
Отборите от Формула 1 се съгласиха да въведат дребна промяна относно правилата за ползване на гумите за новия сезон, която обаче може да има сериозно стратегическо значение.
Според новите правила, отборите извън челната 10-ка на стартовата решетка ще могат да стартират в състезанието с различни гуми от тези, които са ползвали в квалификациите.
Това ще позволи на средняшките отбори свобода да избират дали да се борят за по-челна позиция на решетката, или да жертват квалификацията, за да имат по-добри гуми в състезанието.
Причината за тази промяна е забраната за презареждане с гориво за 2010 година. Досега същата нещо се получаваше благодарение на разликата в горивото между първите 10 и тези извън десетката. По правилник първите 10 болида в квалификацията трябваше да стартират със същото гориво, с което карат в квалификациите. По-задните отбори можеха да променят количеството на горивото непосредствено преди старта.
Сега обаче всички отбори ще тръгват с еднакво количество гориво, заради забраната за презареждане. Затова и правилото с гумите ще изиграе ефекта за разнообразяване на стратегиите.
Промяната тепърва трябва да се одобри от ФИА, но се смята, че е въпрос на формалност.
Същевременно продължават коментарите относно забраната за зареждане с гориво. Според шефът на Макларън Мартин Уитмарш, все още не се знае дали от това ще има повече плюсове или минуси.
"Плюсовете са, че квалификациите ще са по-ясни. Най-бързата кола ще печели, а не тази с най-малко гориво. Ще бъде лесно за разбиране за широката публика", коментира той пред Аутоспорт.
"Второ, в самото състезание пилотите ще имат по-голям стимул да изпреварват. Досега изпреварванията бяха плод на стратегия и пилоти, които знаеха, че ще влизат по-късно, нямаха стимул да изпреварват".
"Друга промяна ще е това пилотите да карат с много по-тежка кола. Това ще е сериозно изпитание за гумите и спирачките. Ще има пилоти, които ще се справят с тези фактори по-добре от други".
"Това са плюсовете. Минусите са, че може всички пилоти да реагират еднакво на новите фактори. И тогава просто ще сме загубили една стратегическа опция, която беше интересна за по-сериозните фенове".
Напиши коментар
Според новите правила, отборите извън челната 10-ка на стартовата решетка ще могат да стартират в състезанието с различни гуми от тези, които са ползвали в квалификациите.
Това ще позволи на средняшките отбори свобода да избират дали да се борят за по-челна позиция на решетката, или да жертват квалификацията, за да имат по-добри гуми в състезанието.
Причината за тази промяна е забраната за презареждане с гориво за 2010 година. Досега същата нещо се получаваше благодарение на разликата в горивото между първите 10 и тези извън десетката. По правилник първите 10 болида в квалификацията трябваше да стартират със същото гориво, с което карат в квалификациите. По-задните отбори можеха да променят количеството на горивото непосредствено преди старта.
Сега обаче всички отбори ще тръгват с еднакво количество гориво, заради забраната за презареждане. Затова и правилото с гумите ще изиграе ефекта за разнообразяване на стратегиите.
Промяната тепърва трябва да се одобри от ФИА, но се смята, че е въпрос на формалност.
Същевременно продължават коментарите относно забраната за зареждане с гориво. Според шефът на Макларън Мартин Уитмарш, все още не се знае дали от това ще има повече плюсове или минуси.
"Плюсовете са, че квалификациите ще са по-ясни. Най-бързата кола ще печели, а не тази с най-малко гориво. Ще бъде лесно за разбиране за широката публика", коментира той пред Аутоспорт.
"Второ, в самото състезание пилотите ще имат по-голям стимул да изпреварват. Досега изпреварванията бяха плод на стратегия и пилоти, които знаеха, че ще влизат по-късно, нямаха стимул да изпреварват".
"Друга промяна ще е това пилотите да карат с много по-тежка кола. Това ще е сериозно изпитание за гумите и спирачките. Ще има пилоти, които ще се справят с тези фактори по-добре от други".
"Това са плюсовете. Минусите са, че може всички пилоти да реагират еднакво на новите фактори. И тогава просто ще сме загубили една стратегическа опция, която беше интересна за по-сериозните фенове".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар