Себастиян Фетел не даде никакъв шанс на съперниците си и спечели безапелационна победа в Гран При на Малайзия.

Състезанието бе много по-напечено от предишната надпревара в Австралия, тъй като най-сетне бързото износване на гумите Пирели стана решаващ фактор.

Така както се очакваше преди началото на сезона силите на пистата се променяха много бързо и особено в края на състезанието имаше изненадващи изпреварвания.

Успехът на Фетел бе още по-впечатляващ, тъй като половин състезание той кара без развалилата се система КЕРС.

На второ място завърши Дженсън Бътън, който може би бе единственият пилот без никакви проблеми.

Трети завърши Ник Хайдфелд, с което за второ поредно състезание отборът на Рено се добира до почетната стълбичка.

Марк Уебър пък не можеше да ползва КЕРС от самото начало, а освен това направи ужасен старт. Въпреки това със стратегия с едно спиране повече в бокса той успя да се добере до 4-та позиция.

Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо пък се провалиха, тъй като дълго време се бореха за 2-ро и 3-то място, но заради инцидент помежду си, както и проблеми с гумите, останаха едва 6-ти и 7-ми.






На старта Себастия Фетел запази позицията си, но най-впечатляващо бе потеглянето на двата пилота на Рено. Ник Хайдфелд от 6-та позиция се изстреля до 2-ро място, изпреварвайки дори Люис Хамилтън. Витали Петров пък изпревари двете ферарита и от 8-мо място се изкачи до 5-то. Михаел Шумахер също направи добър старт и спечели 3 позиции до 8-то място. Най-големият губещ бе Марк Уебър, който имаше проблем със системата КЕРС и от 3-то място изостана до 10-то.

Така след първата обиколка Фетел водеше пред Хайдфелд, Хамилтън, Бътън, Петров, Маса, Алонсо, Шумахер, Кобаяши и Уебър.

В 5-та обиколка Петров направи малка грешка и това позволи на двете ферарита да го изпреварят. Уебър и Кобаяши пък се впуснаха в сериозна битка и на няколко пъти се изпревариха един друг.

Пръв от лидерите в бокса влезе Марк Уебър в 11-та обиколка. Люис Хамилтън реши да не губи време зад Хайдфелд и влезе втори в 13-та обиколка.

В този момент на пистата се появиха капки дъжд, но така и не заваля силно и нито един от отборите не се изкуши да сложи гуми интермедия.

В 14-та обиколка влязоха и останалите лидери. Михаел Шумахер бе оставил своето спиране едва за 15-та обиколка, но дотогава гумите му бяха толкова влошени, че той загуби доста време и се върна на пистата едва 12-ти.

Фернандо Алонсо направи чудесно изпреварване на Дженсън Бътън на пистата и се пребори за 3-та позиция.

Така след като всички пилоти направиха първото си спиране в бокса, Фетел водеше с около 6 секунди пред Хамилтън, а Алонсо бе на 3 секунди зад англичанина. След това през интервал от 2 секунди бяха Бътън, Хайдфелд, Уебър и Маса.

Състоянието на гумите на Уебър логично се влоши най-рано, тъй като австралиецът първи бе влязал в бокса. Така Фелипе Маса без затруднения го изпрвари и в 23-та обиколка Уебър реши да направи първи от лидерите второто си влизане в бокса. Обиколка след него това направи и Хамилтън.

В 25-та обиколка Хамилтън направи своето второ влизане, но при връщането си на пистата застана точно зад Витали Петров. Въпреки че бе сложил по-бавните твърди гуми, Хамилтън бързо успя да изпревари руснака.

В 26-та обиколка Себастиян Фетел направи своето второ спиране, като при връщането си на пистата застана зад Ник Хайдфелд и Фелипе Маса, с което загуби известно време. То обаче не бе достатъчно за Фернандо Алонсо да стопи разликата. Нещо повече, след посещението на бокса на испанеца той дори загуби позиция спрямо Дженсън Бътън. Впоследствие Алонсо се оплака по радиото, че има проблеми с подвижното задно крило.

След вторите спирания в бокса редът бе Фетел, на 4 секунди зад него Хамилтън, на 6 Бътън, на 10 Алонсо, на 14 Уебър, на 20 Хайдфелд и на 24 Маса.

Ситуацията обаче стана много интересна, след като Фетел получи съобщение по радиото от тима си, че има проблеми със системата КЕРС и повече не трябва да я ползва.

От Макларън веднага реагираха и съобщиха тази новина на Хамилтън, вдъхвайки му кураж да се бори за първото място.

Въпреки че бе без КЕРС, Фетел не намали темпото и дори записа най-бърза обиколка. Така след още няколко добри обиколки той дори увеличи преднината си пред Хамилтън до 9 секунди.

В 38-та обиколка Хамилтън влезе за третото си спиране в бокса и отново сложи твърди гуми. Интересното бе, че при връщането си на пистата той едва-едва излезе пред Марк Уебър, който отново бе влязал доста по-рано. Малко след него в бокса влезе и Дженсън Бътън. Интересното бе, че Хамилтън бе доста бавен, въпреки че нямаше никой пред него и едва уддържаше Уебър, докато Бътън направи серия от най-бързи обиколки.

В 42-та обиколка в бокса влязаха Фетел и Алонсо. При връщането си на пистата пилотът на Ред Бул запази лидерската си позиция, но Алонсо загуби още едно място и се върна на 5-та позиция зад Хамилтън и Уебър.

Михаел Шумахер имаше много тежък ден, в който бе изпреварен на пистата от Кобаяши и в бокса от Ди Реста. На всичкото отгоре германецът излетя от пистата и трябваше да мине през чакъла.

Оказа се, че Уебър е единственият пилот със стратегия с 4 спирания в бокса и в 44-та обиколка влезе за последна смяна на гуми. Това позволи на Алонсо да застане зад Хамилтън и испанецът веднага започна ожесточени атаки. Подвижното задно крило на Алонсо обаче не работеше и това правеше задачата му трудна. Въпреки това Алонсо успя да изпревари Хамилтън на един завой, но влезе прекалено късно и англичанинът успя да го контраатакува. При изпреварването Алонсо удари Хамилтън отзад с предното си крило и го счупи. За щастие на Хамилтън гумата му не се спука, но Алонсо трябваше да влезе в бокса за смяна на предното крило. След връщането на пистата Алонсо остана на 7-мо място зад Уебър.

Състоянието на гумите на Марк Уебър логично бе много по-добро от това на Маса и австралиецът притисна сериозно пилота на Ферари и след няколко опита успя да го изпревари.

Люис Хамилтън също имаше проблеми с гумите и това позволи на Хайдфелд да го изпревари много лесно за 3-то място.  Обиколка по-късно пилотът на Макларън излетя от пистата и така и Уебър го изпревари.

Само 3 обиколки преди края Хамилтън не издържа и влезе за непредвидена 4-та смяна на гуми, след което се върна на 7-то място зад Алонсо.

До края Уебър притисна сериозно Хайдфелд за 3-то място, но не успя да го изпревари. Интересно бе също и това, че Алонсо застигна Фелипе Маса, но явно от Ферари ги досрамя да правят нареждане само за 2 точки и така бразилецът запази позицията си.



Пилот: Отбор: Време:
1 Фетел Ред Бул 1ч37:39.832
2 Бътън Макларън + 3.261
3 Хайдфелд Рено + 25.075
4 Уебър Ред Бул + 26.384
5 Маса Ферари + 36.958
6 Алонсо Ферари + 37.248
7 Хамилтън Макларън + 49.957
8 Кобаяши Заубер + 1:07.239
9 Шумахер Мерцедес + 1:24.896
10 Ди Реста Форс Индия + 1:31.563
11 Сутил Форс Индия + 1:45.000
12 Росберг Мерцедес + 1 об.
13 Буеми Торо Росо + 1 об.
14 Алгерсуари Торо Росо + 1 об.
15 Ковалайнен Лотус + 1 об.
16 Глок Върджин + 2 об.
17 Петров Рено + 4 об.





Най-бърза обиколка: Уебър, 1:40.571





Отпаднали:

Лиюци Испания 47

Д'Амброзио Върджин 43

Трули Лотус 32

Перес Заубер 24

Баричело Уилямс 23

Картикян Испания 15

Малдонадо Уилямс 9





Класиране Пилоти:
1 Фетел 50
2 Бътън 26
3 Хамилтън 24
4 Уебър 22
5 Алонсо 20
6 Петров 15
7 Хайдфелд 15
8 Маса 12
9 Кобаяши 8
10 Перес 6
11 Шумахер 2
12 Буеми 1
13 Ди Реста 1





Класиране Отбори:
1 Ред Бул 72
2 Макларън 50
3 Ферари 32
4 Рено 30
5 Заубер 14
6 Мерцедес 2
7 Торо Росо 1
8 Форс Индия 1