Енергийните напитки набраха огромна популярност през последните десетина години най-вече сред младите хора, част от които се увличат и по спорта. Напълно логично се стигна и до връзката със спортове, които произвеждат повече адреналин. И които съответно също са на голяма почит по света. Това, на свой наред, накара производителите на тези продукти да търсят по-сериозна връзка именно с такива спортове.

Унгарската компания HELL ENERGY, която е сред лидерите на пазара на енергийни напитки, не прави изключение. Брандът обаче използва различен подход в сравнение с големите си конкуренти и избра да инвестира в бъдещето на спорта, а не във вече утвърдени звезди. Фирмата натрупа достатъчно опит, след като в продължение на две години подкрепяше отбора на Williams в световния шампионат на Формула 1, а марката HELL беше поставена на болидите на тима и на каските на пилотите му.

Компанията е категорична, че сътрудничеството ѝ с един от най-големите отбори в историята на Формула 1 е било от голяма полза и на двете страни. В същото време те направиха стъпки за добиване на световна популярност, така че могат да заложат на нова стратегия. Чиято цел не е само реклама на енергийните напитки, но истинска помощ за талантливи спортисти. При това не само в автомобилизма, но и в други спортове.

Така фокусът им се премества към HELL RACING TEAM, в който участват не само автомобилни пилоти, но и други таланти, естествено от Унгария. В него попадат една от бъдещите звезди в световните серии за туристически автомобили (TCR) – Атила Таси, който е само на 19 години, както и адашът му Атила Конц. Той е малко по-голям – на 23 и се състезава в различен спорт – кикбокс, където успя да спечели европейската титла в категория до 75 кг.

В тима са и двама спортисти с далеч повече опит – Ференц Сьоний, който е първият човек, избягал така нареченото „Адско трасе” в Хималаите. Маршрутът с дължина 480 км е считан за един от най-трудните на света, но 54-годишният Сьоний се справи и влезе в историята. Същото направи и друг от спортистите в HELL RACING TEAM – Ласло Хегедус, който е 20-кратен шампион на Унгария при екстремните байкове. Именно той счупи два от рекордите на Гинес – през 2017 и 2018 г., скачайки с колело от високо в Лондон.

„Целта ни не е рекламираме марката HELL чрез спорта, защото тя вече се утвърди на пазара и е добре позната. Докато нашите конкуренти се опитват да се покажат, ние правим точно обратно – помагаме на  спортисти да се развиват, като инвестираме в тях”, обяснява Естер Анна Тот, директор на ПР отдела на компанията за производството на енергийни напитки.

А HELL RACING TEAM е минимална част от огромните инвестиции, които унгарската компания направи през последните години.  По-голямата част от тях са в град Сиско и неговите околности, който е един от най-западнали региони на Унгария. Собствениците на производителя на енергийни напитки обаче са от този район и изобщо не се колебаят, когато тръгват да търсят място за изграждането на завод за производство.

С две собствен завода HELL обхваща целия спектър на производство на енергийни напитки. Във фабриката за производство на напитки те създават HELL ENERGY, която е лидер в 10 страни в Европа, както и марката за безалкохолни напитки XIXO. Тя също е собственост на компанията и предлага газирани плодови напитки, както и студени чайове. Компанията произвежда общо 13 различни енергийни напитки - сред тях е уникална продуктова иновация, наречена FOCUS, а спектърът непрекъснато расте.

През 2011 г. от поточните линии са слезли 300 млн. кена. Само 7 години по-късно бройката достигна 1,5 млрд., като ще продължава да се увеличава, защото в компанията инвестират голяма част от печалбата си именно в разрастване на производството. Така се изгражда и втората съседна фабрика, в която се произвеждат и самите алуминиеви кенове. В една от най-модерните европейски заводи за производство на алуминий, се правят 50 броя кутии в секунда - невероятна скорост, която трудно може да се проследи с очи.

Като цяло собствениците на HELL ENERGY са успели да „затворят” процеса, защото на практика разполагат с всичко необходимо за разработка на един успешен продукт. Те са собственици на източниците за вода, която използват след съответната обработка. Имат собствени технологичен отдел и лаборатория за проверка, които се грижат за качеството и най-вече за безопасността на произведените напитки. Разполагат и със завод, в който се правят кутийките, което ги улеснява допълнително.

Общата инвестиция в целия добив и производство на HELLи XIXO до момента е 144 млн. евро, като в Унгария групата осигурява близо 1000 работни места. Почти всички те са в района на Мишколц и Сиксо, като предстои да нараснат. В момента Hell строи огромен склад, който ще бъде напълно автоматизиран и в него ще може да се съхранява готовата продукция. Компанията разполага с фирма за превози, които да доставят напитките по света. Засега те са над 50, като на 10 тях (в това число и България, където държи повече от 50% от пазара) HELL е убедителен лидер като продава толкова, колкото всички нейни конкуренти на пазара.