Според пилотите новите правила за квалификациите във Формула 1 не са достатъчни за да гарантират избягването на бъдещи проблеми.

След Гран При на Малайзия ФИА спешно въведе правило, според което дори и да не са в летяща обиколка, пилотите трябва да карат с максимум 120% от времето на най-бързата обиколка.

Промяната бе направена заради инцидента, при който бавно прибиращите се в бокса болиди на Макларън блокираха Ник Хайдфелд и Фернандо Алонсо.

Според Роберт Кубица обаче новото правило само подобрява безопасността, но дори и с повишена скорост отново може да забавиш летящата зад теб кола.

"Споменах след Малайзия, че трябва да въведем 120% лимит, като загряващата обиколка преди състезанието. Но след това мислих много и заключението до което стигнах е, че в някои отношения това не е достатъчно", коментира Кубица.

"Някои пилоти пак ще карат по-бързо, а другите ще стоят на идеалната линия пред тях. И това ще продължи да създава проблеми".

"Малко ще се подобри безопасността, защото разликата между скоростите ще е по-малка. Но ако някой не се махне от пътя ти ще продължи да се губи време. Просто трябва да самите пилоти да гледаме и да си сътрудничим".

Пилотът на Макларън Хейки Ковалайн също не смята, че новите правила са перфектни. Според него нуждата да се вместиш в 120% лимит ще накара някои пилоти да не дават път на по-бързите, просто защото няма да имат време да се дръпнат.

"След това, което се случи в Малайзия и наказанието, което получих, каквито и да са правилата вече ще гледам да не съм застанал на пътя на никого", коментира финландецът.

"Това което стана на Сепанг бе недоразумение между мен и отбора. Също така забравих да гледам в огледалата си достатъчно често. Когато Фернандо и Ник дойдоха аз вече трябваше да спирам за завоя и беше опасно да се мърдам. Така че си бях прецакан".

"Не знам какво точно трябва да бъде решението. Ако се наложи лимит за време на обиколка, това също може да създаде някои проблеми. Ако някой е в летяща обиколка зад теб, може да нямаш възможност да се махнеш, защото трябва да се вместиш в лимита. Но не може и да го задържаш зад себе си. Така че е сложно".