Вечното дерби на българския клубен футбол между отборите на Левски и ЦСКА е събрало аудитория от по 600 хиляди зрители в двете си издания този сезон.

Това показват данните от изследване на TV Plan/TNS.

Рейтингът на дербито е 8.1 пункта. Двубоят от първия кръг на пролетния дял на шампионата, в който "армейците" победиха с 3:1 на "Герена", се нарежда едва на 35-то място в месечната класация.

Според тези данни, Вечното дерби остава далеч назад в сравнение с някои от турските сериали.  Най-високите данни на ориенталските сапунки са 1,85 милиона зрители, докато най-добрите резултати на Вечното дерби са стигали до 1 милион души в предишни години.

Все пак любителите на българския клубен футбол могат да си отдъхнат, тъй като мачовете по родните терени събират повече зрители пред телевизора в сравнение със срещите в Шампионската лига и английската Висша лига, които са другите два най-масови футболни продукта в България.

Очаква се през лятото да има предоговаряне на контракта за тв-правата. Договорът на "Би Ти Ви Екшън" изтича в края на този сезон, но телевизията има опция за удължаването му с още две години. Не е ясно дали обаче ще се възползва от нея, като поне до този момент няма заявен интерес от медията.

При провал в преговорите с телевизиите, водещите клубове в страната ще се лишат от сигурен източник на средства, което ще принуди отборите да се разделят с някои от най-скъпоплатените си футболисти.