Наказание от 5 секунди на Себастиан Фетел не позволи на Ферари да запише първата си победа за сезона и радостта отново бе за Люис Хамилтън и Мерцедес. 

Германецът водеше през цялото време, но допусна грешка в 48-ата обиколка, излезе за малко от пистата, а след като се върна едва не се удари с Хамилтън и в крайна сметка това му струваше успеха. 

Така Хамилтън записа 5-ата си победа за сезона и 78-а в кариерата, за да увеличи още повече аванса си в класирането. Трети завърши Шарл Льоклер, а четвърти Валтери Ботас, но победната серия на Мерцедес продължи. 

Преди старта стана ясно, че в колата на Люис Хамилтън има проблем в хидравликата и британецът малко се забави в подготвителната обиколка, но все пак зае позицията си на старта. 

Фетел успя да запази първото си място, след като светлините изгаснаха, а Хамилтън удържа Льоклер и остана втори. Валтери Ботас загуби позиция и от Нико Хюлкенберг и се смъкна 7-и. Верстапен пък започна очаквано с най-твърдите гуми, но беше бърз и след няколко обиколки изпревари Ландо Норис и настигна Ботас. 

Норис обаче имаше малшанс, след като автомобилът го предаде и той отпадна заради счупено задно окачване без да има удар. Иначе в челото Фетел бе на над 2 секунди пред Хамилтън в 14-ата обиколка, като зад лидерите някои от пилотите смениха гумите си, залагайки очаквано на най-твърдите. 

Пилотите на Ферари и Мерцедес останаха на трасето с гумите медиум, като Фетел и Льоклер получиха инструкции, че преминават на план Б, без да е ясно какво точно означава това. Дистанцията между Себ и Люис продължаваше да бъде около 2 секунди. 

Фетел спря първи за смяна в 27-ата обиколка, като очаквано сложи най-твърдите гуми и се върна трети. Хамилтън обаче остана на трасето с идеята да вземе предимство. Той влезе в бокса в 29-ия тур, но се върна на 4 секунди зад Фетел.  

Льоклер пък смени гумите си чак в 33-ата обиколка, което бе малко странно и той се върна точно зад Макс Верстапен, който бе стигнал до третата позиция, но без да е направил  смяна. Шарл обаче, бързо изпревари холандеца, който просто бе в друго състезание. 

Ботас успя да изпревари Дани Рикардо след няколко опита, а 40-ата обиколка  Хамилтън изведнъж се доближи до Фетел на по-малко от секунда. Люис обаче допусна грешка на фибата и загуби няколко десети, като разликата се вдигна над секунда. След това обаче отново падна. 

В 48-ата обиколка обаче, Фетел допусна грешка и пресече един от шиканите през тревата, но запази първото си място, след като Хамилтън не успя да го изпревари, а и германецът го затвори доста агресивно. Люис се оплака от действията на конкурента си и последва разследване на Фетел. 

Макс смени гуми 21 обиколки преди края, като сложи медиум и загуби позиции само срещу колите на Рено, но се върна 7-и много близо до тях и скоро изпревари Хюлкенберг, а после и Рикардо. Хамилтън пък изостана на 1.6 секунди от Фетел, след като блокира предна дясна гума на един завой.   

В 58-ата обиколка обаче, Фетел получи наказание от 5 секунди заради опасното си връщане на пистата и това, че едва двамата с Хамилтън едва не се удариха. В този момент авансът му бе 2.9 секунди. Германецът ядосано обясни, че е нямало къде да отиде и че стюардите крадат победата му. 

Люис се оплака от липса на мощност, но не изглеждаше да е така, след като разликата до Фетел падна с няколко десети до 2.3 секунди 10 обиколки преди края. След това авансът му падна само до секунда, а после и до 5-6 десети, но Люис нямаше възможност за атака. 

Ботас бе повикан за нова смяна 3 обиколки преди края, но авансът му пред Верстапен така или иначе бе сериозен, като идеята бе да се направи най-бърза обиколка и да добави още една точка към актива си. 

Фетел завърши пред Хамилтън, но това не му осигури победата, а успехът в Канада бе 7-и за Люис, с което се изравни с Михаел Шумахер. Той вече има 162 точки, докато вторият Ботас е със 133. 

Германецът бе бесен, като остави колата си на пистата, а не там, където трябва и веднага се прибра в бокса, като отказа да дава интервю, което разбира се бе обяснимо. Минути по-късно той отиде при колите в затворения парк, като сложи табелата с първо място на празното място, където трябваше да е неговия автомобил, а тази с №2 пред колата на Хамилтън. 

В десетката влязоха още Макс Верстапен, Дани Рикардо, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли, Ланс Строл и Дани Квят.