Надеждите на Ферари да завърши развитието на КЕРС (Система за възвръщане на кинетична енергия) до началото на сезона в Австралия се подхраниха от доброто представяне на новата система на тестовете в Муджело.

Преди няколко седмици от "Скудерията" признаха, че не са напълно подготвени в това отношение и имат "План Б", при който да започнат сезона без КЕРС.

Такава е ситуацията и при почти всички останали отбори и дори най-напредналият в това отношение отбор на БМВ не е напълно готов.

След 3 дни тестове на Муджело обаче нещата са много оптимистични и единственият проблем пред Ферари е липсата на тестове с гладките гуми. Заради проливните дъждове почти през цялото време Кими Райконен трябваше да кара с гуми за мокро или интермедия.

"За момента не мога да кажа какво е положението. Както знаете три са основните нови неща - аеродинамиката, КЕРС и гладките гуми. По отношение на първите две всичко се развива перфектно, но за съжаление последното все още не е проверено", коментира главният инженер на Ферари Крис Дайер пред Гадзета дело Спорт.

"Нямаме търпение да сложим гладките гуми, защото само с тях можем да видим колко бързи можем да бъдем".

"Без съмнение напредъкът на новия болид Ф60 върви много добре. В този трети ден от тестовет навъртяхме над 500 километра и всичко протече положително. Нямаше нищо, за което да се тревожим".

В първите два дни от тестовете на Муджело изпитанията правеше Кими Райконен, докато от днес зад волана е Фелипе Маса.

Вчера и финландецът похвали системите КЕРС, макар че все още е скептичен дали реалният им ефект ще е толкова висок, колкото се очаква.

"И през двата дни употребата на КЕРС беше положителна. Системата работи добре, както всеки друг нов компонент".

"Имаш повече мощност, но за толкова кратък период, че не съм сигурен, че ще донесе голяма разлика. Може би е интересна новост, но според мен не е решителна".