Нико Росберг увеличи преднината си пред Люис Хамилтън начело в класирането във Формула 1, след като спечели Гран При на Австрия.

Германецът се пребори с двата уилямса и със съотборника си и триумфира при завръщането на надпреварата във Формула 1 след 11 годишно прекъсване.

Той завърши само на секунда пред съотборника си Люис Хамилтън, който обаче трябва да е повече от доволен от този резултат. Англичанинът тръгна от 9-та позиция, но след страхотно състезание успя да се пребори за второто място.

Двата Уилямса направиха добро състезание и до първите спирания в бокса водеха колоната. Те обаче сякаш сгрешиха стратегията и при двете си спирания влязоха две обиколки след мерцедесите си и точно в това позволи на Росберг и Хамилтън да ги изпреварят.

Най-потърпевш от това бе Фелипе Маса, който от първо място се свлече до 4-то след първите спирания и остана на тази позиция до финала.

Пети завърши Фернандо Алонсо, който за пореден път извлече максимума от възможностите на колата. На другия полюс бе представянето на Ред Бул, който на собствената си писта се провали тотално. Победителят от миналото състезание Даниел Рикардо завърши на 8-мо място, а Себастиан Фетел отново не завърши след поредното си кошмарно състезание.


На старта Фелипе Маса запази първата си позиция, но Валтери Ботас бе изпреварен от Нико Росберг. Още на първата права обаче финландецът изпревари пилота на Мерцедес за второто място.

Люис Хамилтън направи страхотен старт и от 9-то място се изстреля до 5-та позиция. Той бе непосредствено зад Фернандо Алонсо, но още преди края на първата обиколка го атакува и го изпревари.

Зад тях шести бе Кевин Магнусен пред Кими Райконен, Нико Хулкенберг, Данил Квият и Даниел Рикардо. Себастиан Фетел отново нямаше шанс и още във втората обиколка получи механичен проблем и започна да се движи много бавно. Първоначално той спря отстрани на пистата, но след това продължи с нормално темпо, но вече на последно място.

Отпред двата Уилямса не можеха да се откъснат от преследващите ги пилоти на Мерцедес, като четвъртият Хамилтън изглеждаше най-бърз от всички. Петият Алонсо изоставаше с по около половин секунда на обиколка и постепенно изостана на 6 секунди зад англичанина.

Пръв от лидерите в бокса влезе Нико Росберг в 12-та обиколка. Две обиколки по-късно и Хамилтън смени гуми, но не успя да се върне на пистата преди Росберг. Дори и нуждата да изпревари Бътън на пистата не попречи на Росберг.

В 15-та обиколка лидерът Маса влезе в бокса, но се върна между двата мерцедеса. Хамилтън обаче веднага атакува преди гумите на Маса да са загрели и го изпревари.

В 16-та обиколка Ботас влезе в бокса и след много бърза работа на механиците и също благодарение на трафика, в който бяха попаднали лидерите, се върна преди Хамилтън на второ място. 2.1-те секунди, за които му бяха сменени гумите, е неофициален рекорд във Формула 1.

Серхио Перес не бе влязъл в бокса и поведе колоната, но заради по-лошото състояние на гумите му задържаше двата мерцедеса и двата уилямса зад себе си. Така петимата лидери бяха залепени един зад друг, следваше Дженсън Бътън на пет секунди, но той не бе влизал в бокса и на още 4 секунди Алонсо, който бе сменил гуми.

След десетина обиколки зад мексиканеца, Росберг атакува в 27-та обиколка и го изпревари. В същия момент и Ботас се възползва и мина пред Перес. Обиколка по-късно и Хамилтън го задмина. Веднага след това Хамилтън навакса малката разлика, като записа най-добра обиколка.

След 30-та обиколка темпото на Росберг спадна малко и Ботас започна да го атакува, като Хамилтън бе плътно отзад. Лошият късмет за Фетел пък продължи и той счупи предното си крило при маневра срещу Гутиерес. Малко след това от Ред Бул наредиха на германеца да прекрати състезанието, тъй като няма смисъл да натоварва мотора и скоростната кутия в борба за предпоследното място.

Пръв от четиримата лидери в бокса за втора смяна на гуми влезе Люис Хамилтън в 40-та минута. Стопът му обаче бе цели 4.0 секунди. Обиколка по-късно и Росберг влезе в бокса и след престой 3.0 секунди се върна пред Хамилтън.

В 42-та обиколка Ботас влезе в бокса и макар механиците му отново да бяха по-бързи от Мерцедес, той се върна на пистата зад Хамилтън. Маса направи своето спиране обиколка по-късно, но логично си остана на 4-то място. Така след като четиримата лидери се върнаха на пистата Росберг водеше с 1 секунда пред Хамилтън, Ботас бе на 4 секунди зад англичанина, а Маса на още 3 секунди зад съотборника си.

По радиото от Мерцедес съобщиха на двамата си пилоти, че им е позволено да се борят един с друг до края. На Хамилтън пък бе казано, че спирачките му са добре, а след това и че задните му гуми са в по-добро състояние от тези на Росберг и да изчака до края на състезанието, за да започне атаките си.

В 56-та обиколка Перес направи своето второ спиране и освободи пистата пред Фелипе Маса, но бразилецът не вдигна значително темпото си. Междувременно Фернандо Алонсо го бе застигнал и десет обиколки преди края се залепи зад бившия си съотборник. Маса обаче реагира и дръпна с 2-3 секунди напред.

 

  Пилот: Отбор:  
1 Нико Росберг Мерцедес 71 обиколки
2 Люис Хамилтън Мерцедес +1.9
3 Валтери Ботас Уилямс +8.1
4 Фелипе Маса Уилямс +17.3
5 Фернандо Алонсо Ферари +18.5
6 Серхио Перес Форс Индия +28.5
7 Кевин Магнусен Макларън +32.0
8 Даниел Рикардо Ред Бул +43.5
9 Нико Хулкенберг Форс Индия +44.1
10 Кими Райконен Ферари +47.7
11 Дженсън Бътън Макларън +50.9
12 Пастор Малдонадо Лотус +1 об.
13 Адриан Сутил Заубер +1 об.
14 Роман Грожан Лотус +1 об.
15 Жулс Бианки Марусиа +2 об.
16 Камуи Кобаяши Катерам +2 об.
17 Макс Чилтън Марусиа +2 об.
18 Маркус Ериксон Катерам +2 об.
19 Естебан Гутиерс Заубер +2 об.
       
       
  Жан-Ерик Верн Торо Росо + 12 об.
  Себастиан Фетел Ред Бул + 37 об.
  Данил Квият Торо Росо + 47 об.
       
  Класиране пилоти:
1 Нико Росберг 165  
2 Люис Хамилтън 136  
3 Даниел Рикардо 83  
4 Фернандо Алонсо 79  
5 Себастиан Фетел 60  
6 Нико Хулкенберг 59  
7 Валтери Ботас 55  
8 Дженсън Бътън 43  
9 Фелипе Маса 30  
10 Кевин Магнусен 29  
11 Серхио Перес 28  
12 Кими Райконен 19  
13 Роман Грожан 8  
14 Жан-Ерик Верн 8  
15 Данил Квият 4  
16 Жулс Бианки 2  
       
       
  Класиране отбори:  
1 Мерцедес 301  
2 Ред Бул 143  
3 Ферари 98  
4 Форс Индия 87  
5 Уилямс 85  
6 Макларън 72  
7 Торо Росо 12  
8 Лотус 8  
9 Марусиа 2