
Ферари прави резервни планове за започване на сезона без новите системи за използване на кинетична енергия - КЕРС.
Италианският отбор изостава в разработката на системата, която ще направи своя дебют през 2009 година. Затова, ако не успее да е готов навреме за първото състезание в Австралия, няма да я използва, за да не предприема излишни рискове.
"Целта ни е да пристигнем с готова система КЕРС. Но имаме и план Б, в случай, че не сме готови. Това няма да е различна кола, а просто същата, но без КЕРС", коментира техническият директор на Ферари Алдо Коста пред Гадзета дело Спорт.
Кола с премахната система КЕРС обаче има своите недостатъци. При разработването на дизайна на болида е необходимо да се осигури място за системата, а след махането и трябва да се компенсира теглото на болида, който трябва да запази същата си тежест.
Точно от този проблем се оплаква пилотът на БМВ Роберт Кубица, за който това е особено голям проблем, тъй като самият той е един от най-тежките и високи пилоти във Формула 1.
По принцип БМВ е отборът, който е най-напред в разработката на КЕРС, но дори и германците не са напълно готови и има шанс в първото състезание да е без системата.
"Според мен кола, правена без КЕРС би била по-бърза от такава, която е конструирана за КЕРС, но е без системата. КЕРС има нужда от пространство и ако не я използваш, това значи че просто прахосваш това пространство", обясни полския пилот на БМВ пред Аутоспорт.
"В момента анализираме какво е най-добре и в каква посока да развиваме колата. Моето желание е, да използваме възможно най-мощната и добре представяща се кола за първото състезание".
"Предпочитам да използвам кола, конструирана без КЕРС, тъй като лично мен това ме ощетява особено много. Факт е, че всички високи и тежки пилоти имат проблем, тъй като им се отнема допълнително пространство, а теглото трябва да остане същото".
"Засега е трудно да се каже каква е промяната на колата с КЕРС, но първоначалните ми впечатления са отрицателни, защото тази система тежи много. И това влияе лошо на колата, особено що се отнася до разпределяне на тежестите".
"Наистина е приятно да натиснеш копчето и да усетиш допълнителната мощ. Да, това работи.Но трябва да видим в последните етапи преди състезанието, коя конфигурация е по-бърза".
Напиши коментар
Италианският отбор изостава в разработката на системата, която ще направи своя дебют през 2009 година. Затова, ако не успее да е готов навреме за първото състезание в Австралия, няма да я използва, за да не предприема излишни рискове.
"Целта ни е да пристигнем с готова система КЕРС. Но имаме и план Б, в случай, че не сме готови. Това няма да е различна кола, а просто същата, но без КЕРС", коментира техническият директор на Ферари Алдо Коста пред Гадзета дело Спорт.
Кола с премахната система КЕРС обаче има своите недостатъци. При разработването на дизайна на болида е необходимо да се осигури място за системата, а след махането и трябва да се компенсира теглото на болида, който трябва да запази същата си тежест.
Точно от този проблем се оплаква пилотът на БМВ Роберт Кубица, за който това е особено голям проблем, тъй като самият той е един от най-тежките и високи пилоти във Формула 1.
По принцип БМВ е отборът, който е най-напред в разработката на КЕРС, но дори и германците не са напълно готови и има шанс в първото състезание да е без системата.
"Според мен кола, правена без КЕРС би била по-бърза от такава, която е конструирана за КЕРС, но е без системата. КЕРС има нужда от пространство и ако не я използваш, това значи че просто прахосваш това пространство", обясни полския пилот на БМВ пред Аутоспорт.
"В момента анализираме какво е най-добре и в каква посока да развиваме колата. Моето желание е, да използваме възможно най-мощната и добре представяща се кола за първото състезание".
"Предпочитам да използвам кола, конструирана без КЕРС, тъй като лично мен това ме ощетява особено много. Факт е, че всички високи и тежки пилоти имат проблем, тъй като им се отнема допълнително пространство, а теглото трябва да остане същото".
"Засега е трудно да се каже каква е промяната на колата с КЕРС, но първоначалните ми впечатления са отрицателни, защото тази система тежи много. И това влияе лошо на колата, особено що се отнася до разпределяне на тежестите".
"Наистина е приятно да натиснеш копчето и да усетиш допълнителната мощ. Да, това работи.Но трябва да видим в последните етапи преди състезанието, коя конфигурация е по-бърза".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар