9 от тях бяха на името на французина в ралито, 7 пъти спечели Формула 1 Михаел Шумахер, Биаджи имаше 4 титли в клас до 250 кубика и 2 в Супербайк, а австралиеца взе 2 титли в Мото ГП.
Едно каре от асове, които вече няма да ни радват с изпреварванията, с непримиримостта си, с шампионския си дух. Без тях пилотите на пистата през 2013 г. ще бъдат много по-бедни.
Себастиян Льоб не се е отказал напълно, но вече няма да се бори за титлата. Ще се състезава само в някои ралита. По този начин оттеглянето ще е по-малко болезнено за 38-годишният французин. Льоб остава в историята, като спечели 9 поредни титли със Ситроен. Серия, която няма аналог в моторните спортове.
Благодарение на 76 победи, 113 подиума и 879 триумфа в отсечките, включително 12 победи в 12 участия на рали Корсика през 2005. За 164 участия Льоб не успя да завърши само в 20 случая.
Вторият живот на Михаел Шумахер във Формула 1 завърши с провал. Шуми успя само веднъж да стигне до подиума и не можа да донесе на Мерцедес нито една победа. В края германецът бе изпратен без много комплименти от автомобилния концерн от Щутгарт, за да отстъпи мято на Люис Хамилтън.
Въпреки това Шуми си остава феномен и с най-много титли в ерата на Формула 1 - 7. От тях 2 с Бенетон и 5 поредни с Ферари. Михаел събираше рекорд след рекорд - 91 победи (72 с Ферари), 69 поулпъзишъни, 77 най-бързи обиколки и 155 подиума. Цифри, които го направиха един от двамата най-добре платени спортисти (другият е Тайгър Уудс). На 44 г. изглежда, че е време Шуми да спре, но с него никога не се знае.
Макс Биаджи реши да се оттегли като №1. И това беше изненада за мнозина. Той е третият италианец (след Агостини и Роси) по спечелени победи (42) и подиуми (111) в Мотомондиала. Но пък е единственият италианез спечелил Супербайк и единственият в света взел 4 поредни титли в 250 кубика (първите 3 с Априля и последната с Хонда). В кралския клас Макс взе 13 победи и 3 пъти завършваше на второ място. През 2007 г. опита в Супербайк и взе 2 титли (2010, 2012). На 41 г. и половина той реши да каже "баста".
Кейси Стоунър пък отказа цяла планина пари, които от Хонда бяха готови да платят, за да остане. Но австралиеца се сбогува и то едва на 27 г. Уморен от претоварения живот на пистата, той реши да се оттегли и да се отдаде на съпругата си Адриана и малката Алесандра Мария.
Загубата на Стоунър е голяма, защото той бе най-печелившия пилот в клас 800, макар титлите му да са общо 2, колкото има и Валентино Роси. Стоунър бие италианеца по победи (33:21), подиуми (58:48), поулпъзишъни (33:14) и бързи обиколки (27:17).
Четиримата вече ги няма. Сега ще разберем има ли кой да ги замени. Защото пистата винаги ще ражда легенди. Просто тази година скоростите ще са с 24 по-малко.

Шофьор е в тежко състояние след катастрофа по пътя София - Варна
Кръвните банки са на ръба: Бургазлии даряват живот с мащабна кампания (ВИДЕО)
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Дейна Уайт остава начело на UFC поне още пет години
Едуард Алексанян прегази Мариус Мунтеану и направи успешен дебют при най-тежките на SENSHI 29
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Пьотр Ян отново на върха: Руснакът си върна титлата в категория петел на UFC
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Коментари
Напиши коментар16:16 | 12 апр 2014 г.
09:41 | 24 апр 2013 г.
23:04 | 7 яну 2013 г.
18:50 | 6 яну 2013 г.
14:02 | 6 яну 2013 г.
19:34 | 5 яну 2013 г.
16:00 | 5 яну 2013 г.
Напиши коментар