Италианската фирма Пирели стана единственият доставчик на гуми във Формула 1 през 2011-та година, когато Бриджстоун се оттегли. Още от първия сезон пилотите изказаха притесненията си от бързото влошаване на състоянието на гумите по време на състезание.
Макар през 2012-та година да имаше известен прогрес и някои състезания да бяха направени само с една смяна на гуми, през новия сезон отборите отново имаха проблеми. Така дебютното състезание за Гран При на Австралия бе решено до голяма степен от умението на Лотус да запазва гумите и да направи едно спиране в бокса по-малко от конкурентите.
И докато това облагодетелства някои, други смятат, че по този начин се омаловажават прекалено много останалите аспекти от Формула 1.
"В момента всичко се върти около гумите. Всичко е гуми, гуми, гуми, гуми", не скри раздразнението си Марк Уебър след днешните свободни тренировки в Малайзия.
"Единствените условия, на които гумите за сухо се държаха добре, бяха когато пистата изсъхваше след дъжда".
Според съотборника му в Ред Бул Себастиан Фетел, влошаването на гумите в Малайзия е дори още по-сериозно отколкото в Австралия.
"Скоростта ни изглеждаше добра, но нещата са ужасно оплетени като погледнем колко дълго издържат гумите".
"Бих казал, че нещата не са много добре. Дано имаме достатъчно гуми, за да издържим до края на състезанието".
"Днес износването на гумите бе много остро за всички. Така че очевидно болидите се представят много под потенциала си. Не е много весело, но това е положението".