Испанското футболно първенство Ла Лига е осмата най-голяма марка в страната, показва проучване на консултантската компания Brand Finanace. Тя изследва ефекта на най-големите испански марки, като им дава определен коефициент с максимален резултат от 100 точки.

Според доклада на Brand Finanace Ла Лига е пред застрахователната компания Mapfre, както и телекомуникационния гигант "Мовистар". Резултатът на испанското футболно първенство е 80.7 от 100 на базата на изчисления относно емоционалната връзка, финансовите резултати и устойчивостта.

На първо място е Zara, а зад нея остават най-голямата испанска банка "Сантандер" и енергийната компания "Ибердрола".

За пръв път в годишния доклад на Brand Finanace в топ 10 попада спортна лига. Паричната стойност на Ла Лига е оценена на 487 милиона евро, което ѝ отрежда 50-о място по този показател. 

Ако се вземат предвид обаче стойностите на отборите, които се състезават в нея, като Барселона, Реал Мадрид и всички останали, то стойността на Ла Лига скача до 4 млрд. евро. Това поставя лигата на шесто място в списъка.

"Присъствието на Ла Лига в подобна класация е доказателство за отличната работа, която се върши в последните години. Ние следваме стратегия и постоянно търсим нови пазари, на които да стъпваме", каза директорът на Ла Лига Енрике Морено, цитиран от "Дневник".

В началото на годината беше отчетено, че Ла Лига носи на испанската икономика близо 16 милиарда евро, или 1.37% от брутния вътрешен продукт на страната.