Фернандо Алонсо бе около 5 секунди. Фелипе Маса пък бе на 13 секунди назад и въпросът бе дали след изтърпяване на наказанието си Фетел ще може да се върне пред бразилеца.
Поради тази причина Фетел изчака с изтърпяване на наказанието си и направи няколко бързи обиколки, в които опита да увеличи разликата си. И наистина, след като мина през пит-лейна в 32-та обиколка, Фетел успя да се върне пред Маса.
Отпред Марк Уебър продължаваше да е изненадващо бърз с по-меките си гуми, които така и не показваха влошаване в представянето. Така той не само че не губеше време от Алонсо, а започна постепенно да трупа аванс.
Постепенно преднината на австралиеца стана повече от 20 секунди. Това бе ключово, защото му позволи след спирането в бокса да се върне отново на лидерската позиция пред Алонсо. Уебър даже имаше 6 секунди преднина, а предвид това, че гумите му бяха по-нови от останалите, скоростта му бе много по-добра.
Така победата на Уебър бе вън от съмнение и интригата бе за второто място. Себастиян Фетел се бе залепил плътно зад Алонсо и го притискаше.
Въпреки че беше по-бърз, Фетел така и не успя да изпревари Алонсо. В припряността си германецът дори на 2 пъти излезе леко от пистата, но без да има сериозни проблеми.
Към края на състезанието Рубенс Баричело направи задължителното си спиране в бокса и след това се върна на пистата непосредствено зад Михаел Шумахер. С новите си гуми бразилецът бе много по-бърз и започна да атакува бившия си съотборник в борбата за едната точка, която дава 10-та позиция.
За известно време Шумахер успяваше да парира атаките на Баричело. Пилотът на Уилямс обаче бе толкова по-бърз, че успя да изпревари Шумахер директно на старт-финалната права. При тази маневра Шумахер опита да притисне Баричело към стената и можеше да се стигне до сериозен инцидент, ако в последния момент бетонната ограда не бе свършила и точно тогава Баричело успя да се промуши встрани.
Напиши коментар
Австралиецът се възползва по възможно най-добрия начин от излизането на колата за сигурността в средата на състезанието и с перфектно използване на гумите си успя да мине пред Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо.
Фетел и Алонсо водеха в състезанието преди колата за сигурност, но в края трябваше да се задоволят с 2-ро и 3-то място.
След днешното състезание интригата в шампионата се заплете изключително много, тъй като досегашният лидер Люис Хамилтън отпадна заради механичен проблем. Съотборникът му Дженсън Бътън, който бе втори в класирането пък взе едва 4 точки с 8-та си позиция.
На старта Себастиян Фетел потегли безгрешно и запази първата си позиция. Марк Уебър обаче не успя да тръгне толкова добре от прашната страна на пистата и бе изпреварен от Фернандо Алонсо.
Добър старт направи и Витали Петров, който изпревари Люис Хамилтън на първия завой. Пилотът на Макларън обаче очевидно бе по-бърз и още до края на първата обиколка успя да си върне 5-та позиция с хубаво изпреварване.
Отзад двамата пилоти на Мерцедес Нико Росберг и Михаел Шумахер бяха спечелили по една позиция и бяха съответно 7-ми и 13-ти. Дженсън Бътън обаче потегли ужасно и от 11-ти се смъкна до 15-то място.
Лидерът Фетел бе много по-бърз от Алонсо и започна да се откъсва с почти секунда на обиколка. Зад испанеца пък се бе заформило малко влакче, като зад него бяха Марк Уебър, Фелипе Маса и Люис Хамилтън.
Витали Петров бе изостанал по-назад, а след него следваха Росберг и Кубица.
По принцип състезанието за Гран При на Унгария е едно от най-монотонните, без особено интересни ситуации. Всичко това обаче бе променено в 15-та обиколка и причина за това стана лек контакт между Дженсън Бътън и Витантонио Лиюци.
Двамата счупиха спойлерите си и влязаха в бокса да ги сменят. Заради отломките по пистата излезе кола за сигурност и почти всички пилоти се втурнаха да влизат в бокса.
Интересно бе, че лидерът Себастиян Фетел разбра в последния момент за това, след като вече бе подминал пит-лейна. Въпреки това той пресече директно през шиканите и все пак влезе в бокса.
Зрелището обаче тепърва предстоеше. В хаоса с безброй коли в бокса механиците на Рено не видяха Адриан Сутил от Форс Индия и дадоха знак на Роберт Кубица да тръгва. Полякът потегли, но точно в този момент Сутил влизаше пред него и двамата се блъснаха под носа на механиците. Интересното бе, че от сблъсъка пострада само Сутил, който отпадна, докато Кубица продължи.
В същия момент пък се откачи задната дясна гума на Нико Росберг и колелото полетя в бокса и като по чудо не удари нито един механик. Пилотът на Мерцедес премина през целия пит-лейн на три гуми и спря накрая в очакване. Тъй като нямаше как механиците да стигнат до там с оборудването, за да му поставят гумата, той нямаше как да продължи.
Единствените пилоти, които изобщо не влязоха за смяна на гуми бяха Марк Уебър и Рубенс Баричело и съответно се изкачиха до 1-ва и 6-та позиция.
При спиранията в бокса Люис Хамилтън бе изпреварил Фелипе Маса за 4-та позиция, но само 3-обиколки след подновяване на състезанието пилотът на Макларън отпадна заради механичен проблем.
Впоследствие стюардите на състезанието наказаха Роберт Кубица заради катастрофата с 10-секунди спиране в бокса. Малко по-късно полякът се оттегли окончателно.
Много по-важно за развоя на състезанието обаче бе решението на стюардите да накажат Себастиян Фетел с преминаване през бокса заради това, че по време на колата за сигурност той е направил прекалено голяма дистанция между себе си и Марк Уебър отпред.
В този момент Фетел бе 2-ри, като преднината му пред Фернандо Алонсо бе около 5 секунди. Фелипе Маса пък бе на 13 секунди назад и въпросът бе дали след изтърпяване на наказанието си Фетел ще може да се върне пред бразилеца.
Поради тази причина Фетел изчака с изтърпяване на наказанието си и направи няколко бързи обиколки, в които опита да увеличи разликата си. И наистина, след като мина през пит-лейна в 32-та обиколка, Фетел успя да се върне пред Маса.
Отпред Марк Уебър продължаваше да е изненадващо бърз с по-меките си гуми, които така и не показваха влошаване в представянето. Така той не само че не губеше време от Алонсо, а започна постепенно да трупа аванс.
Постепенно преднината на австралиеца стана повече от 20 секунди. Това бе ключово, защото му позволи след спирането в бокса да се върне отново на лидерската позиция пред Алонсо. Уебър даже имаше 6 секунди преднина, а предвид това, че гумите му бяха по-нови от останалите, скоростта му бе много по-добра.
Така победата на Уебър бе вън от съмнение и интригата бе за второто място. Себастиян Фетел се бе залепил плътно зад Алонсо и го притискаше.
Въпреки че беше по-бърз, Фетел така и не успя да изпревари Алонсо. В припряността си германецът дори на 2 пъти излезе леко от пистата, но без да има сериозни проблеми.
Към края на състезанието Рубенс Баричело направи задължителното си спиране в бокса и след това се върна на пистата непосредствено зад Михаел Шумахер. С новите си гуми бразилецът бе много по-бърз и започна да атакува бившия си съотборник в борбата за едната точка, която дава 10-та позиция.
За известно време Шумахер успяваше да парира атаките на Баричело. Пилотът на Уилямс обаче бе толкова по-бърз, че успя да изпревари Шумахер директно на старт-финалната права. При тази маневра Шумахер опита да притисне Баричело към стената и можеше да се стигне до сериозен инцидент, ако в последния момент бетонната ограда не бе свършила и точно тогава Баричело успя да се промуши встрани.
ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Уебър | Ред Бул | 1ч41:05.571 |
2 | Алонсо | Ферари | + 17.821 |
3 | Фетел | Ред Бул | + 19.252 |
4 | Маса | Ферари | + 27.474 |
5 | Петров | Рено | + 1:13.100 |
6 | Хулкенберг | Уилямс | + 1:16.700 |
7 | Де ла Роса | Заубер | + 1 об. |
8 | Бътън | Макларън | + 1 об. |
9 | Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
10 | Баричело | Уилямс | + 1 об. |
11 | Шумахер | Мерцедес | + 1 об. |
12 | Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
13 | Лиюци | Форс Индия | + 1 об. |
14 | Ковалайнен | Лотус | + 3 об. |
15 | Трули | Лотус | + 3 об. |
16 | Глок | Върджин | + 3 об. |
17 | Сена | Испания | + 3 об. |
18 | Ди Граси | Върджин | + 4 об. |
19 | Ямамото | Испания | + 4 об. |
Най-бърза обиколка, Фетел: 1:22.362 | |||
Отпаднали: | |||
Хамилтън | Макларън | 25 | |
Кубица | Рено | 25 | |
Росберг | Мерцедес | 17 | |
Сутил | Форс Индия | 17 | |
Алгерсуари | Торо Росо | 2 | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Уебър | 161 | |
2 | Хамилтън | 157 | |
3 | Фетел | 151 | |
4 | Бътън | 147 | |
5 | Алонсо | 141 | |
6 | Маса | 97 | |
7 | Росберг | 94 | |
8 | Кубица | 89 | |
9 | Шумахер | 38 | |
10 | Сутил | 35 | |
11 | Баричело | 30 | |
12 | Петров | 17 | |
13 | Кобаяши | 17 | |
14 | Лиюци | 12 | |
15 | Хулкенберг | 10 | |
16 | Буеми | 7 | |
17 | Де ла Роса | 6 | |
18 | Алгерсуари | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 312 | |
2 | Макларън | 304 | |
3 | Ферари | 238 | |
4 | Мерцедес | 132 | |
5 | Рено | 106 | |
6 | Форс Индия | 47 | |
7 | Уилямс | 40 | |
8 | Заубер | 23 | |
9 | Торо Росо | 10 |
Коментари
Напиши коментар04:00 | 23 ное 2013 г.
10:27 | 22 ное 2013 г.
22:46 | 15 ное 2013 г.
04:53 | 12 ное 2013 г.
13:19 | 3 ное 2013 г.
01:52 | 3 ное 2013 г.
07:35 | 2 ное 2013 г.
Напиши коментар