Футболът печели най-много от спонсори, показа изследване на специализираната агенция за маркетингови изследвания IFM, цитирана от "7 дни спорт". Според нея през 2011 г. сделките с малки и големи компании са вкарали в спорта 40 милиарда, а най-голям дял се пада на футбола. Той е прибрал 2,7 милиарда от нови контракти, което е два пъти повече от №2 в класацията – олимпийските игри (1,275 млрд.) и от №3 – Националната футболна лига на САЩ с 1,085 милиарда. Следват Формула 1 с 590 млн., НАСКАР с 589 милиона, голф - 355, крикет – 291, ръгби – 288, и баскетбол – 265. "Нещата са от прости по-прости", каза вицепрезидентът на IFM Дерек Мейгър. Футболът е №1 в света и с най-много фенове. Така че цифрите са логични. Но ако инвестираш добре и успяваш да изпратиш посланията си до публиката, огромните разходи наистина си заслужават. Според IFM през 2014 г. компаниите ще налеят в спорта 45 милиарда долара. Кризата от 2008 и рецесията от 2009 г. ще останат далечен спомен, а инвестициите ще продължават да растат с най-малко пет процента годишно. Най-важен играч ще бъдат телекомуникационните гиганти, които са вложили най-много през 2011 г. – 1,29 милиарда. След тях се нареждат производителите на дрехи, инвестирали 1,23 милиарда. Застрахователните компании също скачат в спортния бизнес. Но ако доскорошната финансова нестабилност караше малки и големи фирми да сключват едногодишни договори, сега на ред са контрактите за най-малко три години. Индивидуалните договори със спортисти също стават все по-популярни. Докато през 2008, 2009 и 2010 г. те са представлявали 7% от всички контракти, през 2011 г. процентът е скочил на 13. Най-значимите звезди в това отношение са Кристиано Роналдо, който подписа за 9 млн. долара с „Кастрол” и Дейвид Бекъм, който взе 6,375 милиона от британската верига супермаркети Sainsbury's. Най-често сключваната спонсорска сделка през миналата година е била на стойност между 150 000 и 500 000 долара със средна продължителност от 2,3 години.