Най-младият български шампион в пистовия автомобилизъм у нас - Иван Влъчков (КА2 Рейсинг Тим) завърши с феноменален успех дебюта си в европейските серии на писта в GT4, побеждавайки във второто от двете състезания вчера на пистата Словакия Ринг. В това състезание ученикът от София се състезаваше с произвеждания в България спортен автомобил Син Кар R1 GT4, произвеждан от базирания в Русе тим София Кар Моторспорт на Росен Даскалов.

"Ние имаме автомобил, но нямахме български пилот и реших да изпробвам Иван Влъчков, когото познавам от състезанията в картинга - обяви мениджъра на тима Росен Даскалов. - Това стана след посещението на президента на ФИА Жан Тод, когато направих предложение на бащата на момчето - Стамен Влъчков, който след една нощ на размисъл се съгласи."

Подобен дебют е с много висока степен на риск, след като младият Влъчков няма никакъв опит с подобен състезателен автомобил и в състезание от толкова висок ранг, но Даскалов поема риска и точно две седмици след това не съжалява за намерението си.

Първоначално Влъчков завършва втори в неделния старт, но след това е декласиран полякът Роми Далантония (Масерати Гранд Туризмо), която дисквалификация праща пилота на най-високо стъпало. 

"Гарантирам, че в българския автомобилен спорт няма подобен случай - допълва Даскалов. - Иван много слуша и изпълнява тактическите решения безпрекословно. "Дори в момент на откровение, Даскалов направи сравнение с пилота на Ферари Ф1 Кими Райконен, наричайки Влъчков за българския вариант на финландския състезател. В хода на състезанието средношколецът успява да свали 14 сек. от първото сядане зад волана на Син Карс R1GT4 с цели 14 сек.

Даскалов обяснява, че за първи път попада на пилот, който толкава бързо и отчетливо разбира допуснатите грешки и ги поправя по време на състезанието.

"Благодаря на Росен [Даскалов], който беше "моят човек",благодаря за поканата да осъществя тази моя мечта да карам на една истинска писта с един истински автомобил, заяви Иван. - Той през цялото време беше до мен и ми помагаше. Следяхме внимателно всички мои грешки и се опитвах като излязла следващия път да ги поправя.С общи усилия постигнахме поставената цел от Росен - да сме на подиума. Нямах представа на коя позиция съм завършил и бях много щастлив, когато Даскалов ми каза по радиото, че съм завършил 2-и. Винаги ще помня това мое първо състезание в тази категория."

Въпросът за по-нататъшното участие на Иван Влъчков в евросериите на GT4 (остават два старта от шампионата), предстои тепърва да бъде обсъждано, като най-важното е намирането на онези необходими инвестиции, които да позволят на определеният като Кими пилот да участва на най-високото професионално равнище в спорта.