Барселона за момента е отхвърлил офертата за 275 милиона евро, която получи от компанията „Fanatics and Investindustrial“, искаща да купи компанията „BLM“, която държи мърчандайза на клуба.

Въпреки че изглеждаше, че операцията върви добре, окончателното споразумение, което би позволило да се стабилизира икономиката на клуба, не е окончателно отхвърлено. Разговорите между двете страни ще продължат, като ръководството на „блаугранас“ смята получената оферта за недостатъчна, но са убедени, че „Fanatics and Investindustrial“ ще подобрят предложението.

“BLM“ е компания, която влезе в сила на 1 юли 2018 г., за да експлоатира бизнеса на дребно-маркетинг на продукти на Барса. Причината, която е спряла споразумението, е, че договорът с “Найк” е включен в “BLM”. Този договор е структуриран в две основни части.

Една от тях отговаря за спонсора и малко или много сумата, включена в нея, е фиксирана всеки сезон и е свързана с няколко параметъра като класирането на отбора в Ла Лига, пише Тема спорт. Другата част се отнася до процента, който американската мултинационална компания плаща на Барса за продажбите, които прави на тениската и другите продукти, които Nike продава.

До този момент офертата от „Fanatics and Investindustrial” се отнасяше до целия договор между Барса и “Найк“, тоест както фиксираната, така и променливата част. Лидерите на Барселона обаче не искат да включват в споразумението частта, която се отнася до фиксираната сума за спонсорство.

Снимка: БГНЕС