Себастиян Фетел е новият световен шампион. Германецът спечели Гран При на Абу Даби, а основните фаворити за титлата Фернандо Алонсо и Марк Уебър се провалиха тотално, завършвайки на 7-мо и 8-мо място.
Така германският пилот на Ред Бул стана шампион напук на прогнозите и напълно оправда решението на отбора си до последно да му разреши да се бори за титлата, вместо да помага на съотборника си Уебър.
Победата на Ред Бул пък е триумф на справедливостта, тъй като за разлика от Ферари австрийският тим до последно отказа да използва заповеди от бокса.
С това задочно се върна духа на 80-те години, когато в Макларън се бореха звезди като Аертон Сена и Нелсон Пикет.
Себастиян Фетел пък влезе в историята като най-младият световен шампион. Той спечели титлата на 23 години и 164 дни. С това той изпревари предишните лидери Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо.
Състезанието до голяма степен напомняше на финалната битка преди 2 години, когато лидерът в класирането Люис Хамилтън направи много слабо състезание, но в последния завой изпревари Тимо Глок за 5-то място и това му спечели титлата само с 1 точка.
Днес обаче Витали Петров бе безгрешен и напълно отчая Алонсо. Провалът на Ферари започна още от самото начало на състезанието, когато Скудерията се подведе по действията на другия пилот на Ред Бул Марк Уебър и двамата фаворити за титлата влязоха прекалено рано в бокса. Това обаче се оказа грешно решение и запушени в трафик двамата тотално провалиха състезанието си.
Отпред Фетел бе безгрешен, а зад него финишираха двата пилота на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
На старта Себастиян Фетел удържа позицията си спрямо Хамилтън, но Фернандо Алонсо потегли лошо и бе изпреварен от Дженсън Бътън.
Още на втория завой Михаел Шумахер влезе успоредно до съотборника си Нико Росберг и не се видя дали има контакт между двамата, но седемкратният шампион се завъртя и застана напряко на пистата. Няколко болида го избегнаха отзад, но Витантонио Лиюци не успя и се блъсна фронтално в него, качвайки болида си върху този на германеца.
За щастие нямаше контузии, но колата за сигурност веднага излезе на пистата. От тази ситуация се възползваха единствено пилоти в средата и в дъното на класирането, като най-преднокласиралият се пилот, който влезе в бокса бе Нико Росберг. Много по-важно обаче за хода на състезанието се оказа това, че в бокса влезе и Витали Петров.
След подновяването на състезанието в 6-та обиколка единствените размествания бяха в средата на колоната, където Кубица и Росберг направиха добри изпреварвания за 9-та и 13-та позиция съответно.
В следващите обиколки нямаше никакви атаки и лидерите се движеха с приблизително еднакво темпо. Все пак Марк Уебър сякаш бе малко по-бърз от Алонсо и губеше време зад испанеца. Вероятно поради тази причина от екипа на Ред Бул реагираха и австралиецът пръв от лидерите влезе в бокса в 11-та обиколка.
Три обиколки по-късно влезе и Фелипе Маса, който преди това бе зад гърба на Уебър, но след връщането си на пистата не успя да изпревари пилота на Ред Бул.
Тактиката на Уебър с по-ранното влизане в бокса обаче не успя, тъй като той бе попаднал в трафик и загуби много време зад Хайме Алгерсуари, който по ирония на съдбата кара за втория отбор на Ред Бул - Торо Росо.
Така след като в 16-та обиколка Фернандо Алонсо направи своето влизане в бокса, след връщането си на пистата отново излезе пред Уебър.
Останалите лидери останаха на пистата и така ключово в борбата за титлата бе дали Алонсо и Уебър ще загубят време, тъй като те се оказаха запушени зад каращия на 10-та позиция Витали Петров.
Друг основен момент в състезанието бе представянето на другият пилот на Рено Робърт Кубица, който се намираше на ключовата 5-та позиция. Полякът също не бе спирал в бокса, но по-важното бе, че за разлика от всички останали, той бе започнал с по-твърдия тип гуми.
