Кими Райконен и Макс Верстапен спряха Люис Хамилтън към 5-ата му титла във Формула 1 и отложиха развръзката поне за още една седмица. 

Финландският пилот на Ферари спечели първата си победа от Австралия през 2013-а след отлично каране и стратегия, като триумэира в Гран При на САЩ и сложи край на серията си от 113 старта без победа.  

Холандецът остана втори след отлично каране, тъй като стартира 18-и. Освен  това в края той удържа Люис Хамилтън зад себе си в директна битка, след като ако бе загубил позицията си, титлата щеше да е за британеца. 

Себастиан Фетел приключи 4-и след нова грешка в началото на състезанието. Така той загуби само 3 точки срещу Хамилтън, който обаче води със 70 преди последните 3 старта и в Мексико се нуждае от само 5, за да е шампион. 

Състезанието предложи много емоции и битка до последните метри, преди в крайна сметка радостта да се окаже за последния световен шампион за Скудерията. 

На старта Хамилтън не стартира по най-добрия начин, опита да затвори Кими Райконен, но не успя и финландецът влезе първи в първия завой, след което дръпна напред, тъй като бе с по-бързите гуми – ултрасофт, докато Люис бе със суперсофт. 

По-назад Фетел излезе от трасето в началото, но остана на 5-а позиция и по-късно в обиколката атакува Дани Рикардо за 4-ото място. Германецът имаше по-добра позиция на един от завоите, но не успя да завие и се удари гума в гума с австралиеца. Фетел се завъртя и остана едва 15-и, което на практика ликвидира шансовете му за подиума, въпреки че започна бързо да се изкачва в подреждането. 

Верстапен също си пробиваше път нагоре, докато в челото Райконен бе с аванс от около 1,5-1,7 секунди пред Хамилтън, но не можеше да се откъсне сериозно. Ланс Строл бе наказан с минаване през бокса, след като в първата обиколка извади Фернандо Алонсо от състезанието. 

Стюардите определиха инцидента между Фетел и Рикардо като състезателен, преди Дани да отпадне в 9-ата обиколка заради повреда в двигателя. Себ бе стигнал вече до 7-ото място, докато Верстапен вече бе 4-и. 

Заради отпадането на Рикардо на трасето бе поставена виртуална кола за сигурност, което даде възможност на Люис да се доближи до Кими, след което реши да смени гумите си и сложи най-твърдите гуми – софт, като се върна трети на пистата, само на 15 секунди от лидера. 

Разликата обаче бързо намаля до под 8 секунди, а Ботас получи указание да не задържа британеца, което и направи. От Ферари прецениха, че Хамилтън  ще спира отново за смяна в бокса, а англичанинът в това време стопи изоставането си Кими до под 3 секунди. 

В 19-ата обиколка Люис бе на по-малко от секунда от Райконен, който очевидно бе изразходил гумите си. Явно обаче идеята на Ферари бе финландецът да забави противника и така да помогне на Фетел. 

Люис се залепи зад съперника си и опита няколко атаки в 20-ата обиколка, които се оказаха неуспешни. В 21-ия тур, след като удържа още няколко атаки на противника си, Кими влезе за смяна и също сложи гуми софт, като се върна 5-и, зад Фетел. След смяната на Макс, Себ вече бе трети, като сложи средно твърдите гуми суперсофт. 

Дойде ред за смяна и на Ботас, който щеше да кара до края със софт. На излизането от бокса обаче, Валтери се оказа зад Макс. Фетел пък бе втори, на 15 секунди от Люис, но Кими вече бе плътно зад него и логично Себ пусна съотборника си, който бе по-бърз, а освен това финландецът се бореше и с Хамилтън за победата. 

В 26-ата обиколка Макс изпревари Фетел за третата позиция, а германецът логично мина през бокса и сложи гуми софт, като имаше леко забавяне от около секунда. В следващите обиколки не се случи нещо кой знае какво, но Хамилтън износи гумите си и бе ясно, че трудно ще кара без нова смяна. 

Той започна да губи от аванса си, докато зад него Макс се доближаваше до Кими. Логично Люис влезе за нова смяна в 37-ата обиколка и пак сложи гуми софт, като се върна четвърти, малко зад съотборника си Ботас, но и пред Фетел. Кими бе с около 12 секунди напред. Валтери логично пусна Хамилтън пред себе си, който подгони Макс и Кими и бързо започна да топи преднината им и 13 обиколки преди края вече бе на 4 секунди от Верстапен и на 6 от Райконен. 

Хамилтън бе изключително бърз, а зад него Фетел се доближи сериозно до Ботас. 8 обиколки преди края Люис се приближи на секунда от Макс знаейки, че ако го изпревари и заеме втората позиция, ще бъде световен шампион. 

Люис обаче не можеше да притисне достатъчно Верстапен, който бе изключително солиден, макар и с по-износени гуми. В същото време Фетел допусна малка грешка, но пак бе близо до Ботас. В челото Макс бе на по-малко от секунда пред Хамилтън, който обаче не бе достатъчно бърз. Секунда по-напред бе Кими. 

Две обиколки преди края Люис атакува, но Верстапен се защити перфектно. Двамата бяха един до друг в продължение на няколко завоя, но холандецът запази позицията си, докато Люис излезе от пистата и така загуби шанса си. Тур преди края Фетел успя да изпревари Ботас и зае 4-ото място. 

В десетката влязоха още Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц с Рено, Естебан Окон с Форс Индия, Кевин Магнусен с Хаас и Серхио Перес с Форс Индия.