Скандалните задни дифузьори на Браун ГП, Уилямс и Тойота бяха отсъдени за редовни от стюардите на състезанието за Гран При на Австралия.Така трите отбора могат да се съсредоточат върху подготовката си за състезанието в неделя. От много време имаше спекулации, че тези тимове са интерпретирали по некоректен начин правилата и дизайна на колите им е нередовен.Кулминацията стигна връхната си точка при пристигането на отборите в Мелбърн и Ферари, Рено и Ред Бул подадоха официален протест. Въпреки решението на стюардите, сега губещата страна ще отнесе въпроса към арбитражния съд. Той обаче ще се събере чак след второто състезание от сезона - Гран При на Малайзия.Макар и сагата да не е напълно приключила, от Тойота и Браун ГП изразиха задоволството си от решението. От японския отбор заявиха, че са "проучили правилата за 2009 година до най-малкия детайл", преди да конструират задните дифузьори. Рос Браун, чиито коли са фаворити за спечелване на победата, вече мисли за състезанието."Хубаво е, че приключихме с този въпрос, защото за последните 24 часа след пристигането ни в Мелбърн това доста ни разсея", заяви Браун пред Аутоспорт."Очевидно, преди да дойдем тук бяхме убедени, че дифузьорите ни са според правилата. Стюардите явно мислят по същия начин"."Така че ние уважаваме правото на съперниците ни да са несъгласни с решенията на ФИА, но очевидно стюардите разбраха нашите доводи и потвърдиха, че дифузьорите ни напълно отговарят на правилата"."Бих искал да се надявам, че този въпрос е приключен. Но не зависи от мен. Дано това не помрачи сезона, който се очертава да бъде страхотен".Накрая Рос Браун коментира и силата на собствените си коли, макар да не бърза да се радва на силата си."Честно казано нямам идея каква е скоростта ни. Много сме доволни от тестовете. Пилотите са много ентусиазирани, всичко изглежда, че работи добре"."Но докато не стигнеш състезанието никога не знаеш. Дори и утре няма да знаем точно, защото отборите използват различно количество гориво. Всички се приспособяват и към новото правило за издържливост на двигателите и карат с различни обороти. Има много неизвестни"."До събота следобед никой от нас няма да знае точната скорост. Едва тогава ще е първото истинско изпитание. И след това, разбира се, състезанието в неделя. Но като цяло съм много доволен от колата. Хората от отбора свършиха невероятна работа, особено предвид обстоятелствата".