Шарл Льоклер донесе нова радост на феновете на Ферари, като спечели Гран При на Италия и изглежда, че вече е безспорния №1 в отбора. 

Младият монегаск водеше от началото до края, като удържа натиска от Мерцедес в лицето на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, за да успее да донесе първи домашен триумф на Скудерията от Фернандо Алонсо през 2010-а. 

Себастан Фетел тотално се провали, като рано допусна грешка и се завъртя, беше и наказан и в крайна сметка остана едва 14-и, с което бъдещето му в отбора изглежда все по-мрачно. 

В крайна сметка дъжд нямаше, въпреки очакванията. На старта всичко мина чисто. Льоклер удържа Хамилтън, който бе на път да остане и зад Ботас, но все пак мина пред него след първия шикан. Нико Хюлкенберг пък взе 4-ото място на Себастиан Фетел, потвърждавайки прогреса на Рено. Германецът обаче си върна мястото още в следващата обиколка. 

Макс Верстапен пък се удари и трябваше да мине през пита за смяна на предно крило и гуми. Албон и Сайнц се докоснаха при битката помежду си и пилотът на Ред Бул загуби няколко позиции, след като бе изхвърлен в чакъла. Дани Рикардо пък излезе 5-и след изпреварване срещу съотборника си Хюлкенберг. В челото преднината на Льоклер бе около секунда и половина, но разликите като цяло бяха малки. 

В 7-ата обиколка Фетел направи поредната си глупост, като се завъртя и разруши предното си крило. Той мина през бокса и получи най-твърдите гуми, карайки до края без нова смяна, връщайки се обаче последен. 

В предни позиции разликите се запазваха, докато Фетел логично получи наказание от 10 секунди спиране в бокса заради опасното си връщане на пистата, след като завъртането си, което доведе до контакт с Ланс Строл, който заради подобно нещо секунди след това получи санкция само от минаване през пита. 

Първите трима изпревариха Фетел с обиколка, а първи в бокса спря Хамилтън, като сложи гуми медиум и се върна 5-и. В Мерцедес очаквано разделиха стратегиите на двамата си пилоти. 

От Ферари веднага реагираха и повикаха Льоклер, който се върна пред Люис. Интересното бе, че той получи гуми хард, което даде предимство на Хамилтън в тези обиколки, който бе с медиум. 

Скоростта на Ферари на правите обаче бе убийствена,  а и Льоклер се бранеше отлично като двамата почти се докоснаха при атака от световния шампион, след като Шарл показа страхотна твърдост и Люис трябваше да премине извън пистата. 

Пилотът на Ферари все пак получи предупреждение за действията си, а в следващите обиколки Льоклер запази контрола си. Ботас смени гуми чак в 28-ия тур, получи медиум като се върна на около 7-8 секунди от лидерите. От Макларън пък прецакаха Карлос Сайнц, като не закрепиха добре една от предните му гуми. 

Това доведе до виртуална кола за сигурност, но само за кратко. Последва обаче отпадане на Дани Квят и нов виртуален сейфти кар, който дойде в идеален момент за Дани Рикардо, направил своя бокс. 

Хамилтън оставаше на под секунда от Льоклер, но без да може да опита атака. В 36-ата обиколка обаче, Шарл изпусна спирането за първия шикан и го пресече. Той успя да запази позицията си пред Хамилтън, но последва разглеждане на инцидента от стюардите, които обаче прецениха, че няма нужда от наказание. 

Зад тях с по-добрите си гуми Валтери Ботас се доближаваше, което бе много интересно. В 42-ата обиколка Хамилтън допусна грешка, може би нарочно, като изпусна спирането за първи завой и така пропусна Ботас пред себе си, след като финландецът бе по-бързия от двамата, но бе на 2 секунди от лидера. 

Хамилтън определено „изяде” гумите си и изостана, докато Валтери настигаше Шарл като бе на секунди 7 тура преди края. Скоростта на Ферарито обаче, бе убийствена на правите и в крайна сметка Льоклер зарадва тифозите със страхотна победа. Хамилтън направи нова смяна, но така или иначе завърши трети, като все пак направи най-бързата обиколка и взе бонус-точка. 

Дани Рикардо и Нико Хюлкенберг донесоха 4-о и 5-о място на Рено, а десетката допълниха Алекс Албон, Серхио Перес, Макс Верстапен, Антонио Джовинаци и Ландо Норис. 

Хамилтън загуби само 2 точки от аванса си в класирането, като има 284 точки, докато Ботас е с 221. Макс Верстапен остава трети със 185, докато вече плътно зад него е Льоклер със 182.