И тази година изглежда, че Формула 1 няма да се размине без скандали около редовността на някои от болидите.Преди година имаше огромни дебати около "подвижното" предно крило на Ферари, което в края на краищата бе обявено за нелегално.Сега ябълката на раздора е прекалено "свободното тълкувание" на правилата, относно задните дифузьори, от страна на Браун ГП, Уилямс и Тойота.Предводител на протеста е Ред Бул, като се очаква поне още един отбор официално да подкрепи австрийския отбор.Утре всички коли ще бъдат проверени от стюардите на пистата в Мелбърн и ще бъде обявено дали отговарят на правилата. Ако Браун, Уилямс и Тойота получат зелена светлина, Ред Бул ще направи протест.Все още не е ясно дали протестът ще е само срещу един от трите отбори или срещу всички, тъй като всичките имат различен тип дизайн на дефузьорите."За съжаление протестът е единствения начин, с който ще получим разяснение на правилата", казва представител на недоволните отбори пред Аутоспорт."Не сме против един от трите отбора, но просто искаме да получим отговори за правилата".Независимо от решението на стюардите относно протеста, губещата страна почти със сигурност ще отнесе нещата към арбитражния съд. А той ще се събере едва след второто състезание от сезона - Гран При на Малайзия.Трите отбора в центъра на скандала - Браун, Уилямс и Тойота обаче са напълно уверени в това, че колите им отговарят на правилата. До такава степен, че дори не са подготвили резервен вариант на дизайна без спорните дифузьори."Честно казано съм изненадан, че изобщо това се превръща във въпрос, тъй като за нас всичко е абсолютно и напълно според правилата", коментира техническият директор на Уилямс Сам Майкъл преди няколко дни."Това нещо, което отборите правят под различна форма през последните две години. И никога не е било проблем за нас или за ФИА. Още преди година всичко е изяснено".