Световният шампион във Формула 1 Себастиян Фетел уверено върви към защита на титлата си. Германецът спечели Гран При на Европа на пистата във Валенсия.

Това бе шеста победа от 8 състезания от началото на сезона за пилота на Ред Бул, с което той още увеличи преднината си на върха на класирането.

Втори в състезанието завърши Фернандо Алонсо, с което донесе частична радост за местните фенове. Трети пък завърши втория пилот на Ред Бул Марк Уебър.

Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън завършиха съответно на 4-то и 6-то място и това още повече допринесе за увеличаване на преднината на Фетел.

След сегашната си победа той вече има 77 точки аванс пред съотборника си Марк Уебър и Дженсън Бътън. Това означава, че дори и да отпадне в три поредни състезания, той все още ще е на първо място.

Все пак до края на сезона остава още много, тъй в календара има цели 19 състезания.

Интересен факт от състезанието пък бе това, че нямаше нито един отпаднал пилот.





На старта лидерите Фетел и Уебър запазиха позициите си, но третият Люис Хамилтън потегли много лошо и бе изпреварен и от двамата пилоти на Ферари - Алонсо и Маса. Другият пилот на Макларън Дженсън Бътън също загуби позиция и бе изпреварен от Росберг за шестото място.

Първите пет пилота имаха идентично темпо и се движеха с минимална дистанция един от друг. Нико Росберг обаче очевидно бе по-бавен и задържаше зад себе си Дженсън Бътън. В шестата обиколка обаче англичанинът успя да го изпревари, но вече бе на 10 секунди зад каращия на пета позиция Хамилтън.

Гумите на Ферари явно не бяха много стабилни и Алонсо и Маса направиха малки грешки, излизайки леко от пистата, но и двамата запазиха позициите си, без да бъдат изпреварени.

Първи в бокса в 13-та обиколка влязаха Люис Хамилтън и Нико Росберг. Пилотът на Макларън се върна на пистата на 7-мо място точно зад Шумахер. С по-новите си гуми  обаче Хамилтън нямаше никакви проблеми да изпревари германеца.

Марк Уебър спря в 14-та обиколка, а след още един тур това направиха Фетел, Алонсо и Бътън. След връщането им на пистата всички запазиха позициите си. Маса обаче спря още една обиколка по-късно, тъй като трябваше да изчака Алонсо. През това време Хамилтън с по-бързите нови гуми натрупа разлика и след връщането на пистата бразилецът остана зад пилота на Макларън.

По-отзад големият губещ бе Шумахер, който при излизане от бокса след своето спиране се удари с Витали Петров и счупи предния си спойлер. Това го накара да влезе още веднъж и след това той бе вече на 20-то място.

С втория комплект гуми Фернандо Алонсо бе много бърз и подгони Марк Уебър за второто място. И в 21-та обиколка испанецът успя да зарадва местните фенове, изпреварвайки пилота на Ред Бул.

Люис Хамилтън бе с най-агресивна стратегия и в 25-та обиколка отново влезе първи в бокса за втора смяна за гуми. Едва 4 обиколки по-късно влезе Марк Уебър, а лидерите Фетел и Алонсо направиха това в 30-та обиколка. Обиколката по-ранно влизане на Уебър му позволи да изпревари Алонсо за второто място.

Интересен разговор пък бе проведен по радиото между Люис Хамилтън и механиците му от Макларън. Те го предупредиха, че задните му гуми прегряват. Той обаче отговори, че просто не може да кара по-бавно. Въпреки усилията на Хамилтън обаче изоставането му от третия Алонсо бе почти 20 секунди.

Проблеми имаше и другият пилот на Макларън Дженсън Бътън, който се оплака, че системата му КЕРС вече не работи. Това го лиши от възможност да се бори с Фелипе Маса, но и зад него Росберг нямаше шанс да го изпревари, така че практически 6-то място за Бътън бе бетонирано.

В 43-та обиколка Марк Уебър реши пръв да направи третото си спиране в бокса, като веднага бе последван и от Хамилтън. И двамата сложиха задължителния по-твърд тип гуми.

Фернандо Алонсо направи своето спиране 3 обиколки по-късно, като успя да се върне на пистата точно пред Уебър. Испанецът бе подпомогнат и от факта, че малко преди това Уебър бе влязал в трафик. Австралиецът се залепи зад Алонсо и двамата започнаха борба за второто място.

Лидерът Фетел влезе за последното си спиране в бокса в 47-та от общо 57 обиколки и се върна на пистата с комфортна преднина от 9 секунди пред Алонсо.

В 49-та обиколка това направиха Маса и Бътън. И докато позицията на Бътън нямаше как да бъде променена, то пилотът на Ферари бе изпреварен от Хамилтън за четвъртото място.

До края на състезанието Уебър сякаш се отказа да преследва Алонсо и така нямаше повече изпреварвания в челото. В зоната на точките финишираха още Нико Росберг на седмо място, Хайме Алгерсуари, Адриан Сутил и Ник Хайдфелд.



ГРАН ПРИ НА ЕВРОПА






Пилот Отбор Време:
1 Себастиян Фетел Ред Бул 1ч39:36.169
2 Фернандо Алонсо Ферари + 10.891
3 Марк Уебър Ред Бул + 27.255
4 Люис Хамилтън Макларън + 46.190
5 Фелипе Маса Ферари + 51.705
6 Дженсън Бътън Макларън + 1:00.000
7 Нико Росберг Мерцедес + 1:38.000
8 Хайме Алгерсуари Торо Росо + 1 об.
9 Адриан Сутил Форс Индия + 1 об.
10 Ник Хайдфелд Рено + 1 об.
11 Серхио Перес Заубер + 1 об.
12 Рубенс Баричело Уилямс + 1 об.
13 Себастиян Буеми Торо Росо + 1 об.
14 Пол ди Реста Форс Индия + 1 об.
15 Витали Петров Рено + 1 об.
16 Камуи Кобаяши Заубер + 1 об.
17 Михаел Шумахер Мерцедес + 1 об.
18 Пастор Малдонадо Уилямс + 1 об.
19 Хейки Ковалайнен Лотус + 2 об.
20 Ярно Трули Лотус + 2 об.
21 Тимо Глок Върджин + 2 об.
22 Жером Д'Амброзио Върджин + 2 об.
23 Витантонио Лиюци Испания + 3 об.
24 Нараин Картикян Испания + 3 об.





Най-бърза обиколка: Фетел, 1:41.852





Класиране пилоти:

1 Себастиян Фетел 186
2 Марк Уебър 109
3 Дженсън Бътън 109
4 Люис Хамилтън 97
5 Фернандо Алонсо 87
6 Фелипе Маса 42
7 Нико Росберг 32
8 Витали Петров 31
9 Ник Хайдфелд 30
10 Михаел Шумахер 26
11 Камуи Кобаяши 25
12 Адриан Сутил 10
13 Хайме Алгерсуари 8
14 Себастиян Буеми 8
15 Рубенс Баричело 4
16 Серхио Перес 2
17 Пол ди Реста 2





Класиране отбори:
1 Ред Бул 295
2 Макларън 206
3 Ферари 129
4 Рено 61
5 Мерцедес 58
6 Заубер 27
7 Торо Росо 16
8 Форс Индия 12
9 Уилямс 4