Тази ситуация разбира се не задоволяваше Алонсо и той започна атаки спрямо Петров. При един от опитите си обаче той не разчете добре действията си и излезе от пистата, но за щастие там зоната за сигурност бе удобна и Алонсо не загуби почти никакво време.
В 24-та обиколка в бокса влезе каращия на 2-ро място Люис Хамилтън и след това се върна на 5-то място зад Роберт Кубица. Обиколка по-късно това направи и Себастиян Фетел и за негов късмет излезе точно пред Камуи Кобаяши и Роберт Кубица.
Японският пилот на Заубер бе на страхотната 4-та позиция преди влизането на Хамилтън и Фетел. Той обаче също бе с по-мекия тип гуми, които бързо се влошаваха и това позволи на Робърт Кубица и Хамилтън да го изпреварят.
Темпото на Кубица обаче постепенно започна да пада, а това бе много важно интригата за титлата, тъй като преднината му пред Алонсо бе 14 секунди, което бе недостатъчно, за да остане пред испанеца след спирането си в бокса.
Единственият друг пилот, който стоеше между Алонсо и решителното 5-то място бе Нико Росберг, но темпото на пилота на Мерцедес не бе никак високо и той бе сформирал влакче зад себе си, включващо Нико Хулкенберг, Витали Петров и Алонсо. Хулкенберг обаче трябваше да влезе в бокса, така че отпадаше от сметките.
Така за Алонсо оставаше само да изпревари Петров и след това Росберг. Испанецът обаче се затрудняваше и в припряността си за втори път излезе леко от пистата.
С напредване на състезанието Алонсо така и не успяваше да изпревари Петров и започна да се очертава нов проблем пред испанеца, тъй като Кубица постепенно натрупа аванс, който бе на ръба да запази позицията му пред Алонсо.
В 40-та обиколка Дженсън Бътън влезе в бокса и се върна на 5 секунди зад Хамилтън. 8 обиколки преди края Роберт Кубица направи своето спиране в бокса и се върна на пистата пред двойката Петров-Алонсо.
На излизане от пит-лейна полякът настъпи белите линии и въпросът бе дали стюардите ще го накажат. Това обаче се оказа без значение, тъй като до края Алонсо така и не успя да изпревари Петров и завърши на 7-мо място.
Напиши коментар
Така германският пилот на Ред Бул стана шампион напук на прогнозите и напълно оправда решението на отбора си до последно да му разреши да се бори за титлата, вместо да помага на съотборника си Уебър.
Победата на Ред Бул пък е триумф на справедливостта, тъй като за разлика от Ферари австрийският тим до последно отказа да използва заповеди от бокса.
С това задочно се върна духа на 80-те години, когато в Макларън се бореха звезди като Аертон Сена и Нелсон Пикет.
Себастиян Фетел пък влезе в историята като най-младият световен шампион. Той спечели титлата на 23 години и 164 дни. С това той изпревари предишните лидери Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо.
Състезанието до голяма степен напомняше на финалната битка преди 2 години, когато лидерът в класирането Люис Хамилтън направи много слабо състезание, но в последния завой изпревари Тимо Глок за 5-то място и това му спечели титлата само с 1 точка.
Днес обаче Витали Петров бе безгрешен и напълно отчая Алонсо. Провалът на Ферари започна още от самото начало на състезанието, когато Скудерията се подведе по действията на другия пилот на Ред Бул Марк Уебър и двамата фаворити за титлата влязоха прекалено рано в бокса. Това обаче се оказа грешно решение и запушени в трафик двамата тотално провалиха състезанието си.
Отпред Фетел бе безгрешен, а зад него финишираха двата пилота на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.
На старта Себастиян Фетел удържа позицията си спрямо Хамилтън, но Фернандо Алонсо потегли лошо и бе изпреварен от Дженсън Бътън.
Още на втория завой Михаел Шумахер влезе успоредно до съотборника си Нико Росберг и не се видя дали има контакт между двамата, но седемкратният шампион се завъртя и застана напряко на пистата. Няколко болида го избегнаха отзад, но Витантонио Лиюци не успя и се блъсна фронтално в него, качвайки болида си върху този на германеца.
