ФИА отговори на заплахите на Ферари да напусне Формула 1, ако от 2010 година бъде въведено използването на стандартни двигатели.

Вчера от "Скудерията" написаха специално изявление, в което се казва, че "ще обмислят участието си", ако ФИА въведе правилото за използване на еднакви двигатели за всички отбори.

ФИА иска да въведе това правило, като част от програмата за намаляване на разходите във Формула 1. Както е известно намаляването на разходите е цел номер 1 на организацията, за да се осигури бъдещето на Формула 1 в условията на тежката икономическа криза, от която са засегнати най-много малките отбори.

В понеделник през деня от ФИА обявиха, че вече са приели няколко оферти за доставчик на стандартните двигатели, с което демонстрираха сериозността на намеренията си. Сред кандидатите за доставчик на мотори обаче няма нито един от отборите във Формула 1, тъй като по-рано те единодушно се обединиха против правилото.

Освен Ферари, от Тойота също обявиха официално несъгласието си с въвеждането на стандартните двигатели, а останалите отбори са на същото мнение.

В отговор на заплахата на Ферари, ФИА излезе с изявление, в което се казва, че има още две опции освен стандартните двигатели. А ако отборите не са съгласни с тях могат сами да дадат предложения.

"ФИА забеляза изявлението, направено от борда на директорите на Ферари. Изглежда, че от борда на Ферари са се заблудили.

ФИА предложи на отборите цели три възможности. Едната е така наречените стандартни двигатели, другата е еднакви двигатели от един доставчик. Третата е големите отбори да осигурят на малките двигатели за сезона, на цена от 5 милиона евро.

ФИА е радостна от финансовия успех на Ферари и се надява той да бъде запазен. Но има много отбори, които са изправени пред разходи далеч надвишаващи приходите.  Това е неприемливо.

Сега зависи от фирмите производители, участващи във Формула 1, да изберат едно от трите предложения или сами да предложат конкретни решения, които да намалят разходите до поносимо равнище.

Идеята за стандартен двигател е той да се произвежда от тимовете, но по фиксирана технология. Така разликите между моторите ще са под 1%.

Второто предложение е само един производител да доставя мотори на всички отбори.

Третото предложение е фирмите-производители във Формуал 1 (Ферари, Мерцедес, БМВ, Рено, Тойота и Хонда) да осигуряват на по-малките отбори по 25 броя двигатели през сезона, с които те да участват.

Това е и най-близкото до компромиса решение, въпреки, че отборите настояват цената на услугата да е 10 милиона евро, а не само 5.