Себастиан Ожие с "Форд Фиеста" спечели световната титла в рали шампионата (WRC) за шести път в кариерата си. Французинът завърши пети в рали Австралия, последен кръг за сезона и това бе достатъчно за трофея, след като неговите конкуренти Тиери Нювил от Белгия с Хюндай и От Танак (Тойота) не завършиха състезанието.

Нювил, който изоставаше само на три точки от Ожие, бе принуден да се откаже, след като спука гума. Естонецът Танак също имаше теоретични шансове за титлата, но също отпадна, след като не успя да овладее тойотата на хлъзгав участък и се удари в дърво в предпоследния етап.

Победата в рали Австралия спечели финландецът Яри-Мати Латвала с Тойота, а подиума допълниха новозеландецът Хейдън Падън (Хюндай) с изоставане от 32,5 секунди след Латвала и норвежецът Мадс Остберг (Ситроен) на 52,2 секунди след победителя. След 13 кръга Ожие завърши на върха в генералното класиране с 219 точки, следван от Нювил с 201 точки и Танак със 181 точки.

"Невероятен сезон за мен, имаше и възходи и падения. Доскоро мислехме, че ще бъде почти невъзможно да спечелим титлата, но не се предадохме", написа Ожие на страницата си в Туитър.

От следващия сезон Ожие се завръща в Ситроен, в чийто състав дебютира във WRC през 2008 година и където кара четири сезона. С шестте си титли 34-годишният Ожие е втори във вечната ранглиста, като отстъпва единствено на сънародника си Себастиан Льоб, който има девет.

Победата на Латвала в рали Австралия помогна на неговия отбор Тойота да спечели титлата при конструкторите с 368 точки. Втори е Хюндай с 341, а трети отборът на Ожие - М-Спорт Форд.

Крайно класиране при пилотите:
1. Себастиан Ожие (Франция/Форд) 219 точки
2. Tиери Нювил (Белгия/Хюндай) 201
3. Oт Танак (Естония/Тойотa) 181

Класиране при конструкторите:
1. Toйота 368 точки
2. Хюндай 341
3. M-Спорт Форд 324