Себастиан Фетел започва да налага все по-голяма доминация във Формула 1. Германецът спечели по безапелационен начин състезанието за Гран При на Италия на пистата Монца.

Той стартира от първа позиция и през цялото време контролира нещата, не оставяйки никакви шансове на съперниците си. Втори завърши местният любимец Фернандо Алонсо с Ферари.

Испанецът за пореден път извлече максимума от колата, след като стартира от 5-та позиция. Въпреки това обаче авансът на Фетел в класирането отново се увеличи и вече е 53 точки.

Това бе втора поредна победа за Фетел, който показа, че през лятната пауза от Ред Бул са работили с пълни сили. Това бе и негов 6-ти успех от началото на сезона.

Трети завърши Марк Уебър, който от средата на състезанието бе плътно зад Алонсо, но реши да не рискува и изобщо не пробва маневра за изпреварване. Фелипе Маса също се представи добре, като завърши 4-ти и с това даде заявка да си осигури място в Скудерията и през следващия сезон.

Кими Райконен пък имаше малшанс да счупи спойлер в началото на състезанието и така за второ поредно състезание завърши извън зоната на точките, след като преди това имаше 28 поредни финиша с точки.



На старта Себастиан Фетел запази първата си позиция, но Марк Уебър и Нико Хулкенберг потеглиха лошо и бяха изпреварени от Фелипе Маса, който се изстреля втори. Фернандо Алонсо пък успя да мине на 4-та позиция зад Уебър.

В средата на колоната Серхио Перес влезе много неразчетено в първия завой и не можа да влезе в него. Това го принуди да набие рязко спирачки и Кими Райконен се блъсна отзад в мексиканеца, разбивайки предния си спойлер. Това принуди пилота на Лотус да влезе в бокса още в първата обиколка и се върна последен на пистата.

Себастиан Фетел веднага наложи бързо темпо и започна да се откъсва напред. Алонсо обаче реагира бързо, като още в 3-та обиколка успя да изпревари Уебър с чиста маневра. След това той застигна Маса и без затруднения изпревари съотборника си в 8-та обиколка.

В този момент авансът на Фетел бе почти 5 секунди пред Алонсо, като темпото на пилота на Ред Бул продължаваше да бъде малко по-високо от това на испанеца.

Така постепенно разликата между първите двама стана почти 7 секунди, а Маса и Уебър от своя страна бяха на около 3-4 секунди зад Алонсо.

Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 14-та обиколка, но това бе извън стратегията на Макларън, тъй като англичанинът имаше спукване на предна дясна гума.

След 20-та обиколка скоростта на Фетел се влоши и Алонсо започна да топи разликата. Тя намаля до 5 секунди и в 24-та обиколка Фетел реши да влезе в бокса за смяна на гуми.

В същата обиколка и Уебър смени гуми, а един тур по-късно това направи Фелипе Маса. В резултат на по-раното си спиране австралиецът мина пред втория пилот на Ферари.

Едва в 27-та обиколка и Алонсо влезе в бокса, но това не му помогна с нищо и той се върна на пистата дори още по-далеч от лидера Фетел - на цели 10 секунди. Същевременно Марк Уебър се бе приближил плътно зад Алонсо, но от Ред Бул го предупредиха, че трябва да пази гумите си до края на състезанието, с което му намекнаха да не атакува.

По-назад Люис Хамилтън се бе изкачил с няколко позиции и започна да притиска съотборника си Нико Росберг за 6-то място. Германецът не оказа голяма съпротива и в 29-та обиколка двамата си размениха позициите.

В този момент Хамилтън бе най-бързият пилот на пистата и в 31та обиколка без проблем изпревари и Нико Хулкенберг за 5-то място. Люис постепенно се приближи и до Маса, но от Мерцедес решиха, че няма смисъл да се борят срещу пилота на Ферари и решиха да извикат пилота си за необходимата втора смяна на гуми.

Така в 39-та от общо 53 обиколки Хамилтън направи второто си спиране в бокса и се върна на пистата на 14-то място, точно зад Райконен. Двамата бързо изпревариха двама изостанали пилоти, след което за няколко обиколки финланецът успя да задържи по-бързия си съперник зад себе си. В 49-та обиколка обаче Хамилтън го изпревари, а малко след това лесно мина и пред Серхио Перес, влизайки в зоната на точките. След това на ред дойде и Дженсън Бътън, който не оказа никаква съпротива за 9-то място.

Отпред нямаше никаква борба за позициите и лидерите финишираха без да предприемат рискове.



ГРАН ПРИ НА ИТАЛИЯ:





Пилот: Отбор: Време:
1 Себастиан Фетел Ред Бул 1ч.18:33.352
2 Фернандо Алонсо Ферари +5.4
3 Марк Уебър Ред Бул +6.3
4 Фелипе Маса Ферари +9.3
5 Нико Хулкенберг Заубер +10.3
6 Нико Росберг Мерцедес +10.9
7 Даниел Рикардо Торо Росо +32.3
8 Роман Грожан Лотус +33.1
9 Люис Хамилтън Мерцедес +33.5
10 Дженсън Бътън Макларън +38.3
11 Кими Райконен Лотус +38.6
12 Серхио Перес Макларън +39.7
13 Естебан Гутиерес Заубер +40.8
14 Пастор Малдонадо Уилямс +49.0
15 Валтери Ботас Уилямс +56.8
16 Адриан Сутил Форс Индия +1 об.
17 Чарлс Пик Катерам +1 об.
18 Гидо ван дер Гарде Катерам +1 об.
19 Жулс Бианки Марусиа +1 об.
20 Макс Чилтън Марусиа +1 об.





Най-бърза обиколка: Хамилтън, 1:25.849





Отпаднали:


Жан-Ерик Верн Торо Росо +39 об.

Пол ди Реста Форс Индия +53 об.
       

Класиране пилоти:
1 Себастиан Фетел 222  
2 Фернандо Алонсо 169  
3 Люис Хамилтън 141  
4 Кими Райконен 134  
5 Марк Уебър 130  
6 Нико Росберг 104  
7 Фелипе Маса 79  
8 Роман Грожан 57  
9 Дженсън Бътън 48  
10 Пол ди Реста 36  
11 Адриан Сутил 25  
12 Серхио Перес 18  
13 Даниел Рикардо 18  
14 Нико Хулкенберг 17  
15 Жан-Ерик Верн 13  
16 Пастор Малдонадо 1  
       

Класиране отбори:
1 Ред Бул 352  
2 Ферари 248  
3 Мерцедес 245  
4 Лотус 191  
5 Макларън 66  
6 Форс Индия 61  
7 Торо Росо 31  
8 Заубер 17  
9 Уилямс 1