Люис Хамилтън нанесе решителен удар в борбата за титлата във Формула 1, след като спечели състезанието за Гран При на Сингапур.

Съотборникът му в Мерцедес Нико Росберг пък не успя да завърши заради механичен проблем и така англичанинът излезе начело в класирането.

Доминацията на Хамилтън не бе чак толкова категорична, колкото в предишните състезания и дори към края на надпреварата той за кратко се озова зад Фетел. С по-нови гуми обаче той нямаше никакви проблеми да го изпревари.

До края на състезанието световният шампион трябваше да неутрализира атаки на съотборника си Даниел Рикардо, за да завърши на второ място, което е най-добрата му позиция през сезона.

Фернандо Алонсо също направи едно от най-добрите си състезания, но не успя да изпревари Рикардо за място на подиума.

 


Още преди да започне формиращата обиколка се оказа, че Росберг има проблеми с превключването на скоростите от волана и затова няма да може да потегли от стартовата решетка.

На старта двамата пилоти на Ред Бул влязоха в борба за втората позиция и това позволи на Алонсо да мине пред тях. Той обаче не можа да спре в първия завой и мина на пряко през шикана, след което бе изпреварен от Фетел.  Стюардите разследваха маневрата му, но бързо решиха, че няма основание за наказание.

Следваха Рикардо на 4-то място, Райконен, Маса, Бътън и Ботас. Нико Росберг потегли от бокса, но очевидно имаше проблеми с колата и не можеше да изпревари дори пилотите на Марусиа. Отпред Хамилтън се откъсна леко пред Фетел, но без да натрупа прекалено голяма разлика.

Още в началните обиколки механиците на Ред Бул съобщиха на Рикардо, че спирачките му са прекалено горещи и да стои далеч от въздушната струя на Алонсо. Камерите пък показаха как колата на Росберг превключва 2 скорости наведнъж, когато той задава промяна на само една предавка.

Пръв в бокса влезе Фелипе Маса в 11-та обиколка и сложи по-мекия тип гуми. Обиколка по-късно това направиха двамата финландци Райконен и Ботас, но пилотът на Ферари загуби позиция и се върна на пистата зад Маса.

В 13-та обиколка Хамилтън, Фетел, Алонсо и Рикардо влязоха едновременно в бокса, като в Ред Бул трябваше австралиецът да изчака малко за своята смяна. Това обаче не му коства позиция, тъй като имаше голям аванс пред Маса.

В 14-та обиколка Росберг влезе в бокса и механиците опитаха да сменят волана му, но проблемите му останаха и той изобщо не можа да потегли. Така той отпадна от състезанието.

С новите гуми Алонсо показа висока скорост и с няколко най-бързи обиколки застигна Фетел. В 23-та обиколка Маса смени за втори път гуми пръв от водещите пилоти, а в следващата обиколка това направи Ботас.

В 25-та обиколка Алонсо смени гуми, а обиколка по-късно Фетел. И тази обиколка повече на пистата се оказа достатъчна за испанеца, който изпревари пилота на Ред Бул.

Лидерът Хамилтън смени гуми в 27-ма обиколка и макар да се забави с допълнителни 2 секунди за разчистване на отломки от крилото му, нямаше проблем да запази първото си място. Обиколка по-късно и Рикардо смени гуми и се върна 4-ти зад Фетел.

Точно в средата на състезанието, в 31-та обиколка, на пистата излезе кола за сигурност след като Сутил затвори Серхио Перес и счупи носа на болида му. Фернандо Алонсо реагира веднага и смени гумите си, докато от Ред Бул останаха на пистата.

Райконен и Бътън също смениха гуми, но повечето пилоти не го направиха. Колата за сигурност се прибра 7 обиколки по-късно. От бокса съобщиха на Фетел, че трябва да стигне до финала със същите гуми, като германецът изрази съмнение за тази стратегия. От бокса му казаха обаче, че и другите ще направят същото.

Мерцедес пък казаха на Хамилтън, че ще сменят гумите му след 7 обиколки, на което той отвърна, че е прекалено рисковано в случай на нова кола за сигурност. Той обаче бе много по-бърз от останалите и бързо натрупа над 20 секунди аванс.

Той обаче имаше нужда от 27 секунди аванс, а постепенно гумите му започнаха да се влошават. В 53-та обиколка той влезе с аванс от 25 секунди пред Фетел и наистина, при връщането му на пистата се озова малко зад Фетел.

Много по-доброто състояние на гумите му обаче направи борбата между двамата неравностойна и той много лесно изпревари германеца след само една обиколка. До края на надпреварата Фетел бе подложен на натиск от съотборника си Рикардо, но успя да запази позицията си. Алонсо пък не успя да се възползва от по-доброто състояние на гумите си и остана 4-ти.

 

  ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР:  
       
  Пилот: Отбор: 60 обиколки
1 Люис Хамилтън Мерцедес 2:00:04.795
2 Себастиан Фетел Ред Бул +13.5
3 Даниел Рикардо Ред Бул +14.2
4 Фернандо Алонсо Ферари +15.3
5 Фелипе Маса Уилямс +42.1
6 Жан-Ерик Верн Торо Росо +56.8
7 Серхио Перес Форс Индия +59.0
8 Кими Райконен Ферари +60.6
9 Нико Хулкенберг Форс Индия +61.6
10 Кевин Магнусен Макларън +62.2
11 Валтери Ботас Уилямс +65.0
12 Пастор Малдонадо Лотус +66.9
13 Роман Грожан Лотус +68.0
14 Данил Квият Торо Росо +72.0
15 Маркус Ериксон Катерам +94.1
16 Жулс Бианки Марусиа +94.5
17 Макс Чилтън Марусиа +1 об.
       
  Отпаднали:    
  Дженсън Бътън Макларън +8 об.
  Адриан Сутил Заубер +20 об.
  Естебан Гутиерес Заубер +43 об.
  Нико Росберг Мерцедес +47 об.
  Камуи Кобаяши Катерам  
       
  Класиране пилоти:  
1 Люис Хамилтън 241  
2 Нико Росберг 238  
3 Даниел Рикардо 181  
4 Фернандо Алонсо 133  
5 Себастиан Фетел 124  
6 Валтери Ботас 122  
7 Дженсън Бътън 72  
8 Нико Хулкенберг 72  
9 Фелипе Маса 65  
10 Серхио Перес 45  
11 Кими Райконен 45  
12 Кевин Магнусен 39  
13 Жан-Ерик Верн 19  
14 Роман Грожан 8  
15 Данил Квият 8  
16 Жан-Ерик Верн 2  
       
  Класиране отбори:  
1 Мерцедес 479  
2 Ред Бул 305  
3 Уилямс 187  
4 Ферари 178  
5 Форс Индия 117  
6 Макларън 111  
7 Торо Росо 27  
8 Лотус 8  
9 Марусиа 2