Според специалистите във Формула 1, предстоящото състезание за Гран При на Европа ще се реши от излизанията на колата за сигурност.

Тази година за първи път надпреварата ще се състои по улиците до пристанището във Валенсия. Пистата е сравнително бърза и затова е оприличавана повече на тази в Канада, отколкото на тази в Монако.

Затова се очаква при всяка една катастрофа да излиза кола за сигурност, която да обърка всякакви предварителни планове. Това може да даде шанс на по-малки отбори да блеснат.

Точно така се случи и в Гран При на Монако тази година, когато Адриан Сутил с Форс Индиа караше на феноменалното 3-то място, преди да бъде ударен от Кими Райконен.

"Определено за отбор като нас, ще очакваме нещо подобно", призна шефът на отбора Майк Гаскойн пред Аутоспорт.

"Имаме стените и трудността да се преместват колите. Затова ще имаме много коли за сигурност. Ще търсим стратегия, която да е различна от останалите отбори за да може да се възползваме от излизанията на колата за сигурност".

"За тази стратегия трябва да се види каква е пистата и какво е представянето на гумите. Защото това ще определя много повече нещата, отколкото самите ние".

За по-силните отбори обаче излизането на колата за сигурност може да се окаже по-скоро минус. Въпреки, че не е от лидерите в класирането, Марк Уебър от Ред Бул не е фен на колата за сигурност.

"За съжаление в днешно време, с правилата за колата за сигурност, не може да покажеш възможностите си. Но ако имаш скапан уикенд, може да ти помогне", заяви австралиецът.

"Това е най-големия проблем - ако имаш добър уикенд, колата за сигурност може напълно да го развали".

"Състезанията по улиците винаги са били засегнати от коли за сигурност, но особено с новите правила всичките ти усилия могат да отидат в тоалетната".