Отборът на БМВ Заубер има един много силен коз преди започването на новия сезон във Формула 1. Това е изключително доброто запазване на гумите, което ще е решаващо след промяната на правилата.Както е известно, през този сезон е забранено зареждането с гориво и всички болиди ще карат с пълен резервоар още от самото начало. Така единствената променлива по време на състезанието ще е състоянието на гумите.Точно запазването на доброто състояние на гумите ще е много тежка задача през този сезон, заради по-тежките болиди, които са пълни с гориво в началото на състезанието.От доставчика на гуми Бриджстоун разкриха, че най-силните 4 отбора - Ферари, Макларън, Ред Бул и Мерцедес са сравнителн равностойни в това отношение. БМВ Заубер обаче се откроява напред. Това, в комбинация с доста добрите резултати от тестовете, поставя тима в доста добро положение."Сравнихме данните на най-бързите 4 отбора, тенденцията в деградацията на гумите е много, много сходна", обясни директорът на Бриджстоун Хироде Хамашима пред Аутоспорт."При стартово тегло от 150 килограма гориво, независимо дали става дума за по-меките или по-твърдите смеси, разликите са малки. Затова очакваме приблизително еднаква скорост. При Заубер обаче има по-голямо постоянство".Въпреки че първото състезание от сезона - този уикенд в Бахрейн, не е толкова натоварващо за гумите, Хамашима смята, че Заубер има достатъчно потенциал, за да използва различна стратегия.Запитан дали Заубер може да си позволи по-бързи гуми в квалификациите, Хамашима отговори положително."С лесна кола, можеш да си позволиш такова нещо. На места като в Барселона ще е много интересно. Защото там пистата е много остра към меките гуми и те може да са добри само една обиколка, след което да има рязко влошаване"."Но на равни писти като в Монако и Бахрейн, които са много, много благоприятни за гумите, най-подходящите гуми за една бърза обиколка може да са най-подходящи и за състезанието. А това може да направи нещата много интересни".Същевременно техническият директор на БМВ Заубер Вили Рампф призна, че една от най-силните страни на болида е поведението на гумите."Колата няма проблеми със стабилността. А поведението и балансът и при високо количество на горивото са една от силните ни страни"."Ще надграждаме върху тази основа. Колата ни не е много тежка за гумите, затова можем да си позволим сравнително дълги пробези, без да ги убиваме"."Това ще ни позволи да бъдем по-гъвкави в при избира на стратегия, защото няма да сме принудени да влизаме прекалено често заради износване на гумите".
Напиши коментар
fallback
Заубер има предимство по отношение на гумите
Болидът на Заубер щади гумите по-добре отколкото водещите 4 отбора и това дава предимство при стратегията
19:01 | 10 мар 2010 г.fallback
fallback