След страхотно каране и малко късмет Себастиан Фетел загуби едва 3 точки в битката с Фернандо Алонсо за световната титла във Формула 1.

Пилотът на Ред Бул завърши трети за Гран При на Абу Даби, което мина през много обрати. Основният му съперник Фернандо Алонсо остана втори и така разликата в челото е 255:245 точки за Фетел. Той тръгна от бокса и още веднъж в хода на надпреварата се оказа последен, но успя да стигне до подиума, с което направи решителна крачка към титлата.

Победител в надпреварата може би малко неочаквано стана Кими Райконен. Това бе първи успех за Лотус, а финландецът се възползва от отпадането на Люис Хамилтън, който водеше убедително, но пак не завърши.

Челната шестица допълниха Дженсън Бътън, Пастор Малдонадо и Камуй Кобаяши, а в състезанието имаше доста инциденти и на два пъти кола за сигурност излизаше на трасето, което бе отлично за Фетел.

Преди състезанието стана ясно, че по колата на Фетел са направени сериозни промени в стремежа на германеца да постигне максимален резултат. Били са променени значително настройките по автомобила, в окачването, както и скоростната му кутия, след като заради дисквалификацията той потегли от бокса.

На старта Люис Хамилтън запази позицията си, а Кими Райконен се изстреля пред Уебър и Малдонадо и излезе втори. Фернандо Алонсо изпревари Дженсън Бътън, а след това на една от дългите прави мина и пред Уебър, стигайки до 4-ото място.

Инцидент между Нико Хюлкенберг и Бруно Сена доведе до отпадането на двамата, а контакт между Розберг и Грозжан пък накара и двамата да минат през бокса.

Фетел пък започна да изпреварва в дъното. На върха Райконен се приближи много до Хамилтън, който обаче с дефанзивна стратегия запази позицията си, след като се оплака, че гумите са му студени.

Още в третата обиколка обаче Хамилтън се откъсна пред Райконен, а Алонсо подгони Малдонадо. Фетел вече бе 17-и, а в 5-ата обиколка и 14-и.

Испанският пилот на Ферари започна да настига Малдонадо и в 7-ата обиколка разликата между двамата бе само 7-8 десети. В челото Хамилтън се откъсна с 3,6 секунди пред Райконен.

Фетел стигна до 13-ото място в 8-ата обиколка, но все по-трудно започваше да печели позиции. В 9-ата обаче всичко се промени.

Тежка катастрофа между Нараин Картикеян и Нико Розберг доведе до излизането на кола за сигурност. Двамата се удариха на 15-и завой, когато скоростта на индиеца неочаквано намаля, може би заради технически проблем и пилотът на Мерцедес се блъсна в задната част на колата пред него, като дори премина над нея. Хубавото обаче, бе и двамата пилоти се разминаха без контузии.

Случилото се бе отлично за Фетел, тъй като разликите бяха нулирани и той можеже да атакува колите пред себе си. Алонсо пък се надяваше да изпревари Малдонадо и Райконен.

Докато колата на сигурността бе на пистата Фетел мина през един от ограничителите на пистата, след като Даниел Рикардо намали рязко пред него. Това доведе до проблем по предното му крило, тъй като някои елементи бяха разрушени и в бокса приготвиха нов нос на автомобила.

Фетел влезе в бокса, носът и гумите му бяха сменени и отново се върна на последно място, като този път бе 21-и. Твърдите гуми, които сложи обаче предполагаха, че може да опита да завърши състезанието без друга смяна.

Надпреварата бе подновено в края на 14-ата обиколка. Уебър веднага атакува Алонсо за 4-ото място, но испанецът се защити успешно. Гумите на претендента за световната титла явно бяха изстинали, но той запази позицията си. Първите трима се откъснаха напред.

Фетел бързо мина 19-и, а след това води страхотна битка с Ромен Грожан, но успя да го изпревари в 16-ата обиколка, макар и в един момент да бе и с четирите си гуми извън пистата. Може би поради тази причина скоро след това той върна позицията на Грожан, за да го изпревари отново, този път абсолютно според правилата в 17-ата обиколка.

В челото ситуацията оставаше спокойна. Хамилтън се откъсна с почти 3 секунди пред Райконен, а Алонсо не можеше да се приближи достатъчно до Малдонадо.

За пореден път обаче Макларъна предаде Хамилтън. В 20-ата обиколка британецът отпадна заради повреда и така както и в Сингапур изпусна още една сигурна победа. По това време той водеше с 4 секунди пред Райконен, който след това стана лидер.

Новината обаче бе отлична за Алонсо, който успя да атакува Малдонадо и излезе втори. Скоро след това Уебър атакува по-бавния Малдонадо, но при опита да го изпревари от външната страна на един завой двама се удариха леко и австралиецът се завъртя, като загуби няколко позиции, оставайки 7-и.

Бътън скоро мина пред Малдонадо, а Уебър без зад Маса и Серхио Перес. В 25-ата обиколка Фетел вече бе 10-и, а след като изпревари и Михаел Шумахер излезе на 9-а позиция.

В челото Райконен водеше с почти 7 секунди пред Алонсо. Уебър пък атакува Маса на същото място, на което се удари с Малдонадо. Получи се нов контакт гума в гума и австралиецът пресече пистата оставайки пред бразилеца, който след това се завъртя и мина през бокса. И при двата инцидента, в които Уебър участва нямаше последствия от страна на стюардите.

Това прати Фетел на 7-о място, което бе отлично, макар и да не бе ясно дали няма да смени гуми още веднъж. В средата на състезанието пилотите започнаха да минават през боксовете.

В 29-ата обиколка Алонсо смени гуми и се върна 7-и, на 2 секунди зад Фетел. Вторият Бътън направи това в следващата обиколка и почти елиминира преднината на Алонсо, която преди спиранията в бокса бе над 4 секунди, а след това бе само секунда и половина.

В 31-ата обиколка и Уебър влезе в бокса и Фетел вече бе трети, а тъй като и Перес спря за смяна се оказа дори втори. Бътън подгони Алонсо, а лидерът Райконен смени гуми в 32-ата обиколка и се върна отново на първото място.

Последваха обиколки, в които не се случи нищо. Бътън не успяваше да атакува Алонсо, въпреки че бе на по-малко от секунда зад него. Испанецът започна да се приближава до Фетел, но все още бе зад него с 4-5 секунди.

Германецът може би логично смени гуми в 38-ата обиколка, като сложи по-меките и се върна 4-и, което бе отлично постижение. Той бе леко забавен от механиците, но нямаше нищо фатално. 

Зад тях имаше няколко автомобила и в 39-ата минута дойде нова катастрофа. За пореден път Ромен Грожан се оказа в центъра на събитията. Перес атакува агресивно Грожан и Пол ди Реста, след което пилотът на Лотус го закачи, а след това се блъсна и в Марк Уебър, вадейки го от надпреварата. Излезе отново кола за сигурност на пистата, а Грожан също отпадна, докато Перес мина през бокса и се върна на трасето. Мексиканецът обаче бе наказан с 10 секунди на място в бокса заради инцидента.

В 43-ата обиколка надпреварата бе рестартирана. Фетел натисна Бътън, а и Алонсо бе близо, но не успяваше да се приближи до Райконен. Германецът може би в един момент реши, че е по-добре да не рискува и не атакува активно пилота на Макларън.

Алонсо се откъсна на секунда и половина пред Бътън, но изостана на 3 зад Райконен и въпреки че направи 2 поредни най-бързи обиколки трудно можеше да се надява на победа.

Скоростта на Фетел, а и по-новите гуми все пак му даваха предимство и той започна атака срещу Бътън, но британецът я парира успешно, но се виждаше, че е по-бавен от Себастиан, а и разликата до Алонсо стана повече от 2 секунди.

Темпото на Фернандо му позволи да се приближи на секунда и 8 десети от Кими, но все още нямаше как да направи атака.

В 52-ата обиколка логичното се случи и Фетел макар и рисковано изпревари Бътън, който благоразумно отстъпи. Отпред Алонсо бе на секунда зад Райконен, но до края така и не успя да го приближи достатъчно и остана втори, а зад него приключиха Фетел и Бътън, като германецът естествено бе големият победител.