Световният шампион Люис Хамилтън не остави никакви шансове на съотборника си в Мерцедес Нико Росберг и постигна нов убедителен успех, този път за Гран При на Япония във Формула 1. 

Надпредарата на „Сузука” не предложи много емоции, след като британецът стартира втори, но още след първите завои излезе начело и до края в нито един момент не бе поставен под напрежение. 

Така той постигна 8-ата си победа за сезона и общо 41-а в кариерата, което го изравни с легендата Аертон Сена. На подиума се качиха Росберг и трикратния победител през годината – Себастиан Фетел с Ферари. 

С новите 25 точки обаче, Хамилтън вече има 277 и увеличи аванса си пред Росберг, който е с 229. Фетел е трети с 218. 

На старта Росберг не успя да удържи позицията си от Хамилтън. Британецът влезе от вътрешната страна на първия завой и след това запази по-добра траектория, като дори Росберг бе принуден да излезе за малко от пистата и се смъкна до 4-о място. 

Фетел стартира силно и изпревари Ботас, като двамата се подредиха след Хамилтън. По-назад пък лек контакт между Маса и Рикардо донесе спукани гуми и за двамата пилоти, с което на практика състезанието за тях бе ликвидирано. 

В челото Хамилтън започна да трупа преднина, която в 8-ата обиколка достигна до 5 секунди. По това време Росберг разбра, че двигателят му прегрява, което бе проблем. Ботас мина през бокса в 12-ата обиколка и се върна 7-и. 

Два тура след това и Фетел смени гуми, за да запази предимството си пред Росберг, който бе преодолял първоначалните си проблеми. Германецът се върна 4-и, малко пред Ботас. Райконен също нямаше проблеми със смяната на гуми. 

От Мерцедес реагираха и повикаха своите пилоти в 16-ата обиколка, като Росберг пръв мина през бокса, но все пак не успя да изпревари Фетел и Ботас и се върна отново 4-и. Преднината на Хамилтън естествено се увеличаваше и стигна почти 30 секунди, което му позволи да смени гуми без проблеми в 17-ата обиколка и са се върне начело. 

Росберг притисна Ботас и го изпревари на шикана преди старт-финалната права излизайки трети, но оставайки на 3,7 секунди от Фетел. Хамилтън пък бе с още 8 по-напред и продължаваше да увеличава преднината си. 

В средата на надпреварата Кими Райконен настигна 4-ия Ботас и то притисна. По-напред Росберг пък се приближи на под 2 секунди от Фетел. От водещите пилоти Райконен смени пръв гумите си в 29-ата обиколка, а след това направи Росберг, който се върна трети. 

От Ферари реагираха и веднага повикаха Фетел в следващия тур, но Нико успя да стопи изоставането си и въпреки добрата работа на Скудерията, Росберг мина пред Себастиан в първия завой. Хамилтън спокойно пък смени гумите си и се върна първи в 32-ата обиколка, като основната интрига оставаше след него. 

Росберг изоставаше на около 10 секунди от лидера, но пък се откъсна от Фетел, който бе на още 2,7 секунди по-назад. Ботас не бе достатъчно бърз, така че Райконен го изпревари и излезе 4-и. 

Последнаха сравнително спокойни обиколки, като и трафика не попречи на Люис да контролира събитията. Зад него обаче, разликата между Росберг и Фетел бе около 2 секунди. 

До интересни моменти в челото обаче така и не се стигна и тройката рано-рано бе ясна. Много по-интересно бе в задната част на колоната, където дори извън зоната на точките, имаше доста интересни изпреварвания. 

Кими Райконен с второто Ферари завърши 4-и, а след него точки още взеха Валтери Ботас (Уилямс), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), двамата пилоти на Лотус – Ромен Грожан и Пастор Малдонадо, както и тези на Торо Росо – Макс Верстапен и Карлос Сайнц.