Супер Агури прекратява участието си във Формула 1 с мигновен ефект и няма да се състезава в Гран При на Турция идният уикенд.

Японският отбор се предаде в опитите да се спаси от тежката финансова криза, която го бе обхванала. Тя започна с анулираното спонсорство на петролната компания СС Юнайтед миналата година.

Положението за Супер Агури стана особено тежко, когато преди месец планираната продажба на консорциума Магма Груп пропадна. В последният момент Супер Агури започна преговори с малката немска автомобилна компания Феигл Груп, но не е имало време да се стигне до споразумение.

"Просто не ни остана време да реализираме сделката с Фейгл", заяви собственикът на отбора Агури Сузуки на пресконференция в Токио.

"Магма се оттеглиха внезапно без никакво обяснение. От тогава летя непрекъснато по целия свят, преговаряйки с други компании. Но не успях да осигуря сделка".

"Постигнахме принципно съгласие с Фейгл, но нямахме време. В днешни дни е невъзможно да продължиш да участваш във Формула 1 с тези огромни бюджети".

Супер Агури започна съществуването си в края на 2005 година с активното съдействие на Хонда. Японският концерн предостави на Супер Агури шаси, както и двигатели. След забраната за използване на готиви шасита, Хонда продължи да доставя двигатели на Супер Агури. Забраната за използване на готови шасита допълнително затрудни малкият отбор на Супер Агури.

Така още по средата на шампионата Формула 1 остава с 10 отбора, вместо предвижданите 12. Още преди началото на сезона влизането на новия отбор Продрайв пропадна.