За трети път в своята кариера на автомобилен състезател 8-кратният национален шампион Димитър Илиев спечели най-голямото българско рали. В безпрецедентен дуел с двойните първенци в двете рали дисциплини от миналата година - Мирослав Ангелов/Еди Сивов (Мегапорт, Шкода Фабия R5) и в партньорство с навигатор, който за първи път участва в състезание - световният шампион в маратонските плувания Петър Стойчев, Митко Илиев завърши на върха на класирането, постигайки 1.23:44.3 часа.

Това е първата победа за Илиев от участието му в рали Средна гора през 2013 т., когато той негласно излезе от спорта, за да стартират миналата есен в партньорство с друг национален шампион - Крум Дончев, в предишното издание на българското рали от Европейския рали трофей. Пилотът на БАМС спечели 6 от всички 16 скоростни етапи, които бяха включени в програмата на юбилейното издание, осем пъти беше втори.

На 10.1 секунди от новия тандем на БАМС останаха двамата пилоти от Мегапорт, които реално загубиха състезанието във втория ден от надпреварата, когато Илиев/Стойчев направиха своята атака и взеха авантаж при първото преминаване на етапа Синдел (15.33 км). До прехода от макадамовия участък от този етап, Ангелов/Сивов имат лек превес пред съперниците си и теоретична възможност дори да спечелят седмо поредно рали от националното първенство. Но точно при преминаването към асфалтовата настилка, Ангелов не само допуска грешка, но и заради нея губи и аванса си пред екипажа на БАМС, но и трупа още около 20 излишни секунди, докато стабилизира автомобила си и се върне на трасето.

След този етап Илиев вече водеше на Ангелов с повече от 10 секунди и независимо, че в следващото преминаване на същия етап шампионът успя да намали пасива си с 1.3 секунди, за ликвидиране преди градския скоростен етап оставаха 6.9 секунди. Това е първото състезание от осем старта (5 ралита и 3 рали-спринта) от 2018 г. насам, в което Ангелов и Сивов не са победители на финала. Но без съмнение трябва да се каже също, че 50-ото издание на рали България е и първата надпревара, в която действащите шампиони се оказаха с толкова силна конкуренция. От една страна бързината и рутината Илиев нямаше начин да не натежат, от друга, за целия минал сезон Ангелов не е попадал под толкова жесток и систематичен натиск от съперник.

Трети останаха румънците Д. Гъртофан/Мурза (също с Шкода Фабия R5), върнали си мястото на подиума (на 2:07.6 мин от първенците), след като в продължение на целия вчерашен ден бяха 4-и, а атаките им бяха планирани така, че да изместят варненския тандем Йордан Атанасов/Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9). Най-добре представилият се екипаж от категорията на автомобилите с две задвижващи колела бе Дудас/Шабо (Унгария, Пежо 208 R2), а от българите - Станислав Владимиров/Чавдар Събев (Флат-Аут, Опел Астра), които печелят и максимума от точките за националното първенство в своята категория. Сливенско-варненският екипаж удържа повече на тревогите около стария си автомобил, отколкото на атаките от страна на Антон Титов/Динко Георгиев (Мегапорт, Ситроен DS3 Макс), недовършили атаките си от събота.

Подобно напрегнато състезание, в което разликите между лидерите са толкова малки, а още повече в най-голямото състезание от автомобилната ни история, не се помни поне от две десетилетия. И заслугата за това е повече на Димитър Илиев, който не само успя да се адаптира светкавично към напълно непознатия за него Шкода Фабия R5, но и забавлявайки се по трасето - да направи невъзможното - трета победа в България след тези през 2007 и 2012 г.

Класирането на първите шест екипажа в 50-ото рали България:

1. Димитър Илиев/Петър Стойчев (БАМС, Шкода Фабия R5) 1.23:44.3 часа
2. Мирослав Ангелов/Еди Сивов (Мегапорт, Шкода Фабия R5, RC2) - 1.23:54.4 ч.
3. Д. Гъртофан/Мурза (Рум, Шкода Фабия R5, RC2) - 1.25:51.9 ч.
4. Йордан Атанасов/Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9, RC2) 1.26:24.8 ч.
5. А. Гъртофан/Вража (Рум, Субару Импреза WRX, RC2) 1.32:25.8 ч.
6. Дудас/Шабо (Унг, Пежо 208 R2, RC4) - 1.23:44.3