Преди надпреварата той имаше нужда просто да завърши пред Алонсо или да завърши на 7-мо място. Пилотът на Ферари обаче имаше малшанс да счупи крило и практически титлата на Фетел бе гарантирана.
Той обаче не се повлия от това и направи агресивно състезание, изпреварвайки съотборника си Марк Уебър още в средата на надпреварата. До края Фетел изправи на нокти екипа си, като реши да запише и най-бърза обиколка в последните обиколки.
Това бе притеснително за Ред Бул, тъй като малко преди това Уебър бе отпаднал заради механичен проблем. Фетел обаче нямаше такива проблеми и спечели състезанието с 30 секунди аванс пред втория Нико Росберг. Трети завърши Роман Грожан, който потегли 17-ти, но направи отлично състезание и се качи на подиума.
Така Фетел спечели 36-та победа в кариерата си и 10-та през този сезон. С четвъртата си световна титла 26-годишният германец се изравни по брой титли с Ален Прост и изостава единствено от Хуан-Мануел Фанджо (5) и Михаел Шумахер (7).
На старта Люис Хамилтън потегли добре, но бе затворен бързо от Фетел и не можа да го изпревари. На първия завой Марк Уебър бе бутнат от Кими Райконен и така застана на пътя на Фернандо Алонсо. Испанецът се блъсна леко в задната част на болида на Уебър и счупи предното си крило.
Още на първата права Хамилтън допусна лека грешка и бе изпреварен от Росберг и Маса, а малко след това пък бразилецът успя да мине и пред другия пилот на Мерцедес и излезе на второ място.
Фетел се бе откъснал бързо напред, но още в края на втората обиколка той бе извикан от бокса да смени гумите си заради блистери в мекия си тип гуми. При връщането си на пистата той бе на 17-то място.
В същата обиколка в бокса влезе и Фернандо Алонсо за смяна на счупеното си предно крило, но тъй като бе потеглил с по-добрите гуми медиум не ги смени.
Същевременно Марк Уебър изглежда се бе разминал без последствия и в 6-та обиколка изпревари Райконен за 4-то място. Малко след това финланецът бе изпреварен от Серхио Перес и в 8-та обиколка реши да влезе в бокса за смяна на меките си гуми. Същото направи и вторият Росберг, а обиколка по-късно това направиха Маса и Хамилтън.
Помежду им не се получи разместване, а лидер остана Марк Уебър. Фетел обаче летеше и без никакъв проблем изпреварваше колите пред себе си. Така той бързо се изкачи до 4-то място само на 14 секунди зад съотборника си.
След това успя да изпревари Даниел Рикардо и Серхио Перес и излезе втори, като вече дистанцията бе 10 секунди.
Зад тях Маса, Росберг и Хамилтън се движеха в пакет един до друг и се бореха за 6-та позиция. От бокса на Ферари съобщиха на бразилеца, че има известни проблеми със своя КЕРС и това леко го забавяше. В 24-та обиколка Росберг опита да изпревари Маса, но влезе лошо в завоя и пилотът на Ферари си върна позицията.
При това положение Росберг влезе пръв в бокса за втора смяна на гуми в 28-та обиколка, докато Маса и Хамилтън направиха това три обиколки по-късно и така германецът мина пред тях. Малко по-късно Маса бе изпреварен от Грожан, въпреки че бе с по-нови гуми.
Лидерът Уебър бе направил първото си спиране в 29-та обиколка, но бе сложил задължителните за еднократно ползване по-лоши меки гуми. Така това го принуди да влезе за втора смяна само 4 обиколки по-късно. Фетел от своя страна направи своето второ спиране по средата в 32-та обиколка.
В резултат на всичко това Фетел натрупа аванс от 12 секунди пред съотборника си и пое пълен контрол върху състезанието.
Най-лошото за Уебър обаче тепърва предстоеше, тъй като в 40-та обиколка от бокса му съобщиха по радиото, че трябва да прекрати състезанието заради проблем с алтернатора.
Това позволи на Райконен да излезе на второ място, но той бе направил само едно спиране и гумите му бяха в лошо състояние. Така отзад бързо започна да приближава Нико Росберг и в 52-та обиколка без проблем го изпревари.
Съотборникът на Райконен в Лотус Роман Грожан също бе със само едно спиране в бокса, но бе с по-добрите твърди гуми, докато Райконен бе с по-меките, които към края съвсем се влошиха. Така французинът бе много по-бърз и бе въпрос на време да изпревари Кими. Финланецът обаче прояви твърдоглавие и затвори съотборника си, което едва не доведе до сблъсък между тях. Все пак в следващия завой неизбежното се случи и Райконен бе изпреварен от Грожан, а в последните две обиколки Райконен бе задминат още от Маса, Хамилтън и Перес и финишира 7-ми.
В последната обиколка Кими все пак реши да мине през бокса и макар това да не промени позицията му, той успя да запише най-бърза обиколка.
| ГРАН ПРИ НА ИНДИЯ: | |||
| Пилот: | Отбор: | Време: | |
| 1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | |
| 2 | Нико Росберг | Мерцедес | +29.8 |
| 3 | Роман Грожан | Лотус | +39.8 |
| 4 | Фелипе Маса | Ферари | +41.6 |
| 5 | Серхио Перес | Макларън | +43.8 |
| 6 | Люис Хамилтън | Мерцедес | +52.4 |
| 7 | Кими Райконен | Лотус | +67.9 |
| 8 | Пол ди Реста | Форс Индия | +72.8 |
| 9 | Адриан Сутил | Форс Индия | +74.7 |
| 10 | Даниел Рикардо | Торо Росо | +76.2 |
| 11 | Фернандо Алонсо | Ферари | +78.2 |
| 12 | Пастор Малдонадо | Уилямс | +78.9 |
| 13 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | +1 об. |
| 14 | Дженсън Бътън | Макларън | +1 об. |
| 15 | Естебан Гутиерес | Заубер | +1 об. |
| 16 | Валтери Ботас | Уилямс | +1 об. |
| 17 | Макс Чилтън | Марусиа | +2 об. |
| 18 | Жулс Бианки | Марусиа | +2 об. |
| 19 | Нико Хулкенберг | Заубер | +6 об. |
| Най-бърза обиколка: Райконен, 1:27.679 | |||
| Марк Уебър | Ред Бул | +21 об. | |
| Чарлс Пик | Катерам | +25 об. | |
| Гидо ван дер Гарде | Катерам | +59 об. | |
| Класиране пилоти: | |||
| 1 | Себастиан Фетел | 322 | |
| 2 | Фернандо Алонсо | 207 | |
| 3 | Кими Райконен | 183 | |
| 4 | Люис Хамилтън | 169 | |
| 5 | Марк Уебър | 148 | |
| 6 | Нико Росберг | 144 | |
| 7 | Роман Грожан | 102 | |
| 8 | Фелипе Маса | 102 | |
| 9 | Дженсън Бътън | 60 | |
| 10 | Пол ди Реста | 40 | |
| 11 | Нико Хулкенберг | 39 | |
| 12 | Серхио Перес | 33 | |
| 13 | Адриан Сутил | 28 | |
| 14 | Даниел Рикардо | 19 | |
| 15 | Жан-Ерик Верн | 13 | |
| 16 | Естебан Гутиерес | 6 | |
| 17 | Пастор Малдонадо | 1 | |
| Класиране отбори: | |||
| 1 | Ред Бул | 470 | |
| 2 | Мерцедес | 313 | |
| 3 | Ферари | 309 | |
| 4 | Лотус | 285 | |
| 5 | Макларън | 93 | |
| 6 | Форс Индия | 68 | |
| 7 | Заубер | 45 | |
| 8 | Торо Росо | 32 | |
| 9 | Уилямс | 1 | |







Късмет и просперитет за 6 китайски зодии на 11 декември
Сметната палата сезира кметове: Партии незаконно ползват общински имоти
Шести вот на недоверие към кабинета "Желязков" преди големия протест довечера
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи поред
В СГС започва процесът срещу Кирил Петков и Божидар Божанов
Над 100 000 медици стачкуват в Испания
Мъгли в низините днес, на запад слънцето ще се показва
Те инвестираха милиони в електромобили. Сега са заплашени от фалит
Защо Формула 1 се отказа от предното разположение на двигателя
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Мераб Двалишвили иска реванш за титлата срещу Петр Ян още през април 2026 г.
KWU SENSHI Gold Cup 2026
Еди Хърн назова потенциалните съперници на Бивол
Кметът на Пловдив с престижна визита в централата на ITF във Виена
Доброкачествена простатна хиперплазия – проблемите с уринирането са характерен симптом
Защо тялото ни търси тишината?
Селективен мутизъм: Когато думите на детето замръзват от страх
Какво е влиянието на епигенетиката при ендометриозата?
Коментари
Напиши коментар11:23 | 8 ное 2013 г.
18:36 | 27 окт 2013 г.
18:29 | 27 окт 2013 г.
18:16 | 27 окт 2013 г.
16:19 | 27 окт 2013 г.
15:45 | 27 окт 2013 г.
15:30 | 27 окт 2013 г.
15:28 | 27 окт 2013 г.
15:24 | 27 окт 2013 г.
15:22 | 27 окт 2013 г.
Напиши коментар