Марк Уебър излезе начело в класирането в шампионата на Формула 1, след като спечели Гран При на Унгария на пистата Хунгароринг.

Австралиецът се възползва по възможно най-добрия начин от излизането на колата за сигурността в средата на състезанието и с перфектно използване на гумите си успя да мине пред Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо.

Фетел и Алонсо водеха в състезанието преди колата за сигурност, но в края трябваше да се задоволят с 2-ро и 3-то място.

След днешното състезание интригата в шампионата се заплете изключително много, тъй като досегашният лидер Люис Хамилтън отпадна заради механичен проблем. Съотборникът му Дженсън Бътън, който бе втори в класирането пък взе едва 4 точки с 8-та си позиция.





На старта Себастиян Фетел потегли безгрешно и запази първата си позиция. Марк Уебър обаче не успя да тръгне толкова добре от прашната страна на пистата и бе изпреварен от Фернандо Алонсо.

Добър старт направи и Витали Петров, който изпревари Люис Хамилтън на първия завой. Пилотът на Макларън обаче очевидно бе по-бърз и още до края на първата обиколка успя да си върне 5-та позиция с хубаво изпреварване.

Отзад двамата пилоти на Мерцедес Нико Росберг и Михаел Шумахер бяха спечелили по една позиция и бяха съответно 7-ми и 13-ти. Дженсън Бътън обаче потегли ужасно и от 11-ти се смъкна до 15-то място.

Лидерът Фетел бе много по-бърз от Алонсо и започна да се откъсва с почти секунда на обиколка. Зад испанеца пък се бе заформило малко влакче, като зад него бяха Марк Уебър, Фелипе Маса и Люис Хамилтън.

Витали Петров бе изостанал по-назад, а след него следваха Росберг и Кубица.

По принцип състезанието за Гран При на Унгария е едно от най-монотонните, без особено интересни ситуации. Всичко това обаче бе променено в 15-та обиколка и причина за това стана лек контакт между Дженсън Бътън и Витантонио Лиюци.

Двамата счупиха спойлерите си и влязаха в бокса да ги сменят. Заради отломките по пистата излезе кола за сигурност и почти всички пилоти се втурнаха да влизат в бокса.

Интересно бе, че лидерът Себастиян Фетел разбра в последния момент за това, след като вече бе подминал пит-лейна. Въпреки това той пресече директно през шиканите и все пак влезе в бокса.

Зрелището обаче тепърва предстоеше. В хаоса с безброй коли в бокса механиците на Рено не видяха Адриан Сутил от Форс Индия и дадоха знак на Роберт Кубица да тръгва. Полякът потегли, но точно в този момент Сутил влизаше пред него и двамата се блъснаха под носа на механиците. Интересното бе, че от сблъсъка пострада само Сутил, който отпадна, докато Кубица продължи.

В същия момент пък се откачи задната дясна гума на Нико Росберг и колелото полетя в бокса и като по чудо не удари нито един механик. Пилотът на Мерцедес премина през целия пит-лейн на три гуми и спря накрая в очакване. Тъй като нямаше как механиците да стигнат до там с оборудването, за да му поставят гумата, той нямаше как да продължи.

Единствените пилоти, които изобщо не влязоха за смяна на гуми бяха Марк Уебър и Рубенс Баричело и съответно се изкачиха до 1-ва и 6-та позиция.

При спиранията в бокса Люис Хамилтън бе изпреварил Фелипе Маса за 4-та позиция, но само 3-обиколки след подновяване на състезанието пилотът на Макларън отпадна заради механичен проблем.

Впоследствие стюардите на състезанието наказаха Роберт Кубица заради катастрофата с 10-секунди спиране в бокса. Малко по-късно полякът се оттегли окончателно.

Много по-важно за развоя на състезанието обаче бе решението на стюардите да накажат Себастиян Фетел с преминаване през бокса заради това, че по време на колата за сигурност той е направил прекалено голяма дистанция между себе си и Марк Уебър отпред.

