Пилотите от Формула 1 смятат за нереалистично да се стигне до стачка в състезанието за Гран При на Великобритания идния месец.

Немското списание Ауто Мотор и Шпорт излезе с такава прогноза, заради недоволството на пилотите от рязко повишените цени на суперлицензите, които са задължителни за участие във Формула 1.

И макар всички пилоти да са единодушни, че повишените цени на суперлицензите са неприемливи и трябва да се направи нещо по въпроса, никой не мисли сериозно за стачка.

Днес на пистата Маникур се проведе среща на Асоциацията на Пилотите във Формула 1, на която бе разискван точно този въпрос.

"Проблемът е доста сериозен и ние дискутирахме цените на суперлицензите още на предишните две срещи на ГПДА. Трябваше да постигнем съгласие, и всички се съгласиха, че не е честно само за една година да има увеличение от 500-600 процента", заяви Фернандо Алонсо, който е един от тримата директори на ГПДА.

"Това е нещо, което трябва да бъде разгледано. Не знам какво може да е решението и какви трябва да са нашите действия. Може би стачка на Силвърстоун е един от вариантите".

"Не знам точно колко струва моя лиценз, но е над 200 000 евро. Зависи от точките, които спечелиш, така че следващата година за мен ще е по-евтино. Но така или иначе предпочитам да не плащам прекалено много. Това е проблем, пред всички ние ще се изправим рано или късно. Мисля, че цената е абсурдна".

Двама от най-засегнатите пилоти във Формула 1 са Роберт Кубица и Люис Хамилтън. Двамата са от скоро в своите отбори и все още не получават достатъчно големи заплати, но заради фантастичното си представяне миналата година трябва да платят сериозни суми.

"Съгласен съм с Фернандо, че цената на суперлицензите порасна прекалено много за една година. Това са доста пари, особено ако печелиш точки. Като например Люис в първата му година във Формула 1", коментира Кубица.

Също както Алонсо Кубица не се обяви категорично против стачката, но е песимист, че такава може да се организира.

"Пилотите, които не печелят точки няма да се интересуват особено от проблема. Така че според мен ще е трудно да накараме всички пилоти да имат едно и също мнение. Поне ще се опитаме да убедим ФИА да намали цените".

Кими Райконен и Люис Хамилтън, които спечелиха най-много точки миналата година и трябва да плащат най-много, са категорично против стачката.

"Със сигурност подкрепям каузата. Но не мисля, че има някаква причина да откажем да се състезаваме. Стачка изобщо няма да има, така че дано да бъде намерено добро решение", коментира финландецът.

Хамилтън, който също като Райконен не членува в ГПДА, бе още по-категоричен: "Не съм участвал в никакви разговори за стачки. Това е моята позиция. Тук съм за да се състезавам. Да свърша работата си за отбора, за феновете и за самия себе си".

Един от опитните пилоти във Формула 1 - Марк Уебър, пък реши, че вместо към ФИА, пилотите трябва да поговорят първо със собственика на рекламните права на Формулата - Бърни Екълстън.

"Абсолютно ясно е, че не сме доволни от сегашната ситуация и това колко струват суперлицензите. Но според мен не е реално да не се състезаваме", заяви Уебър.

"ФИА реши за увеличението абсолютно едностранно. След това директно ни прати фактурите за плащане. Ръцете ни бяха вързани зад гърба и това не беше прието от нито един от пилотите".

"Трябва просто да поговорим с Бърни. Той има здрав разум и трябва да видим какво ще каже. Нека видим, дали може да подобрим ситуацията и да бъдем по-големи професионалисти".

Фернандо Алонсо пък обясни, че асоциацията на пилотите вече е пратила две писма на ФИА, изразявайки недоволството си от случая.

"Обърнахме се към ФИА два или три пъти, винаги чрез писма. И след като нямахме позитивен отговор, не успяхме да приемем никакво решение. Така че ще видим".

Днес обаче президентът на ФИА Макс Мозли е отговорил на писмата, като е заявил, че е готов да се срещне с пилотите за да обсъдят проблема.

Всички пари събрани от суперлицензите се използват от ФИА за подобряване на сигурността в спорта. Миналата година Роберт Кубица преживя смразяващ кръвта инцидент, от който се оттърва без драскотина и всички специалисти бяха поразени от това, колко леко се е разминал.