За щастие нямаше контузии, но колата за сигурност веднага излезе на пистата. От тази ситуация се възползваха единствено пилоти в средата и в дъното на класирането, като най-преднокласиралият се пилот, който влезе в бокса бе Нико Росберг. Много по-важно обаче за хода на състезанието се оказа това, че в бокса влезе и Витали Петров.
След подновяването на състезанието в 6-та обиколка единствените размествания бяха в средата на колоната, където Кубица и Росберг направиха добри изпреварвания за 9-та и 13-та позиция съответно.
В следващите обиколки нямаше никакви атаки и лидерите се движеха с приблизително еднакво темпо. Все пак Марк Уебър сякаш бе малко по-бърз от Алонсо и губеше време зад испанеца. Вероятно поради тази причина от екипа на Ред Бул реагираха и австралиецът пръв от лидерите влезе в бокса в 11-та обиколка.
Три обиколки по-късно влезе и Фелипе Маса, който преди това бе зад гърба на Уебър, но след връщането си на пистата не успя да изпревари пилота на Ред Бул.
Тактиката на Уебър с по-ранното влизане в бокса обаче не успя, тъй като той бе попаднал в трафик и загуби много време зад Хайме Алгерсуари, който по ирония на съдбата кара за втория отбор на Ред Бул - Торо Росо.
Така след като в 16-та обиколка Фернандо Алонсо направи своето влизане в бокса, след връщането си на пистата отново излезе пред Уебър.
Останалите лидери останаха на пистата и така ключово в борбата за титлата бе дали Алонсо и Уебър ще загубят време, тъй като те се оказаха запушени зад каращия на 10-та позиция Витали Петров.
Друг основен момент в състезанието бе представянето на другият пилот на Рено Робърт Кубица, който се намираше на ключовата 5-та позиция. Полякът също не бе спирал в бокса, но по-важното бе, че за разлика от всички останали, той бе започнал с по-твърдия тип гуми.
Тази ситуация разбира се не задоволяваше Алонсо и той започна атаки спрямо Петров. При един от опитите си обаче той не разчете добре действията си и излезе от пистата, но за щастие там зоната за сигурност бе удобна и Алонсо не загуби почти никакво време.
В 24-та обиколка в бокса влезе каращия на 2-ро място Люис Хамилтън и след това се върна на 5-то място зад Роберт Кубица. Обиколка по-късно това направи и Себастиян Фетел и за негов късмет излезе точно пред Камуи Кобаяши и Роберт Кубица.
Японският пилот на Заубер бе на страхотната 4-та позиция преди влизането на Хамилтън и Фетел. Той обаче също бе с по-мекия тип гуми, които бързо се влошаваха и това позволи на Робърт Кубица и Хамилтън да го изпреварят.
Темпото на Кубица обаче постепенно започна да пада, а това бе много важно интригата за титлата, тъй като преднината му пред Алонсо бе 14 секунди, което бе недостатъчно, за да остане пред испанеца след спирането си в бокса.
Единственият друг пилот, който стоеше между Алонсо и решителното 5-то място бе Нико Росберг, но темпото на пилота на Мерцедес не бе никак високо и той бе сформирал влакче зад себе си, включващо Нико Хулкенберг, Витали Петров и Алонсо. Хулкенберг обаче трябваше да влезе в бокса, така че отпадаше от сметките.
Така за Алонсо оставаше само да изпревари Петров и след това Росберг. Испанецът обаче се затрудняваше и в припряността си за втори път излезе леко от пистата.
С напредване на състезанието Алонсо така и не успяваше да изпревари Петров и започна да се очертава нов проблем пред испанеца, тъй като Кубица постепенно натрупа аванс, който бе на ръба да запази позицията му пред Алонсо.
В 40-та обиколка Дженсън Бътън влезе в бокса и се върна на 5 секунди зад Хамилтън. 8 обиколки преди края Роберт Кубица направи своето спиране в бокса и се върна на пистата пред двойката Петров-Алонсо.
На излизане от пит-лейна полякът настъпи белите линии и въпросът бе дали стюардите ще го накажат. Това обаче се оказа без значение, тъй като до края Алонсо така и не успя да изпревари Петров и завърши на 7-мо място.
| ГРАН ПРИ НА АБУ ДАБИ | |||
| Пилот | Отбор | ||
| 1 | Фетел | Ред Бул | |
| 2 | Хамилтън | Макларън | + 10.1 |
| 3 | Бътън | Макларън | + 11.0 |
| 4 | Росберг | Мерцедес | + 30.7 |
| 5 | Кубица | Рено | + 39.0 |
| 6 | Петров | Рено | + 43.5 |
| 7 | Алонсо | Ферари | + 43.7 |
| 8 | Уебър | Ред Бул | + 44.2 |
| 9 | Алгерсуари | Торо Росо | + 50.2 |
| 10 | Маса | Ферари | + 50.8 |
| 11 | Хайдфелд | Заубер | + 51.5 |
| 12 | Баричело | Уилямс | + 57.6 |
| 13 | Сутил | Форс Индия | + 58.3 |
| 14 | Кобаяши | Заубер | + 59.5 |
| 15 | Буеми | Торо Росо | + 1:03.1 |
| 16 | Хулкенберг | Уилямс | + 1:04.7 |
| 17 | Ковалайнен | Лотус | + 1 об. |
| 18 | Ди Граси | Върджин | + 2 об. |
| 19 | Сена | Испания | + 2 об. |
| 20 | Клийн | Испания | + 2 об. |
| 21 | Трули | Лотус | + 4 об. |
| Най-бърза обиколка: Хамилтън – 1:41.274 | |||
| Отпаднали: | |||
| Глок | Върджин | 44 об. | |
| Шумахер | Мерцедес | 1 об. | |
| Лиюци | Форс Индия | 1 об. | |
| Крайно класиране пилоти: | |||
| 1 | Фетел | 256 | |
| 2 | Алонсо | 252 | |
| 3 | Уебър | 242 | |
| 4 | Хамилтън | 240 | |
| 5 | Бътън | 214 | |
| 6 | Маса | 144 | |
| 7 | Росберг | 142 | |
| 8 | Кубица | 136 | |
| 9 | Шумахер | 72 | |
| 10 | Баричело | 47 | |
| 11 | Сутил | 47 | |
| 12 | Кобаяши | 32 | |
| 13 | Петров | 27 | |
| 14 | Хулкенберг | 22 | |
| 15 | Лиюци | 21 | |
| 16 | Буеми | 8 | |
| 17 | Де ла Роса | 6 | |
| 18 | Хайдфелд | 6 | |
| 19 | Алгерсуари | 5 | |
| Крайно класиране отбори: | |||
| 1 | Ред Бул | 498 | |
| 2 | Макларън | 454 | |
| 3 | Ферари | 396 | |
| 4 | Мерцедес | 214 | |
| 5 | Рено | 163 | |
| 6 | Уилямс | 69 | |
| 7 | Форс Индия | 68 | |
| 8 | Заубер | 44 | |
| 9 | Торо Росо | 13 | |







Доставиха храна на екипажа на танкера Kairos край Ахтопол
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Робелис Деспейн нокаутира Сам Алви и спечели титлата в тежка категория на Karate Combat
Дейна Уайт остава начело на UFC поне още пет години
Едуард Алексанян прегази Мариус Мунтеану и направи успешен дебют при най-тежките на SENSHI 29
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Коментари
Напиши коментар18:45 | 23 ное 2013 г.
18:45 | 23 ное 2013 г.
13:07 | 23 ное 2013 г.
13:07 | 23 ное 2013 г.
13:07 | 23 ное 2013 г.
20:12 | 22 ное 2013 г.
14:16 | 13 ное 2013 г.
13:47 | 7 ное 2013 г.
Напиши коментар