Спечелилият вчера Пол Позишън на пистата в Монреал Люис Хамилтън заяви, че огромната му разлика спрямо съперниците от Ферари се дължи на негово уникално решение.

Всички пилоти изпитваха сериозни затруднения по време на квалификацията, заради напукващият се асфалт. Много от тях описаха условията като невъзможни за пилотиране. Хамилтън обаче твърди, че е открил начин да се справи с пукнатините по пистата и затова е успял да направи толкова добра обиколка.

Англичанинът спечели първата позиция с 0.6 секунди пред втория Роберт Кубица, а преднината му спрямо основните съперници от Ферари е невероятните 0.9 и 1.2 секунди.

"Какво мога да кажа. Успях да направя цяла чиста обиколка, докато всички останали изпитваха затруднения с лошата повърхност на пистата. А аз намерих решение на проблема", обясни Хамилтън.

"В края на краищата - ако има проблем, моята работа е да намеря решение  и да го заобиколя по най-бързия възможен начин".

"Затова не съм изненадан, че има толкова голяма разлика. Защото видях неща, които останалите не успяха да открият. Затова и съм на първа позиция".

"Това е едно от моите умения. Мога да се нагодя към всички условия на пистата, независимо какви са те.  Вероятно това е и причината да съм толкова силен на мокро. Чувствам се комфортно на мокро, чувствам се у дома си".

Същевременно Хамилтън заяви и че не се притеснява особено от лошото състояние на пистата за днешното състезание. От организаторите обещаха, че ще ремонтират напуканите участъци, но много от пилотите имат съмнения дали пистата ще издържи всичките 70 обиколки.

"Не съм разтревожен от състоянието на пистата. Няма да ми създаде никакви проблеми, тъй като знам как да заобиколя. Със сигурност е по-добре да няма проблеми и ако успеят да я оправят, тогава чудесно".

"За мен обаче по-голямото притеснение идва от колата за сигурност, която вероятно ще излезе в състезанието. Важното е да не бъда хванат в неудобен момент от нея, както някои пилоти миналата година. Знам, че Фернандо бе уловен. В последните няколко години Монтоя излезе на червен светофар, а също и Фелипе Маса миналата година".

"Много е сложно. Трябва да се погрижим да оптимизираме стратегията си така, че да няма никакви грешки спрямо излизането на кола за сигурност".