Кими Райконен бе предопределен от съдбата да блести във Формула 1, още от първото си състезание, в което участва без да има лиценз за това. Макларън реши да се раздели с него след две втори места и финландецът се премести във Ферари, където намери точното си място.Още в първата си година при черните кончета Кими спечели световната титла.

Направи го по-добре даже и от Михаел Шумахер, който не успя да триумфира в първия си сезон. Всъщност когато дойде във Ферари преди година всички говореха за Райконен като наследника на Шуми. И се оказа точно така. Михаел вече е само един стар спомен. Настоящото е за Райконен.

Ледения завърши сезона, така, както го започна - с победа. Още в Австралия Кими поведе колоната. Можеше ли да не стане шампион с тази психика? Нима не е справедливо той да е шампион? След като има най-много победи за сезона.

Да се каже, че някой е доминирал през този сезон е несериозно. Всички от претендентите страдаха. Но да спечелиш титлата в последното състезание, като изпревариш двама души, които са преди теб в класирането и то пилоти като Алонсо и Хамилтън, си е малко чудо. Но накрая така е справедливо. По много причини.

Първата е, че Кими спечели най-много състезания. Повече от своя по-опитен съотборник Фелипе Маса, който му помогна да стане шампион, и от останалите съперници. Втората е, късметът. Той беше длъжник на Кими от 2003 и 2005 г. Тогава в най-решителните моменти болида на Райконен се чупеше и го проваляше. Третата е, че за разлика от останалите, той не влиза в конфликти. Не случайно прякора му е Ледения.

Но всъщност това название е точно само донякъде. Наистина той често отговаря на журналистическите въпроси едносрично. "Правя го, за да се изолирам и да мисля само за шофирането", защитава се той.

Всички, които познават Кими отблизо, твърдят, че е жизнерадостен, открит, приятен човек, който обича да се забавлява. Макар понякога да изпива по няколко чашки повече. Но когато е на пистата се превръща в истински звяр. И изяжда съперниците.

Дебютът му във Формула 1 не минава без скандал. През 2001 г. той става пилот на Заубер. ФИА обаче не иска да му даде суперлиценз, защото идва от Формула Рено и не е минал през Формула 3000. Всичко накрая се урежда и след един сезон в Заубер, Рон Денис го привлича в Макларън.

При Сребърните стрели Кими остава от 2002 до 2006. На два пъти Райконен се разминава на косъм с титлата. В първия случай я печели Шумахер (2003), а във втория - Алонсо (2005). Преди да наследи великия германец във Ферари.

Естествено най-хубавата причина Райконен да е световен шампион, е че така ще се забрави по-лесно шпионския скандал от този сезон. ФИА наказа Макларън, но не и пилотите на сребърните стрели. Те обаче не успяха да удържат преднината, която имаха и накрая Райконен триумфира с титлата. 28-годишният финландец от Еспоо сложи всичко на място, като си разчисти сметките с късмета и донесе и този трофей на Ферари, след 2 години пауза.

Най-големият реванш на Райконен обаче, е че след едно лято, в което беше много често несправедливо критикуван, той запуши устата на критиците. Мнозина дори не оставиха на Кими някакъв период за адаптация към новия отбор. Говореше се за синдрома Шумахер. "Той страда и се нервира, всеки път, когато Шумахер е в бокса на Ферари. Трудно го понася", пишеха медиите. Отговорът на Ледения дойде от пистата.

Визитка

Кими Райконен е роден на 17 октомври 1979 г. в Еспоо (Финландия). Висок е 175 см, тежи 62 кг. Дебютира във Формула 1 на състезанието в Австралия през 2001 г. Тогава е на 21 години и 138 дни. Състезания: 121

Победи: 15

Пол Позишън: 14

Подиуми: 45

Най-бързи обиколки: 25

Точки: 456