Люис Хамилтън прекъсна победната серия на Ферари, след като спечели Гран При на Русия във Формула 1. 

С малко късмет и добра стратегия британецът спечели 9-ия си триумф през сезона, записвайки 82-ия успех в кариерата си и 4-и в Сочи.  

Валтери Ботас направи радостта на Мерцедес пълна с второто си място, а Шарл Льоклер с Ферари остана трети. 

От Скудерията бяха фаворити за победата и водеха в първата половина на състезанието, след като Себастиан Фетел се изстреля на върха изтеглен от съотборника си. Повреда обаче, извади германеца от състезанието, като иронията бе, че именно така това, както и някои лоши стратегически решения подпомогнаха Мерцедес. 

На старта Фетел се изстреля и успя да мине не само пред Хамилтън, но и изпревари и Льоклер на втори завой. Макларъните стартираха силно, за да заемат 4-о и 6-о място, а удар между Рикардо и Грожан доведе до излизането на кола за сигурност, което бе добре за Ферари. 

Надпреварата бе подновена в края на третата обиколка и Ферари бързо дръпнаха напред. Ботас си върна четвъртото място изпреварвайки Сайнц. Фетел получи инструкция да пропусне Льоклер пред себе си, с която обаче германецът не се съобрази. 

От Ферари замазаха случилото се с инструкция двамата пилоти да продължат да се откъсват пред Хамилтън, а размяната ще бъде направена по-късно. Впоследствие стана ясно, че вероятно е имало предварително споразумение Льоклер да дръпне Фетел, след което Себ да му върне позицията. 

Авансът на Фетел пред Шарл бе над 2 секунди, а пред Люис бе 6 секунди в 11-ата обиколка. Верстапен стигна до 6-ото място, а в челото Фетел продължаваше да се откъсва. 

Последваха серия добри обиколки за Хамилтън, чийто гуми очевидно започнаха да работят добре. В 17-ата обиколка световният шампион бе на под 7 секунди от лидера, а Макс вече бе 5-и. 

Фетел бе на 4,3 секунди от Льоклер в 22-ата обиколка, като разликата до Хамилтън се запазваше малко под 7 секунди. Льоклер пръв мина за смяна на гуми, като сложи медиум и се върна 4-и. 

Себ остана на пистата още няколко тура и преднината му пред Люис падна до 5 секунди. Германецът мина през пита в 26-ата обиколка и също получи медиум, като се върна след Льоклер, което бе и първоначалната идея. Фетел обаче се оплака от проблем и в 28-ата обиколка спря на пистата, отпадайки. 

Така обаче той всъщност улесни съперниците от Мерцедес, тъй като последва виртуална кола за сигурност, която изисква намаляване на скоростта. Сребърните стрели използваха ситуацията и Хамилтън влезе за гуми софт, което го върна пред Льоклер. Ботас също смени гуми, но се върна трети. 

Голяма част от пилотите използваха момента и смениха гумите си, а инцидент на Джордж Ръсел изведе на пистата и реална кола за сигурност. От Ферари обаче използваха момента и извикаха Льоклер за нова смяна, слагайки му отново гуми софт. Шарл обаче загуби само една позиция като се върна трети, зад колите на Мерцедес. Зда него обаче бе Верстапен, което правеше нещата още по-интересни. 

Борбата бе подновена в края на 32-ата обиколка, а Льоклер веднага започна да притиска Ботас, след като опитваше и атаки. Все пак обаче нямаше необходимата скорост, за да мине пред Валтери, а при това положение Хамилтън успя да дръпне  напред с няколко секунди. 

Времето обаче минаваше, а Льоклер така и не успя да осъществи атака срещу Ботас, като изостана на 1,5 секунди. Шансове за победата обаче вече нямаше, а до края в челото нищо не се промени. 

Макс Верстапен зае 4-ата позиция, а съотборникът му Алекс Албон остана 5-и, макар и да стартира от бокса. Карлос Сайнц, Серхио Перес, Кевин Магнусен, Ландо Норис и Нико Хюлкенберг завършиха десетката. 

С успеха Хамилтън вече има 322 точки, докато Ботас е с 249. Шарл Льоклер е с 215.