През април американското списание „Спортс Илюстрейтид” избра Кристиано Роналдо за най-стилен футболист на 2016 г. Но френското издание Sport & Style има много резерви по отношение на този приз. И твърди, че Дейвид Бекъм, който отдавна не се изявява на терена, го бие по всички параграфи като модна икона.

Прилежно фризиран и изваден като от списание - така се явява Кристиано Роналдо на повечето официални събития. CR7 не оставя нищо на случайността. И по отношение на работата си, и по отношение на външността си. Ето какво казва той пред испанското списание „Марка”, когато го обявяват за голмайстор на Ла Лига за сезон 2014-2015: "Ще помоля да ме обявявате не само за най-добрия футболист, но и за най-добре облечения мъж”.

Няколко години му трябваха, за да създаде имидж на модна икона. Така се стигна до обявяването на негова собствена марка бельо и обувки. Стана и лице на португалската марка костюми Sacoor Brothers. Звездата на Реал Мадрид не се притеснява, че го наричат играещ манекен в социалните мрежи.

Тази показност обаче върши ли работа? Изглежда, че да. Роналдо има 117 милиона фенове във Facebook и над 80 милиона последователи в Instagram. Те боготворят метросексуалния футболист. Само на 31 години той се нареди сред 50-те най-добре облечени спортисти в света. Застана редом до американския футболист Виктор Крус, баскетболистите от НБА Леброн Джеймс и Ръсел Уестбрук, тенисистка Серена Уилямс и хокеиста Хенрик Лундквист. На 13-о място е не друг, а ... италианският му колега Марио Балотели.

Някои модни експерти обаче нададоха вой срещу обявяването на Кристиано за модна икона. „Вкусът му е ексцентричен и не струва”, казват те. Накратко: Роналдо е модерен, но отстъпва по елегантност на един Дейвид Бекъм. Кристиано често ходи накичен с бижута като коледна елха, неприятно облечен в избелели и скъсани дънки или неподходящи огромни очила, размер XXL. Роналдо е обсебен от външния си вид и пръска хиляди евро за пластична хирургия, твърдят някои жълти списания. А това го прави футболна, но не и модна икона.

Дейвид Бекъм е друга бира. Въпреки че съпругата му Виктория е дизайнер, истински модерният човек в семейството е той. В авторитетно проучване бившият футболист заема трето място сред най-стилните британци на всички времена, докато Виктория е едва девета.

Само през 2015 г. Дейвид Бекъм е спечелил като модна икона впечатляващите 50,8 млн. британски лири, което е повече от приходите му като футболист. Бившият спортист има рекламни договори с марки като "Адидас", "H&M", "Коти", "Хейг клъб" и др.

Мария Недева, "7 дни спорт"