27-годишният венецуелец проведе перфектно състезание и с малко по-добра стратегия се пребори с местния любимец Фернандо Алонсо.
Испанецът водеше колоната до средата на състезанието, но бе изпреварен при вторите спирания в бокса и до края Малдонадо не отстъпи водачеството.
Все пак Алонсо и Ферари могат да бъдат доволни, тъй като се потвърдиха очакванията за подобряване на представянето на болида след последните нововъведения.
Повече от доволни могат да са и от екипа на Лотус, тъй като за поредно състезание отборът бе един от най-силните на пистата. Кими Райконен завърши на трето място, пред съотборника си Роман Грожан.
Световният шампион Себастиан Фетел получи наказание да премине в бокса и това го прати чак 6-ти.
Нелошо състезание направи Люис Хамилтън, който потегли последен, но спечели три точки с 8-то си място.
За пореден път обаче разочарова Михаел Шумахер, който не завърши след катастрофа с Бруно Сена.
На старта Фернандо Алонсо потегли чудесно и изпревари Пастор Малдонадо. Кими Райконен мина пред съотборника си Роман Грожан. Много добър старт направиха пилотите на Мерцедес, които спечелиха по две позиции и излязоха съответно на 4-то и 6-то място.
Така редът бе Алонсо, Малдонадо, Райконен, Росберг, Грожан, Шумахер, Фетел и Бътън.
Отпред Алонсо и Малдонадо наложиха много високо темпо и се откъснаха малко пред Райконен. Росберг пък явно бе по-бавен и задържаше пилотите зад себе си, като постепенно изостана на 12 секунди от лидера.
Първи в бокса влязоха пилотите на Ред Бул - Уебър в 7-та обиколка, а обиколка по-късно и Фетел.
В 11-та обиколка в бокса влезе лидерът Фернандо Алонсо, последван от Шумахер и Грожан.
Обиколка по-късно това направиха преследвачите Малдонадо и Райконен, като при връщането си изоставаха съответно на 3 и 7 секунди от испанеца.
Останалия на пистата без да сменя гумите си Бруно Сена бе застигнат от спрелите Грожан и Шумахер. При опита си да го изпревари французинът се блъсна със Сена, но за късмет и двамата продължиха.
Нямаше такъв късмет обаче Михаел Шумахер обиколка по-късно. Тъй като бе с много износени гуми, явно Сена бе принуден да спира много по-рано на края на старт-финалната права. Това вероятно не бе отчетено от Шумахер, който в опита си да го изпревари се натресе право в задницата му и така и двата болида се разбиха.
Междувременно потеглилият последен Люис Хамилтън се бе добрал до 4-то място преди своето спиране в бокса. Той направи това в 15-та обиколка, но за пореден път бе провален от екипа си, който остави една от старите гумина пътя му и болидът на англичанина подскочи, докато мине отгоре. Това го забави с 2-3 секунди, но за щастие нямаше повреди в болида.
Роман Грожан пък успя да изпревари на пистата Нико Росберг и излезе на 4-то място.
Отпред Пастор Малдонадо бе застигнал Алонсо и отново бе само на секунда от него. В 26-та обиколка той за втори път спря в бокса. Обиколка по-късно това направи и Алонсо, но по-бавното темпо на испанеца със старите гуми в тази обиколка се оказа решаващо и при връщането си на пистата той се озова зад Малдонадо, като бе на цели 7 секунди изоставане.
Третият Райконен влезе една обиколка по-късно и се върна на 20 секунди зад лидера, докато съотборникът му Грожан бе на 33 секунди.
Междувременно стюардите наложиха наказание с преминаване през бокса за Фетел и Маса, заради използване на ДРС при жълти флагове.
Люис Хамилтън, който бе със стратегия с едно спиране в бокса по-малко, отново се бе добрал до челото и бе на 5-то място, на 47 секунди зад лидерите. Плътно зад него се бе получило влакче от Росберг, Бътън и Кобаяши.
Пилотът на Заубер се възползва от това и изненадващо изпревари Бътън. Темпото на пилота на Макларън не бе добро и той дори бе изпреварен по много категоричен начин от току що направилия своята втора смяна на гуми и общо трето спиране в бокса Фетел. Това принуди Бътън да влезе за трети път в бокса в 39-та обиколка, пръв от лидерите.
В 42-та обиколка лидерът Пастор Малдонадо направи третото си спиране в бокса, но бе забавен с 3-4 секунди от бавна работа на механиците, сменящи задната му лява гума.
Това обаче не бе използвано от Алонсо, който подобно на предишното влизане в бокса направи 3 обиколки повече с по-бавно темпо и макар механиците на Ферари да го обслужиха изключително бързо, той се върна втори зад Малдонадо.
В 48-та обиколка Кими Райконен влезе от трета позиция и се върна на около 20 секунди зад лидерите. Роман Грожан направи това в 52-та обиколка.
С нови гуми двамата пилоти на Лотус бяха най-бързите пилоти на пистата, като стопяваха по над 1 секунда на обиколка на Малдонадо и Алонсо.
А отпред испанецът се бе залепил плътно зад пилота на Уилямс и го притискаше. По-назад имаше борба за 5-то място, където Росберг бе застигнат от Кобаяши. Зад тях пък един зад друг бяха двамата пилоти на Макларън Хамилтън и Бътън, следвани от Фетел.
В 59-та от 66 обиколки Фетел успя да изпревари Бътън за 8-то място. Малко по-късно това стори Кобаяши срещу Росберг и излезе на 5-то място.
Отпред явно Алонсо се бе отказал от победата и се бе задоволил да завърши на второ място без излишни рискове. Така Малдонадо дръпна с 3 секунди напред.
В последните обиколки Фетел бе неудържим и последователно изпревари първо Хамилтън, а след това и Росберг, за да завърши на 6-то място.
| ГРАН ПРИ НА ИСПАНИЯ: | |||
| Пилот: | Отбор: | Време: | |
| 1 | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1ч39:09.145 |
| 2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 3.195 |
| 3 | Кими Райконен | Лотус | + 3.884 |
| 4 | Роман Грожан | Лотус | + 14.799 |
| 5 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1:14.641 |
| 6 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 1:17.576 |
| 7 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1:27.919 |
| 8 | Люис Хамилтън | Макларън | + 1:28.100 |
| 9 | Дженсън Бътън | Макларън | + 1:25.200 |
| 10 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 1 об. |
| 11 | Марк Уебър | Ред Бул | + 1 об. |
| 12 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 1 об. |
| 13 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1 об. |
| 14 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1 об. |
| 15 | Фелипе Маса | Ферари | + 1 об. |
| 16 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
| 17 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
| 18 | Тимо Глок | Марусиа | + 2 об. |
| 19 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 3 об. |
| Най-бърза обиколка: Грожан, 1:26.250 | |||
| Отпаднали: | |||
| Серхио Перес | Заубер | 38 об. | |
| Чарлс Пик | Марусиа | 36 об. | |
| Нараин Картикян | Испания Рейсинг | 23 об. | |
| Бруно Сена | Уилямс | 13 об. | |
| Михаел Шумахер | Мерцедес | 13 об. | |
| Класиране пилоти: | |||
| 1 | Себастиан Фетел | 61 | |
| 2 | Фернандо Алонсо | 61 | |
| 3 | Люис Хамилтън | 53 | |
| 4 | Кими Райконен | 49 | |
| 5 | Марк Уебър | 48 | |
| 6 | Дженсън Бътън | 45 | |
| 7 | Нико Росберг | 41 | |
| 8 | Роман Грожан | 35 | |
| 9 | Пастор Малдонадо | 29 | |
| 10 | Серхио Перес | 22 | |
| 11 | Камуи Кобаяши | 19 | |
| 12 | Пол ди Реста | 15 | |
| 13 | Бруно Сена | 14 | |
| 14 | Жан-Ерик Верн | 4 | |
| 15 | Нико Хулкенберг | 3 | |
| 16 | Михаел Шумахер | 2 | |
| 17 | Фелипе Маса | 2 | |
| 18 | Даниел Рикардо | 2 | |
| Класиране отбори: | |||
| 1 | Ред Бул | 109 | |
| 2 | Макларън | 98 | |
| 3 | Лотус | 84 | |
| 4 | Ферари | 63 | |
| 5 | Уилямс | 43 | |
| 6 | Мерцедес | 43 | |
| 7 | Заубер | 41 | |
| 8 | Форс Индия | 18 | |
| 9 | Торо Росо | 6 | |







Училище в Стара Загора празнува с песни, танци и бисквитки с лика на Славейков
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Дейна Уайт остава начело на UFC поне още пет години
Едуард Алексанян прегази Мариус Мунтеану и направи успешен дебют при най-тежките на SENSHI 29
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Пьотр Ян отново на върха: Руснакът си върна титлата в категория петел на UFC
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар