Шампионите на Висшата лига Ливърпул и испанският футболен клуб Бетис са сред носителите на наградите "Спорт Позитив", обявени по време на двудневна среща на върха за устойчивост в спорта, съобщава Ройтерс.
Инициативата "Червеният път" на Ливърпул спечели категорията „Трансформация“, докато проектът "Sin Azul No Hay Verde" ("Без синьо няма зелено") на Бетис грабна наградата за най-добра кампания.
Победителите в 12 категории бяха обявени в Лондон по време на двудневната среща на върха "Спорт Позитив" в сътрудничество с Рамковата конвенция на ООН за изменението на климата и с Международния олимпийски комитет.
Повече от 500 лидери в индустрията, представляващи някои от най-големите събития, франчайзи, неправителствени организации и местни обществени инициативи в света, се събраха, за да обсъдят как спортната индустрия може да посрещне нарастващото предизвикателство на изменението на климата и да стане по-устойчива и екологична.
Спортът е все по-засегнат от изменението на климата, като интензивните горещини и бури засегнаха тазгодишното Световно първенство по футбол на клубовете на ФИФА в САЩ и турнирът от Големия Шлем по тенис "Уимбълдън", което преживява най-горещия си откриващ ден досега.
Традиционните алпийски ски курорти също са застрашени от затваряне поради затоплящия се климат, а бившият президент на МОК Томас Бах заяви, че едва десет държави може да са способни да приемат Зимни олимпийски игри до 2040 година.
Международната федерация по ски и сноуборд (FIS), в партньорство с Green Producers Club, разработи калкулатор на CO2, предназначен да помогне на заинтересованите страни в зимните спортове да измерват, управляват и намаляват емисиите на парникови газове, като си спечели наградата в категорията "Вдъхновени иновации" на тазгодишното издание на "Спорт Позитив".
Стратегията на Ливърпул за околната среда, социалните въпроси и управлението (ESG) "Червеният път" беше стартирана през 2021-а и помогна на клуба да увеличи рециклирането в деня на мача от 20% на 90%, като същевременно намали въглеродните си емисии с 15%.
Кампанията на Бетис "Sin Azul No Hay Verde", част от инициативата на клуба от Ла Лига "Forever Green", повиши осведомеността за инвазивните азиатски водорасли по крайбрежието на Андалусия - пряка последица от изменението на климата. Кампанията се фокусира върху пускането на футболна фланелка в специално издание, включващо текстилни влакна от водораслите.
"Чрез интегриране на устойчивостта в сферата на мърчандайзинга, идентичността на марката и ангажираността на общността, Бетис демонстрира как спортът може да насърчава екологичната отговорност", се казва на уебсайта "Спорт Позитив".







Близо 2800 лв. средна заплата за служител на МВР от 2026 г.
Щастието се завръща за три зодии след 11 ноември
Как технологиите променят професиите – поглед отблизо с Базар на професиите 2025
Временен план за сметопочистване в три столични района
Джонатан Рой се завръща у нас с концерт в НДК през януари
Taĸcимeтpoв шoфьop в Coфия мoжe дa изĸapвa пo 5-6 xиляди лeвa мeceчнo
Зафиров: Доброволчеството не е просто мисия или кауза
Облачно време във вторник, повече валежи ще има в Източна България
Защо Ferrari SF90 губи стойността си толкова бързо?
Новата стратегия на Renault – китайска гъвкавост и качество на Toyota
Скрита екстра пази джантите от неприятни срещи с бордюрите
Новата Toyota Hilux мина на ток
Мераб Двалишвили: „Ако се кача в категория перо, мога да се бия на всеки две седмици“
RIZIN обяви 6 шампионски битки за грандиозната новогодишна гала в Сайтама — дебют за Райън Бейдър
Гейбъл Стивсън: Идеалният сценарий е дебют в UFC на „Белия дом“ заедно с Джон Джоунс
Мирко Кро Коп: „По-лесно е да завършиш медицина, отколкото да вземеш черен колан по жиу-жицу“
Лечебната сила на музиката – как се отразява на ума?
Български лекари ще участват в 25-ата Виена-Торонто-Вандербилт академия по белодробна трансплантация
Базофили и еозинофили - какво показват техните абнормни нива?
България на картата на световната онкодерматология: Предстои Академия Меланом 2025
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар