Миналата седмица Барселона най-накрая започна предсезонното си турне в Япония и Южна Корея – макар и със закъснение. Първоначално визитата в Азия беше отменена заради „сериозни договорни нарушения“ и неизплатени суми към клуба. В крайна сметка обаче, въпросът бе решен — и то с помощта на стар партньор.
Японската e-commerce корпорация Rakuten, която бе основен спонсор на Барселона в периода 2017–2022 г., изигра ключова роля в уреждането на финансовия спор, като помогна на каталунците да получат дължимите средства. Това позволи на отбора на Ханзи Флик да отпътува за мача с Висел Кобе миналия петък.
Макар отношенията между Барса и Rakuten официално да приключиха преди две години, раздялата беше приятелска. Според Mundo Deportivo, компанията проявява интерес да възобнови сътрудничеството си с клуба – макар и не като основен спонсор, заради текущия договор с Spotify.
Президентът на Барселона Жоан Лапорта коментира ролята на Rakuten и нейния основател Хироши Микитани: „Те показаха интерес. Микитани се намеси решително, за да можем да осъществим турнето в Япония. Смятаме, че той може да бъде отличен партньор.“
Предстои да видим дали това сътрудничество ще се материализира официално в следващите седмици или месеци. Едно е ясно – каталунците продължават активно да търсят приходи, за да се справят с финансовите си трудности и да се върнат към т.нар. правило 1:1 на Ла Лига (разходи = приходи) възможно най-скоро.
Нов договор с Rakuten може да се окаже точно навременната инжекция, от която Барса има нужда, за да стабилизира ситуацията извън терена.
снимка: БГНЕС