В този момент Фетел бе 2-ри, като преднината му пред Фернандо Алонсо бе около 5 секунди. Фелипе Маса пък бе на 13 секунди назад и въпросът бе дали след изтърпяване на наказанието си Фетел ще може да се върне пред бразилеца.

Поради тази причина Фетел изчака с изтърпяване на наказанието си и направи няколко бързи обиколки, в които опита да увеличи разликата си. И наистина, след като мина през пит-лейна в 32-та обиколка, Фетел успя да се върне пред Маса.

Отпред Марк Уебър продължаваше да е изненадващо бърз с по-меките си гуми, които така и не показваха влошаване в представянето. Така той не само че не губеше време от Алонсо, а започна постепенно да трупа аванс.

Постепенно преднината на австралиеца стана повече от 20 секунди. Това бе ключово, защото му позволи след спирането в бокса да се върне отново на лидерската позиция пред Алонсо. Уебър даже имаше 6 секунди преднина, а предвид това, че гумите му бяха по-нови от останалите, скоростта му бе много по-добра.

Така победата на Уебър бе вън от съмнение и интригата бе за второто място. Себастиян Фетел се бе залепил плътно зад Алонсо и го притискаше.

Въпреки че беше по-бърз, Фетел така и не успя да изпревари Алонсо. В припряността си германецът дори на 2 пъти излезе леко от пистата, но без да има сериозни проблеми.

Към края на състезанието Рубенс Баричело направи задължителното си спиране в бокса и след това се върна на пистата непосредствено зад Михаел Шумахер. С новите си гуми бразилецът бе много по-бърз и започна да атакува бившия си съотборник в борбата за едната точка, която дава 10-та позиция.

За известно време Шумахер успяваше да парира атаките на Баричело. Пилотът на Уилямс обаче бе толкова по-бърз, че успя да изпревари Шумахер директно на старт-финалната права. При тази маневра Шумахер опита да притисне Баричело към стената и можеше да се стигне до сериозен инцидент, ако в последния момент бетонната ограда не бе свършила и точно тогава Баричело успя да се промуши встрани.


ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ:

Пилот Отбор Време
1 Уебър Ред Бул 1ч41:05.571
2 Алонсо Ферари + 17.821
3 Фетел Ред Бул + 19.252
4 Маса Ферари + 27.474
5 Петров Рено + 1:13.100
6 Хулкенберг Уилямс + 1:16.700
7 Де ла Роса Заубер + 1 об.
8 Бътън Макларън + 1 об.
9 Кобаяши Заубер + 1 об.
10 Баричело Уилямс + 1 об.
11 Шумахер Мерцедес + 1 об.
12 Буеми Торо Росо + 1 об.
13 Лиюци Форс Индия + 1 об.
14 Ковалайнен Лотус + 3 об.
15 Трули Лотус + 3 об.
16 Глок Върджин + 3 об.
17 Сена Испания + 3 об.
18 Ди Граси Върджин + 4 об.
19 Ямамото Испания + 4 об.




Най-бърза обиколка, Фетел: 1:22.362







Отпаднали:


Хамилтън Макларън 25

Кубица Рено 25

Росберг Мерцедес 17

Сутил Форс Индия 17

Алгерсуари Торо Росо 2





Класиране пилоти:
1 Уебър 161
2 Хамилтън 157
3 Фетел 151
4 Бътън 147
5 Алонсо 141
6 Маса 97
7 Росберг 94
8 Кубица 89
9 Шумахер 38
10 Сутил 35
11 Баричело 30
12 Петров 17
13 Кобаяши 17
14 Лиюци 12
15 Хулкенберг 10
16 Буеми 7
17 Де ла Роса 6
18 Алгерсуари 3





Класиране отбори:
1 Ред Бул 312
2 Макларън 304
3 Ферари 238
4 Мерцедес 132
5 Рено 106
6 Форс Индия 47
7 Уилямс 40
8 Заубер 23
9 Торо Росо 10