
9 от тях бяха на името на французина в ралито, 7 пъти спечели Формула 1 Михаел Шумахер, Биаджи имаше 4 титли в клас до 250 кубика и 2 в Супербайк, а австралиеца взе 2 титли в Мото ГП.
Едно каре от асове, които вече няма да ни радват с изпреварванията, с непримиримостта си, с шампионския си дух. Без тях пилотите на пистата през 2013 г. ще бъдат много по-бедни.
Себастиян Льоб не се е отказал напълно, но вече няма да се бори за титлата. Ще се състезава само в някои ралита. По този начин оттеглянето ще е по-малко болезнено за 38-годишният французин. Льоб остава в историята, като спечели 9 поредни титли със Ситроен. Серия, която няма аналог в моторните спортове.
Благодарение на 76 победи, 113 подиума и 879 триумфа в отсечките, включително 12 победи в 12 участия на рали Корсика през 2005. За 164 участия Льоб не успя да завърши само в 20 случая.
Вторият живот на Михаел Шумахер във Формула 1 завърши с провал. Шуми успя само веднъж да стигне до подиума и не можа да донесе на Мерцедес нито една победа. В края германецът бе изпратен без много комплименти от автомобилния концерн от Щутгарт, за да отстъпи мято на Люис Хамилтън.
Въпреки това Шуми си остава феномен и с най-много титли в ерата на Формула 1 - 7. От тях 2 с Бенетон и 5 поредни с Ферари. Михаел събираше рекорд след рекорд - 91 победи (72 с Ферари), 69 поулпъзишъни, 77 най-бързи обиколки и 155 подиума. Цифри, които го направиха един от двамата най-добре платени спортисти (другият е Тайгър Уудс). На 44 г. изглежда, че е време Шуми да спре, но с него никога не се знае.
Макс Биаджи реши да се оттегли като №1. И това беше изненада за мнозина. Той е третият италианец (след Агостини и Роси) по спечелени победи (42) и подиуми (111) в Мотомондиала. Но пък е единственият италианез спечелил Супербайк и единственият в света взел 4 поредни титли в 250 кубика (първите 3 с Априля и последната с Хонда). В кралския клас Макс взе 13 победи и 3 пъти завършваше на второ място. През 2007 г. опита в Супербайк и взе 2 титли (2010, 2012). На 41 г. и половина той реши да каже "баста".
Кейси Стоунър пък отказа цяла планина пари, които от Хонда бяха готови да платят, за да остане. Но австралиеца се сбогува и то едва на 27 г. Уморен от претоварения живот на пистата, той реши да се оттегли и да се отдаде на съпругата си Адриана и малката Алесандра Мария.
Загубата на Стоунър е голяма, защото той бе най-печелившия пилот в клас 800, макар титлите му да са общо 2, колкото има и Валентино Роси. Стоунър бие италианеца по победи (33:21), подиуми (58:48), поулпъзишъни (33:14) и бързи обиколки (27:17).
Четиримата вече ги няма. Сега ще разберем има ли кой да ги замени. Защото пистата винаги ще ражда легенди. Просто тази година скоростите ще са с 24 по-малко.
Коментари
Напиши коментар16:16 | 12 апр 2014 г.
09:41 | 24 апр 2013 г.
23:04 | 7 яну 2013 г.
18:50 | 6 яну 2013 г.
14:02 | 6 яну 2013 г.
19:34 | 5 яну 2013 г.
16:00 | 5 яну 2013 г.
Напиши коментар