Както се очакваше от следващия сезон пилотите във Формула 1 ще получават различен брой точки от сегашния. На свое заседание днес в Монако Световния съвет по моторни спортове утвърди правилата, според които вече първите 10 в класирането ще печелят точки.
Победителят ще взима 25, вторият 20, а третият 15. Четвъртото място ще носи 10, петото 8, а следващите 5 позиции съответно 6-5-3-2-1. В последните години спечелилият победа получаваше 10, а след него разпределението бе следното: 8-6-5-4-3-2-1.
Новата схема дава възможност за създаване на по-големи разлики, но и за наваксването на по-голям пасив. Така предложението на Комисията, в която влизат главни акционери, спонсори и е оглавявана от Бърни Екълстън, бе прието.
„Заради увеличения брой на отборите участващи в световния шампионат, които вече ще бъдат 13 и по препоръка на Комисията на Ф1, новата точкова система влиза в сила от сезон 2010” се казва в официално съобщение на ФИА. Това на практика означава, че отпадания след катастрофи или механични повреди ще носят много повече пасив на пилотите.
Ако новите правила важаха през 2009 година Дженсън Бътън щеше да е шампион с 243 точки, а Себастиан Фетел щеше да е втори с 203. През 2008 триумфът щеше отново да е за Люис Хамилтън срещу Фелипе Маса – 240:239, а през 2007 Кими Райконен щеше да е надвил Хамилтън и Фернандо Алонсо с 271, срещу 270 и 268.
Трябва да се върнем назад във времето до 1999 година, когато новата система щеше да даде предимство на вицешампиона. Тогава Еди Ървайн щеше да има 230 срещу 218 точки за Мика Хакинен.