Днес тимовете от Формула 1, заедно с ФИА, единодушно приеха радикални промени в правилата, които драстично ще намалят разходите.

Тези мерки са жизнено-важни за оцеляването на спорта, предвид задаващата се световна икономическа криза. Заради нея първата жертва бе отборът на Хонда, който обяви оттеглянето си от Формула 1.

Сред промените за сезон 2009 са пълна забрана на всякакви тестове по време на сезона, големи промени по двигателите и сериозно ограничаване на аеродинамичните разработки. За следващите години предстоят още промени.

Забраната на тестовете през сезона ще означава, че след започване на шампионата единствената възможност на тимовете да изпробват нововъведения ще бъде по време на свободните тренировки преди състезателните уикенди. Това от своя страна ще ги направи доста по-интересни.

Въведени са ограничения върху аеродинамичните тунели, които тимовете могат да използват за изпробване на аеродинамичните елементи. Фабриките пък трябва да бъдат затворени за 6 седмици годишно.

Животът на двигателите се удвоява, а това се постига чрез намаляване на оборотите до максимум 18 000. Отборите ще могат да разполагат с общо само 20 двигатели - по 8 за пилотите през шампионата и 4 за тестове преди и след края на сезона. Намаления брой на двигателите ще намали двойно разходите за мотори на независимите отбори.

Ще се намалят разходите и чрез съкращаване на ненужни работни места, като например шпионите, които следят информацията за гумите и горивото на съперника. Това ще се постигне просто като отборите се задължат да обявяват тази информация публично.

Очаква се всичките мерки да доведат до 30% намаляване на разходите за 2009 година. Икономиите на независимите отбори ще са дори още по-големи.

За 2010 година ще има още намаление, което ще съкрати дори повече разходи. Най-сериозната от тях ще бъде от въвеждането на стандартни двигатели на цена от само 5 милиона евро за сезон. От тази оферта биха се възползвали малките отбори. Големите могат да ползват собствени двигатели, но без да имат възможност да имат съществено предимство пред стандартните.

Обсъжда се и въвеждане на стандартни системи КЕРС (Системи за възвръщане на кинетичната енергия), но това все още трябва да бъде одобрено от тимовете. КЕРС системите ще влязат в сила от 2009 година, но много отбори може въобще да не разработят такива, заради големите разходи.