Себастиян Фетел е новият-стар световен шампион във Формула 1. Германецът завърши на 3-то място в Гран При на Япония, което му бе напълно достатъчно да си осигури недостижима преднина, 4 кръга преди края на първенството.
Единственият му възможен съперник Дженсън Бътън направи това, което се искаше от него - спечели победата, но това се оказа недостатъчно. Така до края на сезона борбата ще е само за второто място в класирането, за което в момента Бътън има най-голям шанс.
Фернандо Алонсо пък завърши втори в днешното състезание и продължава да се надява, че може да завърши сезона на второто място. Отзад пък Люис Хамилтън и Фелипе Маса за втори пореден път си спретнаха зрелищна борба, като отново влязоха в малък инцидент.
В крайна сметка Хамилтън завърши 5-ти, зад Марк Уебър. Фелипе Маса пък остана едва 7-ми, изпреварен от направилият стабилно състезание Михаел Шумахер.
На старта Себастиян Фетел отряза пътя Бътън и задържа първата си позиция, докато англичанинът трябваше да натисне спирачките в края на правата и така бе изпреварен от Люис Хамилтън.
Самият Бътън се оплака по радиото на механиците си, че Фетел "със сигурност трябва да бъде наказан за това нещо". Отзад останалите пилоти от топ отборите задържаха позициите си.
В следващите обиколки Фетел започна да се откъсва леко от втория Хамилтън и постепенно натрупа 5 секунди аванс. В 6-та обиколка Фернандо Алонсо изпревари без никакъв проблем на пистата съотборника си Фелипе Маса за 4-то място.
В 9-та обиколка това направи и Дженсън Бътън спрямо Люис Хамилтън. На пръв поглед това изглеждаше нетипично отборно действие от страна на Макларън, но почти веднага се разбра, че Хамилтън е получил леко спукване на задна гума и затова той влезе в бокса за смяна.
Фетел все още нямаше проблеми, но реши да не рискува и на свой ред влезе в 10-та обиколка за смяна на гуми. Обиколка по-късно това направиха Бътън и Алонсо, като механиците на Макларън и Ферари бяха еднакво бързи и не се стигна до промяна на местата им.
Те обаче бяха скъсили доста разликата до Фетел. Постепенно обаче Алонсо изостана на 3 секунди разлика от Бътън, който успяваше да поддържа същото темпо като Фетел.
Ред Бул пък продължи да залага на стратегия да кара на сигурно и в 20-та обиколка Себастиян Фетел стана първият пилот, който влиза за втори път в бокса. Дженсън Бътън влезе само една обиколка по-късно, но тя се оказа достатъчна, за да излезе на първо място точно под носа на Фетел.
Обиколка по-късно това направиха Алонсо и Люис Хамилтън. При връщането си на пистата англичанинът бе застигнат от Фелипе Маса, който опита да го изпревари. Хамилтън обаче го притисна и се стигна до лек контакт между двамата, след който малка част от болида на бразилеца се счупи.
Инцидентът не бе тежък, но няколко парчета останаха на пистата и това наложи излизане на кола за сигурност, за да бъде почистено. Още преди нейното излизане Марк Уебър се бе възползвал от затрудненията на Хамилтън и го бе изпреварил.
Така след като всички пилоти бяха направили вторите си спирания в бокса редът бе Бътън пред Фетел, Алонсо, Уебър, Маса, Хамилтън, Шумахер и Петров на 8-ма позиция.
В 34-та от общо 53 обиколки Фетел направи и третото си спиране в бокса, като очаквано сложи по-твърдия тип гуми. При връщането си на пистата обаче той попадна в трафик и загуби доста време. Обиколка по-късно това направи Уебър, а след още един тур и Хамилтън и Маса.
Дженсън Бътън влезе едва в 37-та обиколка и без никакви проблеми си запази първата позиция. Обиколка по-късно това направи и Алонсо, като пилотът на Ферари се възползва от забавянето в трафика на Фетел и мина пред него.
Отзад Хамилтън и Маса продължаваха да си правят свое собствено състезание, тъй като бяха залепени един зад друг. Англичанинът обаче успя да направи чисто изпреварване на старт-финалната права.
Отборът на Мерцедес имаше стратегия с доста късно влизане в бокса и за кратко Михаел Шумахер дори водеше колоната. В 41-та обиколка и той направи третата си смяна на гуми, като се върна на пистата на 6-то място точно между Хамилтън и Маса.
Себастиян Фетел се бе залепил зад Алонсо, но не успя да го изпревари веднага. След това имаше и проблем с изпреварване на изостанали пилоти, които не му направиха достатъчно бързо път. При това положение от радиото му съобщиха да не предприема рискове, а такова нареждане получи и застигналият го отзад Марк Уебър.
Отпред Алонсо застигна Бътън и се залепи зад него. До края обаче той нямаше никаква възможност да изпревари англичанина.
Напиши коментар
Единственият му възможен съперник Дженсън Бътън направи това, което се искаше от него - спечели победата, но това се оказа недостатъчно. Така до края на сезона борбата ще е само за второто място в класирането, за което в момента Бътън има най-голям шанс.
Фернандо Алонсо пък завърши втори в днешното състезание и продължава да се надява, че може да завърши сезона на второто място. Отзад пък Люис Хамилтън и Фелипе Маса за втори пореден път си спретнаха зрелищна борба, като отново влязоха в малък инцидент.
В крайна сметка Хамилтън завърши 5-ти, зад Марк Уебър. Фелипе Маса пък остана едва 7-ми, изпреварен от направилият стабилно състезание Михаел Шумахер.
На старта Себастиян Фетел отряза пътя Бътън и задържа първата си позиция, докато англичанинът трябваше да натисне спирачките в края на правата и така бе изпреварен от Люис Хамилтън.
Самият Бътън се оплака по радиото на механиците си, че Фетел "със сигурност трябва да бъде наказан за това нещо". Отзад останалите пилоти от топ отборите задържаха позициите си.
В следващите обиколки Фетел започна да се откъсва леко от втория Хамилтън и постепенно натрупа 5 секунди аванс. В 6-та обиколка Фернандо Алонсо изпревари без никакъв проблем на пистата съотборника си Фелипе Маса за 4-то място.
В 9-та обиколка това направи и Дженсън Бътън спрямо Люис Хамилтън. На пръв поглед това изглеждаше нетипично отборно действие от страна на Макларън, но почти веднага се разбра, че Хамилтън е получил леко спукване на задна гума и затова той влезе в бокса за смяна.
Фетел все още нямаше проблеми, но реши да не рискува и на свой ред влезе в 10-та обиколка за смяна на гуми. Обиколка по-късно това направиха Бътън и Алонсо, като механиците на Макларън и Ферари бяха еднакво бързи и не се стигна до промяна на местата им.
Те обаче бяха скъсили доста разликата до Фетел. Постепенно обаче Алонсо изостана на 3 секунди разлика от Бътън, който успяваше да поддържа същото темпо като Фетел.
Ред Бул пък продължи да залага на стратегия да кара на сигурно и в 20-та обиколка Себастиян Фетел стана първият пилот, който влиза за втори път в бокса. Дженсън Бътън влезе само една обиколка по-късно, но тя се оказа достатъчна, за да излезе на първо място точно под носа на Фетел.
Обиколка по-късно това направиха Алонсо и Люис Хамилтън. При връщането си на пистата англичанинът бе застигнат от Фелипе Маса, който опита да го изпревари. Хамилтън обаче го притисна и се стигна до лек контакт между двамата, след който малка част от болида на бразилеца се счупи.
Инцидентът не бе тежък, но няколко парчета останаха на пистата и това наложи излизане на кола за сигурност, за да бъде почистено. Още преди нейното излизане Марк Уебър се бе възползвал от затрудненията на Хамилтън и го бе изпреварил.
Така след като всички пилоти бяха направили вторите си спирания в бокса редът бе Бътън пред Фетел, Алонсо, Уебър, Маса, Хамилтън, Шумахер и Петров на 8-ма позиция.
В 34-та от общо 53 обиколки Фетел направи и третото си спиране в бокса, като очаквано сложи по-твърдия тип гуми. При връщането си на пистата обаче той попадна в трафик и загуби доста време. Обиколка по-късно това направи Уебър, а след още един тур и Хамилтън и Маса.
Дженсън Бътън влезе едва в 37-та обиколка и без никакви проблеми си запази първата позиция. Обиколка по-късно това направи и Алонсо, като пилотът на Ферари се възползва от забавянето в трафика на Фетел и мина пред него.
Отзад Хамилтън и Маса продължаваха да си правят свое собствено състезание, тъй като бяха залепени един зад друг. Англичанинът обаче успя да направи чисто изпреварване на старт-финалната права.
Отборът на Мерцедес имаше стратегия с доста късно влизане в бокса и за кратко Михаел Шумахер дори водеше колоната. В 41-та обиколка и той направи третата си смяна на гуми, като се върна на пистата на 6-то място точно между Хамилтън и Маса.
Себастиян Фетел се бе залепил зад Алонсо, но не успя да го изпревари веднага. След това имаше и проблем с изпреварване на изостанали пилоти, които не му направиха достатъчно бързо път. При това положение от радиото му съобщиха да не предприема рискове, а такова нареждане получи и застигналият го отзад Марк Уебър.
Отпред Алонсо застигна Бътън и се залепи зад него. До края обаче той нямаше никаква възможност да изпревари англичанина.
| Пилот: | Отбор: | Време: | |
| 1 | Дженсън Бътън | Макларън | 1ч30:53.427 |
| 2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 1.160 |
| 3 | Себастиян Фетел | Ред Бул | + 2.006 |
| 4 | Марк Уебър | Ред Бул | + 8.071 |
| 5 | Люис Хамилтън | Макларън | + 24.268 |
| 6 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 27.120 |
| 7 | Фелипе Маса | Ферари | + 28.240 |
| 8 | Серхио Перес | Заубер | + 39.377 |
| 9 | Витали Петров | Рено | + 42.607 |
| 10 | Нико Росберг | Мерцедес | + 44.322 |
| 11 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 54.447 |
| 12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:02.326 |
| 13 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1:03.705 |
| 14 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 1:04.194 |
| 15 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:06.623 |
| 16 | Бруно Сена | Рено | + 1:12.628 |
| 17 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1:14.191 |
| 18 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 1:27.824 |
| 19 | Ярно Трули | Лотус | + 1:36.140 |
| 20 | Тимо Глок | Върджин | + 2 об. |
| 21 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 2 об. |
| 22 | Даниел Рикардо | Испания | + 2 об. |
| 23 | Витантонио Лиюци | Испания | + 2 об. |
| Най-бърза обиколка: Бътън, 1:36.568 | |||
| Отпаднали: | |||
| Себастиян Буеми | Торо Росо | 35 об. | |
| Класиране пилоти: | |||
| 1 | Себастиян Фетел | 324 | |
| 2 | Дженсън Бътън | 210 | |
| 3 | Фернандо Алонсо | 202 | |
| 4 | Марк Уебър | 194 | |
| 5 | Люис Хамилтън | 178 | |
| 6 | Фелипе Маса | 90 | |
| 7 | Нико Росберг | 63 | |
| 8 | Михаел Шумахер | 60 | |
| 9 | Витали Петров | 36 | |
| 10 | Ник Хайдфелд | 34 | |
| 11 | Адриан Сутил | 28 | |
| 12 | Камуи Кобаяши | 27 | |
| 13 | Пол ди Реста | 20 | |
| 14 | Хайме Алгерсуари | 16 | |
| 15 | Себастиян Буеми | 13 | |
| 16 | Серхио Перес | 13 | |
| 17 | Рубенс Баричело | 4 | |
| 18 | Бруно Сена | 2 | |
| 19 | Пастор Малдонадо | 1 | |
| Класиране отбори: | |||
| 1 | Ред Бул | 518 | |
| 2 | Макларън | 388 | |
| 3 | Ферари | 292 | |
| 4 | Мерцедес | 123 | |
| 5 | Рено | 72 | |
| 6 | Форс Индия | 48 | |
| 7 | Заубер | 40 | |
| 8 | Торо Росо | 29 | |
| 9 | Уилямс | 5 | |







Очакват се мощни магнитни бури през следващите три дни
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Свети Николай - първообразът на митичния Санта Клаус - Дядо Коледа
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха "Златен пояс" за най-добър спортист за 2025 г.
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Кери-Хироюки Тагава – емблематичният Шанг Цунг от Mortal Kombat
Всички основни бойци в норма при официалното претегляне за UFC 323 в Лас Вегас
Mushin — „ум без ум“: какво означава и защо е важен
Макс Холоуей и Чарлз Оливейра се срещат в дългоочакван реванш за BMF пояса на UFC 326
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар