Макларън представи новия си болид за сезона във Формула 1, в който отбора отново ще работи с японския гигант Хонда. 

Целият дизайн на МР4-30 е различен заради променената философия в това отношение. Както е известно миналия септември към тима се присъедини главният инженер на Ред Бул Питър Продрому и неговото влияние се усеща. 

Усилията отново са насочени към максимално притискане към земята, но също така целта е то да бъде максимално ефективно и да помага за постигането на добри резултати. За разлика от миналата година има много промени по носа, който се скосява доста рязко и стига ниско до земята. 

„Ние искаме да дадем на нашите пилоти кола, от която могат да извличат максимума. Желанието ни е те да имат възможност да използват целия потенциал на автомобила” заяви състезателният директор Ерик Булие. 

На този етап обаче все още не е ясно дали и на пистата ще могат да бъдат постигнати добрите резултати, които бяха регистрирани и в аеродинамичния тунел. Затова целта по време на тестовете е да се събере максимално повече информация за представянето на МР4-30. 

„Колата тази година е много различна в сравнение с тази от миналите два сезона. Механиците казват, че всичко пасва идеално и това е наистина страхотно” заяви Дженсън Бътън, който ще кара за 6-а година в тима. Съотборникът му Фернандо Алонсо пък обяви, че се чувства отлично. 

„Никога не съм се чувствал по-добре подготвен. Мотивацията ми е много висока и всички заедно работим здраво, тъй като искаме да постигнем много. Моята цел е да помогна за написването на нова глава от историята на Макларън-Хонда и се надявам, че през годината ще имаме поводи за радост” заяви испанецът, който първи ще седне в новия болид в неделя, когато започват тестовете на пистата Херес.