Ливърпул ще промени основния си спонсор на фланелките "Standard Chartered" за мача срещу Уест Бромич тази вечер.

Вместо него, "мърсисайдци" ще носят логото на благотворителната кампания на банката "Seeing is Believing". Тя има за цел да спомогне за превенция на предотвратими случаи на ослепяване, най-вече в държавите от третия свят.

След мача играчите на Ливърпул ще сложат автографите си на редките фланелки, които ще бъдат дадени на търг сред фенове. Средствата ще отидат за кампанията, като от банката ще добавят още толкова средства, колкото са събрани на търга.

Това ще бъде едва втория случай, в който червените носят фланелки с този надпис. Предишния път бе в последния домакински мач от миналия сезон срещу Челси. Тогава Ливърпул разгроми бъдещия европейски шампион с 4:1.

"Миналия път, когато Ливърпул носеше това лого, събрахме 87 000 лири за каузата", заяви финансовия директор на Standard Chartered , Ричард Медингс.

Капитанът на Ливърпул Стивън Джерард взе дейно участие в кампанията, като участва в промоционални активности. При тях футболистите трябваше да жонглират с топка и да изпълняват дузпа със закрити очи.

"Осъзнаваш колко трудно е без зрението ти. Особено когато вършиш нещо. Беше удоволствие да взема участие в акцията и за мен и за клуба бе много важно да вземем участие и да опитаме да помогнем на тези хора".

Според доклада на кампанията, по света има 39 милиона незрящи хора. В 8 от 10 случая обаче слепотата може да бъде предотвратена. Около 90% от предотвратимата или лечима слепота е в страните от третия свят. В някои случаи се касае за прости операции на стойност 30 долара.