
През новия сезон ФИА няма да обявява количеството на горивото, с което ще стартират болидите във всяко състезание във Формула 1.
Миналата година всеки един отбор бе длъжен да декларира точно с колко гориво ще започва състезанието. Това бе направено с цел феновете да могат по-ясно да разбират кой с каква стратегия ще кара и да добиват представя за реалната скорост.
Тази година обаче правилника забранява презареждането с гориво по време на състезанията и така всички болиди ще бъдат заредени с гориво, достатъчно да изкарат цялото състезание. Очаква се това да е около 160 килограма.
Въпреки това са възможни малки разлики, от които може да се види кой двигател е най-икономичен и съответно дава предимство. За съжаление ФИА няма да дава тази информация и тимовете ще пазят в тайна параметрите на двигателите си.
Също заради забраната за презареждане, през този сезон спиранията в бокса ще са само за смяна на гуми. Досега смяната на гуми рядко е била проблем за механиците, тъй като почти винаги зареждането с гориво отнема повече време.
През този сезон обаче времето за смяна на гуми ще е ключово и се очаква отборите да правят всичко възможно, за да оптимизират това време.
В тази връзка ФИА разясни, че са забранени всякакви електронни механизми, които да повдигат колата.
Бяха въведени и допълнения в правилника, които позволяват на новите пилоти, които евентуално заменят някой отсъстващ пилот, да правят тестове по средата на сезона. Заради досегашната забрана, миналия сезон Михаел Шумахер не можеше да тества кола, преди планирането си завръщане във Ферари на мястото на Фелипе Маса.
Сега правилника позволява заместниците да правят тестове, но само до 14 дни преди съответното състезание и при условие, че в предишните 2 години не са карали болид от Формула 1.
Напиши коментар
Миналата година всеки един отбор бе длъжен да декларира точно с колко гориво ще започва състезанието. Това бе направено с цел феновете да могат по-ясно да разбират кой с каква стратегия ще кара и да добиват представя за реалната скорост.
Тази година обаче правилника забранява презареждането с гориво по време на състезанията и така всички болиди ще бъдат заредени с гориво, достатъчно да изкарат цялото състезание. Очаква се това да е около 160 килограма.
Въпреки това са възможни малки разлики, от които може да се види кой двигател е най-икономичен и съответно дава предимство. За съжаление ФИА няма да дава тази информация и тимовете ще пазят в тайна параметрите на двигателите си.
Също заради забраната за презареждане, през този сезон спиранията в бокса ще са само за смяна на гуми. Досега смяната на гуми рядко е била проблем за механиците, тъй като почти винаги зареждането с гориво отнема повече време.
През този сезон обаче времето за смяна на гуми ще е ключово и се очаква отборите да правят всичко възможно, за да оптимизират това време.
В тази връзка ФИА разясни, че са забранени всякакви електронни механизми, които да повдигат колата.
Бяха въведени и допълнения в правилника, които позволяват на новите пилоти, които евентуално заменят някой отсъстващ пилот, да правят тестове по средата на сезона. Заради досегашната забрана, миналия сезон Михаел Шумахер не можеше да тества кола, преди планирането си завръщане във Ферари на мястото на Фелипе Маса.
Сега правилника позволява заместниците да правят тестове, но само до 14 дни преди съответното състезание и при условие, че в предишните 2 години не са карали болид от Формула 1.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар