Отборът на БМВ Заубер има един много силен коз преди започването на новия сезон във Формула 1. Това е изключително доброто запазване на гумите, което ще е решаващо след промяната на правилата.

Както е известно, през този сезон е забранено зареждането с гориво и всички болиди ще карат с пълен резервоар още от самото начало. Така единствената променлива по време на състезанието ще е състоянието на гумите.

Точно запазването на доброто състояние на гумите ще е много тежка задача през този сезон, заради по-тежките болиди, които са пълни с гориво в началото на състезанието.

От доставчика на гуми Бриджстоун разкриха, че най-силните 4 отбора - Ферари, Макларън, Ред Бул и Мерцедес са сравнителн равностойни в това отношение.

БМВ Заубер обаче се откроява напред. Това, в комбинация с доста добрите резултати от тестовете, поставя тима в доста добро положение.

"Сравнихме данните на най-бързите 4 отбора, тенденцията в деградацията на гумите е много, много сходна", обясни директорът на Бриджстоун Хироде Хамашима пред Аутоспорт.

"При стартово тегло от 150 килограма гориво, независимо дали става дума за по-меките или по-твърдите смеси, разликите са малки. Затова очакваме приблизително еднаква скорост. При Заубер обаче има по-голямо постоянство".

Въпреки че първото състезание от сезона - този уикенд в Бахрейн, не е толкова натоварващо за гумите, Хамашима смята, че Заубер има достатъчно потенциал, за да използва различна стратегия.

Запитан дали Заубер може да си позволи по-бързи гуми в квалификациите, Хамашима отговори положително.

"С лесна кола, можеш да си позволиш такова нещо. На места като в Барселона ще е много интересно. Защото там пистата е много остра към меките гуми и те може да са добри само една обиколка, след което да има рязко влошаване".

"Но на равни писти като в Монако и Бахрейн, които са много, много благоприятни за гумите, най-подходящите гуми за една бърза обиколка може да са най-подходящи и за състезанието. А това може да направи нещата много интересни".

Същевременно техническият директор на БМВ Заубер Вили Рампф призна, че една от най-силните страни на болида е поведението на гумите.

"Колата няма проблеми със стабилността. А поведението и балансът и при високо количество на горивото са една от силните ни страни".

"Ще надграждаме върху тази основа. Колата ни не е много тежка за гумите, затова можем да си позволим сравнително дълги пробези, без да ги убиваме".

"Това ще ни позволи да бъдем по-гъвкави в при избира на стратегия, защото няма да сме принудени да влизаме прекалено често заради износване на гумите".