
Тракшън контролът във Формула 1 ще бъде забранен от следващата година след като всички тимове се съгласиха на предложението.
На среща на съветът на ФИА бяха разгледани редица правила за сезон 2008. Най-същественото от тях е именно тракшън контролът. В новата точка 9.3 се казва:
"Нито една кола не може да бъде оборудвана с устройство, предпазващо колелата от превъртане под натиска на мощността или компенсирайки прекалено силното натискане на газта от пилота. Всяко устройство или система, което предупреждава пилота зараждането на превъртане на колеата не е позволено".
Тракшън контролът се завърна във Формула 1 през 2001 година. Тогава имаше непрестани подозрения и обвинения, че някои отбори използват нелегални системи, които извършват точно тази дейност. Накрая всички се съгласиха, че тъй като на ФИА е почти невъзможно да следи кой спазва правилата, по-добре тракшън контролът да бъде позволен.
Сега обаче, с въвеждането на стандартни електронни системи от 2008 за ФИА ще е по-лесно да наблюдава системите. Смята се, че това е причината за повторното забраняване на тракшън контролът.
Загърбени обаче бяха плановете за по-широка ос на колите. Първоначално бе предвидено те да са широки 200 см, което беше за цел да се повиши механичното прилепяне и така да се намали значението на аеродинамиката, но сега бе решено да остане в сила сегашния размер от 180 см.
Отхвърлени бяха и плановете минималното тегло на болидите да е 550 кг. и остава в сила границата от 605 кг.
Третото анулирано правило бе завръшането на сликовете. Подозренията бяха, че след като вече има само един доставчик от следващата година гумите ще са по-широки и гладки.
Прието обаче бе облекчение в така нареченото "замразяване" на двигателите. В края на сезона отборите ще могат да направят промени в определени части на моторите: съединител, хидравлични помпи, системите за впръскване, алтернатори, горивни помпи, маслени помпи, водни помпи, електронни сензори, изпускателна система и свещи.
Напиши коментар
На среща на съветът на ФИА бяха разгледани редица правила за сезон 2008. Най-същественото от тях е именно тракшън контролът. В новата точка 9.3 се казва:
"Нито една кола не може да бъде оборудвана с устройство, предпазващо колелата от превъртане под натиска на мощността или компенсирайки прекалено силното натискане на газта от пилота. Всяко устройство или система, което предупреждава пилота зараждането на превъртане на колеата не е позволено".
Тракшън контролът се завърна във Формула 1 през 2001 година. Тогава имаше непрестани подозрения и обвинения, че някои отбори използват нелегални системи, които извършват точно тази дейност. Накрая всички се съгласиха, че тъй като на ФИА е почти невъзможно да следи кой спазва правилата, по-добре тракшън контролът да бъде позволен.
Сега обаче, с въвеждането на стандартни електронни системи от 2008 за ФИА ще е по-лесно да наблюдава системите. Смята се, че това е причината за повторното забраняване на тракшън контролът.
Загърбени обаче бяха плановете за по-широка ос на колите. Първоначално бе предвидено те да са широки 200 см, което беше за цел да се повиши механичното прилепяне и така да се намали значението на аеродинамиката, но сега бе решено да остане в сила сегашния размер от 180 см.
Отхвърлени бяха и плановете минималното тегло на болидите да е 550 кг. и остава в сила границата от 605 кг.
Третото анулирано правило бе завръшането на сликовете. Подозренията бяха, че след като вече има само един доставчик от следващата година гумите ще са по-широки и гладки.
Прието обаче бе облекчение в така нареченото "замразяване" на двигателите. В края на сезона отборите ще могат да направят промени в определени части на моторите: съединител, хидравлични помпи, системите за впръскване, алтернатори, горивни помпи, маслени помпи, водни помпи, електронни сензори, изпускателна система и свещи.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар